Saisinko täältä voimaa yläkoulun opettajan työhöni?
Kommentit (70)
Et saa, teitte parhaanne tuhotaksenne pienen ihmisen elämän jo alkumetreillä. Haistakaa iso paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri helpoimmalla "töissään" pääsevät elitistiset ammattiryhmät kuten opettajat ja papit ovat kovimpia marisijoita?
Kaikki tuntuu olevan heille niin kauhean rankkaa. Tekisi hyvää noille etuoikeutetuille kokeilla mitä on tehdä oikeita ihmisten töitä.
Tämäkö ryhmä tekee oikeita ihmisten töitä?
Kyllä.
Suurin osa opettajista luulee, että kurinpidosta luokassa tulee syyte. Mutta ei se niin ole tosielämässä. On ihan laillista vaikka ottaa oppilaalta loppupäiväksi puhelin pois jos oppilas selaa sitä ilman lupaa tunnilla.
Kun sitä opettajana huomaa, että kurinpito on aivan mahdollista ja sallittua, niin arki helpottuu todella paljon. Ei tarvitse enää olla oppilaiden armoilla.
Minua naurattaa, kun naapurikaupungin "hienoon" kouluun vaihtamista keväällä uhonneet paskapääoppilaat tallustelee taas meidän koulun pihalla. Eivät tainneet kelvata, enkä ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka on sama vaikka et stressaisikaan työasioita iltaisin. Älä tee mitään omalla ajalla. Mihin ei työaika riitä, jätä tekemättä.
Nyt täytyy vähän kommentoida. Hain oppilaita kouluun omalla ajalla, vein kotiin omalla ajalla. Tein aamupalat tunneille kun tiesin että osa näkee nälkää kotona. Aina oli ovi auki ihan omalla ajalla. Ymmärrän että sä ajattelet palkkaa ja työaikaa, mä ajattelin niitä oppilaita joita pystyin auttamaan. Ehkä mä olen dinosaurus.
t. Erkkaope
Lähtökohtaisesti epäilyttävää, että opettaja kyyditsee ja tarjoaa aamupaloja. Mutta jos tiedät, että oppilas näkee nälkää, tai ettei vanhemmat pysty huolehtimaan lapsen kouluun menosta, sinun olisi pitänyt tehdä ilmoitus lastensuojeluun, jotta tilanne muuttuisi, eikä omilla toimillasi mahdollistaa asioiden jatkuminen entisellään.
Saatoit jopa pahentaa tilannetta yrittämällä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka on sama vaikka et stressaisikaan työasioita iltaisin. Älä tee mitään omalla ajalla. Mihin ei työaika riitä, jätä tekemättä.
Nyt täytyy vähän kommentoida. Hain oppilaita kouluun omalla ajalla, vein kotiin omalla ajalla. Tein aamupalat tunneille kun tiesin että osa näkee nälkää kotona. Aina oli ovi auki ihan omalla ajalla. Ymmärrän että sä ajattelet palkkaa ja työaikaa, mä ajattelin niitä oppilaita joita pystyin auttamaan. Ehkä mä olen dinosaurus.
t. Erkkaope
Lähtökohtaisesti epäilyttävää, että opettaja kyyditsee ja tarjoaa aamupaloja. Mutta jos tiedät, että oppilas näkee nälkää, tai ettei vanhemmat pysty huolehtimaan lapsen kouluun menosta, sinun olisi pitänyt tehdä ilmoitus lastensuojeluun, jotta tilanne muuttuisi, eikä omilla toimillasi mahdollistaa asioiden jatkuminen entisellään.
Lastensuojelulla on valtuudet huostaanoton uhalla pakottaa lasten vanhemmat noudattamaan kasvatussuosituksia. Huoliin ei pidä puuttua itse vaan ottaa aina yhteys lastensuojeluun.
Ei opettajat saa ottaa oppilaita kyytiin!! Se on ehdottomasti kielletty!
Muista, että kahelin porukan joukossa on aina myös niitä kilttejä ja rauhallisia, jotka kärsivät yläkouluympäristöstä vielä pahemmin kuin aikuiset opettajat. Keskity turvaamaan heidän mielenterveytensä.
Vierailija kirjoitti:
3 kuukauden palkallisen loman jälkeen on varmasti rankka paluu.
Mikäli yrittäisin opettaa kammottavasti kasvatetuilla räkänokille jotain, niin kolmen kuukauden loma olisi minimi.
Ymmärrän, ettei sinusta ole kyseiseen työhön tai edes kasvattavaam kaameita lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
Perusopetuslain 27. luvun 34 kieltää kyytiin ottamisen. Kyytiin ottamisen tekomuotoja on kaksi, eli kyytiin ottaminen ja törkeä kyytiin ottaminen.
Kesä"loma" on nykyään vain 2 kuukautta ja muutama päivä päälle. Opettajat tekee töitä osan siitäkin ajasta.
Ohjaajat taas ovat kesän työttöminä, ja kertyvät vapaapäivät kuluu muihin lomiin (syys, joulu, talviloma jne) eivätkä edes riitä niihin, vaan ne loput on palkattomia. Reilua? Not.
Vierailija kirjoitti:
Minä koitin äsken meditoida. Onneksi oli vain yksi vaikea ryhmä.
Hymyä ja pitkää pinnaa
t. Toinen yläkoulun ope
Vähemmän varoja omaavat kerjäävät täällä ja vaativat varakkailta kaikki pois. Jos olisi rikas ja maksaisin tuloistani veroja 60% häipyisin heti tästä maasta.
Älkää nyt te opettajatkin ruikuttako, toimikaa ja heti. Te voitte vaikuttaa lastemme tulevaisuuteen ja tietysti omaanne.
Kelhän kanssa voisitte pitää kunnon kokouksen, hänen tultuaan kaikki on mennyt päin hemmettiä. Tiedän, että täällä ei saa kiroilla.
Tällä menolla lapset valjastetaan vaatimaan päivittäin kouluissa turvallista tilaa, koska pojalla voi tänään olla pimppi ja tytöllä huomenna pallit. Kokemusasiantuntijahöntöt aivopesevät lapsia kouluissa ja huumeenmyyjät päivystävät koulujen porteilla.
Jeesustellaan kuinka inklusiivisuus tuo mukanaan hyötypaketin.Tästä on seurannut vain entistä enemmään kahtiajakoa maassamme, joka saralla.
Parhaimmisto, se pieni eliitti joko lähtee maasta tai eriytyy hyviin koulhuihin. Lasta suunnittelevat aloittavan kaiken ruohonjuuritasolta. Kartoittavat ympäristön, kaiken mahdollisen ja muuttavat mahdollisimman turvalliseen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusopetuslain 27. luvun 34 kieltää kyytiin ottamisen. Kyytiin ottamisen tekomuotoja on kaksi, eli kyytiin ottaminen ja törkeä kyytiin ottaminen.
Mikä on törkeä kiinniottaminen:Dd
Vierailija kirjoitti:
Minut on kerran opettaja vienyt autolla kotiin koulusta. Sairastuin päivänaikana pahasti niin etten julkisilla olisi voinut mennä ja opettaja asui samalla alueella kuin minä. Olin tosin lukiossa ja jo 17 niin ehkä melkein täysikäisten kanssa voi olla jo vähän vapaampi. Edelleen olen kiitollinen tästä kyydistä.
Vierailija kirjoitti:
Teet tärkeää työtä.
Nuoret ovat kansamme tulevaisuus.
Moni muistaa opettajan sanat, hyvät tai huonot, loppuikänsä.
Liirum laarum. Luuletko, että tuo auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Erkkaope
Lähtökohtaisesti epäilyttävää, että opettaja kyyditsee ja tarjoaa aamupaloja. Mutta jos tiedät, että oppilas näkee nälkää, tai ettei vanhemmat pysty huolehtimaan lapsen kouluun menosta, sinun olisi pitänyt tehdä ilmoitus lastensuojeluun, jotta tilanne muuttuisi, eikä omilla toimillasi mahdollistaa asioiden
Tässä tavallaan ymmärtää että jos ope on tilanteessa missä lastensuojelu ei toimi niin yrittää omin voimin auttaa mutta kyllä kieltämättä vähän työroolin rajat ylittyy. Minä tekisin ilmoitukset ja vähin äänin saattaisin jotain pientä purtavaa tehdä koululle sillä ajauksella että saavat ruokaa, asiasta suurempaa numeroa tekemättä. Mutta en kotiovelle ja ovelta kyyditsisi säännöllisesti. Vähän sellaista martyyriluonteen kaikua tässä, ei edes ilmoita lastensuojeluun vaan ominpäin häärää omien voimavarojen kustannuksella jotain omaa projektia sen sijaan että järjestäisi ne tuliverkot lapsille ja sitä kautta itselle.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta tuo säälittävä kitinäsi!
Kuulut etuoikeutettuun yläluokkaan, etkä tiedä normaalin ihmisen haasteista ja vaikeuksista mitään.
Mihin ihmeen yläluokkaan? Opettaja on ihan tavallinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä erkkaope jakaa huolesi, muista se että mitä tahansa oppilaat sanovat tai tekevät mikään ei ole henkilökohtaista.
Monilla on paljon vaikeuksia joko perhesuhteissa tai oman minänsä etsimisessä. Sen energian purkaa siihen lähimpään kohteeseen.
Sun tehtävä on auttaa heitä sun omien mahdollisuuksien puitteissa. Kaikkia ei pysty/kykene auttamaan. Ymmärrä, että kun teet parhaasi niin se riittää. Ajattele samoin oppilaistasi.
Et ole opettaja.
Tämäkö ryhmä tekee oikeita ihmisten töitä?
https://www.ess.fi/paakirjoitus-mielipide/137325