Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saisinko täältä voimaa yläkoulun opettajan työhöni?

Vierailija
09.08.2024 |

?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka on sama vaikka et stressaisikaan työasioita iltaisin. Älä tee mitään omalla ajalla. Mihin ei työaika riitä, jätä tekemättä. 

Nyt täytyy vähän kommentoida. Hain oppilaita kouluun omalla ajalla, vein kotiin omalla ajalla. Tein aamupalat tunneille kun tiesin että osa näkee nälkää kotona. Aina oli ovi auki ihan omalla ajalla. Ymmärrän että sä ajattelet palkkaa ja työaikaa, mä ajattelin niitä oppilaita joita pystyin auttamaan. Ehkä mä olen dinosaurus.

t. Erkkaope

Lähtökohtaisesti epäilyttävää, että opettaja kyyditsee ja tarjoaa aamupaloja. Mutta jos tiedät, että oppilas näkee nälkää, tai ettei vanhemmat pysty huolehtimaan lapsen kouluun menosta, sinun olisi pitänyt tehdä ilmoitus lastensuojeluun, jotta tilanne muuttuisi,

*ja tukiverkot tosiaan, ei sentään tuliverkkoja viritellä

-sama

Vierailija
62/70 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuo säälittävä kitinäsi!

Kuulut etuoikeutettuun yläluokkaan, etkä tiedä normaalin ihmisen haasteista ja vaikeuksista mitään.

Mihin ihmeen yläluokkaan? Opettaja on ihan tavallinen ihminen.

Ei ole omasta mielestään tavallinen ihminen. Tietty ylimielinen olemus, erityisesti työväestön tai köyhien edustajien läsnäollessa, leimaa olemusta.

Itseriittoinen olemus, väheksyvät kommentit, ylimielinen hymy, täydellinen huomaamattomuus toista kohtaan jne. Kyllä elitistit tuon halveksunnan akateemisen toteuttamisen hallitsevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yläluokkaiset elitistit ala opettajiksi. 

opet ovat ihan tavallisia ihmisiä. 

t. Olen äiti

Vierailija
64/70 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Olen äiti

En tiedä mistään mitään kun en ole ope, itseä lähinnä masentaisi ajatus että ne entiset tärkeät kivat opettajat olisikin elitistisiä ja esim halveksisi nyt mun sosioekonomista asemaa tässä yhteiskunnassa. Mutta voisin kuvitella että yläluokkaisia elitistejä löytyisi todennäköisimmin esim jostain tosi korkean ka:n ns. eliittilukioista jossa kaikki oppilasaineksesta koulun puitteisiin olisi olevinaan vähän sitä parempaa luokkaa. Jonkun perähikiän yläkoulun käytöshäiriöisten laumojen kaitseminen homeisessa betonikuutiossa sen sijaan tuskin on kovin mieltä ylentävää. Paitsi voihan sitä toisaalta olla sellaisiakin persoonia jotka nimenomaan tykkäisi pahamaineisissa kouluissa tuntea itsensä vähän paremmiksi.

Vierailija
65/70 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Olen äiti

Riippuu varmaan vähän mikä ope. Esim alakoulu vs lukio palkat on aika eri luokkaa käsittääkseni. Alakoulun opethan on kyllä aika alipalkattu joukko ja työ on rankka, kyllä ovat varmaan duunareiden realiteeteista perillä.

Vierailija
66/70 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuo säälittävä kitinäsi!

Kuulut etuoikeutettuun yläluokkaan, etkä tiedä normaalin ihmisen haasteista ja vaikeuksista mitään.

Peruskoulun opet on kyllä aika keskiluokkaa. Akateemisia, mikä on kyllä joillekin henkilökohtaisen kehuskelun aihe, mutta ei opettajat mitään eliittiä ole. Mitä nyt omia opettajia muistelee niin esim ihan normikulahtaneissa hm ja prismavaatteissa menivät avainnauhat kaulassa kilisten ylityöllistettyinä ja väsyneinä, selvää työluokkaa. Työpaikkalounaskin on ehkä surkein mahdollinen kun miettii kouluruoan tasoa.

Vierailija
67/70 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Olen äiti

Äiditkö tämä nimenomaan tietää

Vierailija
68/70 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saat täältä voimaa

Vierailija
69/70 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa, ette te opettajatkaan välitä paskaakaan köyhistä ja vähäosaisista.

miksi opettajien oikeastaan tarvisi välittää? Mitä he voivat tehdä? Välittäminen on niiden hommaa jotka vaikuttaa toisten elämiin poliitikot, lääkärit, sosiaaliala jne

Vierailija
70/70 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet tärkeää työtä.

Nuoret ovat kansamme tulevaisuus.

Moni muistaa opettajan sanat, hyvät tai huonot, loppuikänsä.

Liirum laarum. Luuletko, että tuo auttaa.

Upeaa, ihana palaute, kiitos! Jos olet Ap, niin kerro, millaisesta kommentista saisit voimia?

Jos olet joku muu kuin Ap, niin haluan oppia Sinulta voimaannuttavaa ja väkevää tsemppaamista esim. juuri  yläasteen opettajalle. Jään mielenkiinnolla odottelemaan. Eli anna tulla, älä ujostele!