Miksi jotkut kuvittelevat olevansa viisaampia kuin itseään nuoremmat henkilöt vain sen takia että ovat vanhempia?
Se että ovat viisaampia kuin mitä itse oli samanikäisenä kuin tämä nuorempi, ei tarkoita sitä, että olisi viisaampi kuin tämä nuorempi henkilö.
Kommentit (87)
Kun aikuistut huomaat että omaat elämänkokemusta ja tietoa mitä ei teinillä tietenkään voi olla. Jotkut eivät tosin ikinä kasva isoiksi. Eg Sanna Marin
Miksi ,miksi ,miksi , miksi .miksi yleistät jotakin rajauksia. Viisautta ja tyhmyyttä on niin vanhoissa kun nuorissa . Vanhemmalla voi olla kokemusviisautta mitä nuorella ei ole .
Vierailija kirjoitti:
Miksi ,miksi ,miksi , miksi .miksi yleistät jotakin rajauksia. Viisautta ja tyhmyyttä on niin vanhoissa kun nuorissa . Vanhemmalla voi olla kokemusviisautta mitä nuorella ei ole .
Otsikossa luki "miksi jotkut" ei "miksi kaikki".
Nuorilla on tosi suppeat kuvitelmat vanhemmista. Luullaan esimerkiksi, ettei vanhempi osaa tietotekniikkaa. Vanhempi on kuitenkin käyttänyt sitä jo kauan ennenkuin nuorempi on edes syntynyt.
Normaali ihminen oppii elämänkokemuksen karttuessa. Suurin osa ihmisistä on normaaleja. Sitä en kiistä, etteikö ole aikuisia ja samaan aikaan elämää ymmärtämätämättömiä ihmisiä. He luulevat usein, että kaikilla on ollut ja on samanlainen elämä kuin heillä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla on tosi suppeat kuvitelmat vanhemmista. Luullaan esimerkiksi, ettei vanhempi osaa tietotekniikkaa. Vanhempi on kuitenkin käyttänyt sitä jo kauan ennenkuin nuorempi on edes syntynyt.
Nuorethan keksivät aina vuorollaan kaikenlaista, mistä edelliset sukupolvet eivät ole kuulleetkaan. Hyvä esimerkki on juuri tietotekniikka ja oikein hyvä esimerkki on seksi.
Tästä on kummunnut sekin sanonta, että tällä hetkellä elossa olevista ihmisistä tätä maailmaa ei ole osannut elää kukaan muu niin hyvin kuin yli 70-vuotiaat; tosin tätä mieltä ei ole kukaan muu kuin yli 70 vuitiast itse
Vierailija kirjoitti:
Kun aikuistut huomaat että omaat elämänkokemusta ja tietoa mitä ei teinillä tietenkään voi olla. Jotkut eivät tosin ikinä kasva isoiksi. Eg Sanna Marin
Kuka täällä teineistä puhui?
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän veikkaisin että ex-pääministeri on kerryttänyt sitä elämänkokemusta enemmän kuin perus mamma.
Tyhmä on niin tyhmä ettei tiedä olevansa tyhmä. Yleistyy ihan kaikenikäisiin.
Ovat kusipäitä. Kusipäitä on kaikissa ikäluokissa
Jossain elämänvaiheessa tämäkin asenne kääntyy toisinpäin. Esim. 87-vuotias äitini on aina halveksinut itseään nuorempia ihmisiä, mutta nyt hän on siinä pisteessä ettei itse enää osaa mitään. Suorastaan järkyttävää miten vähän hän tietää elämästä. Minullakin on enemmän elämänkokemusta ja tietotaitoa kuin hänellä.
Pidän haluatko miljonääriksi ohjelmasta, olen aina ollut hyvä triviassa.
Siellä on usein fiksuja nuoria ihmisiä ja sitten tulee kysymys 80-luvulta, vaikka kuka sanoi, minä juon nyt kahvia, eikä nuori ihminen tiedä ja kaverit on kaikki samanikäisiä eikä heistäkään kukaan tiedä.
Jokainen 80-luvun aikuisena elänyt tietää eli nuorten fiksujen ja varmasti viisaiden itsevarmuus on se mikä vanhempana joskus pistää silmään, valitsisivat kauemmin eläneitäkin kavereiksi niin tietämys porukassa olisi laajempaa. Ainakin minä valitsisin nuorempiakin, jotka tietäisivät nykymusiikista Kaija koon jälkeen ja juuri tuossa mietin mitä nykyisin sanotaan kun ennen oli atk.
Itseäni en viisaana pidä ja muistikin jo menee ja asiat sekaisin, mutta moni asia sujuu vanhalla rutiinilla.
No, ainakin heillä on enemmän kokemusta. On sekin arvo, vaikka ei viisautta takaa.
Uskon, että sinulla on viisautta enemmän, kuin kaikilla muilla ihmisillä yhteensä.
Varma tieto.
Heistä olisi ikävää ajatella ettei ikääntymisestä ole ollut mitään hyötyä. Lisäksi saattaa olla, että ovat kyllä oppineet ja viisastuneet sitten nuoruusvuosien, mutteivät tarpeeksi ollakseen keskivertonuorta älykkäämpiä, eivätkä itse tajua sitä.
Miksi tuntuu siltä, että vuodesta toiseen ns. nuorempi väki kuvittelee keksineensä pyörän, tulen ja sähkön ja olevansa ensimmäisiä niin tehneitä?
Antaa todella tyhmän kuvan heistä.
Kyllähän vanhemmat yleensä on viisaampia. Ainakin elämänkokemusta on kertynyt enemmän. Riippuu tietysti asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku?
Tyhmyydestä kertovan aloituksen perusteella.
Miksi alapeukku?