Monta tonnia maksimissaan sijoittaisit kultaketjuun?
Kommentit (23)
No yksi tonni on ihan max. Se on kuitenkin pienen lukon varassa ja hukkuu helposti.
Ja minä olen itse alalla töissä.
Alle satasen. Ketju ei ole pääosassa minulla. Riipus on oleellisempi. Siitäkään en yli 150 e maksaisi, vaikka olisi miten hieno. Ja tuo 150 e saisi sisältää jo timanttejakin.
Juuri nyt miettisin myyväni kultaketjun jos omistaisin sellaisen. Kulta on ennätyskallista.
Itellä 2000e ketju tällä hetkellä. Kunhan taloustilanteeni paranee, niin olen ajatellut päivittää jopa 4000-5000e ketjuun. En tiedä mitä järkeä tässä on, mutta kyllähän kulta arvonsa säilyttää.
Mulla on monta eri kultaketjua ja niistä ei tule käyttöön enää ainutkaan. Sama rannerenkaat. Se mitä tarvitsen olisi uudet timanttikorvakorut, kaksi kumpaankin korvaan. Mulla on liian pienet kun ne pyrkii reiästä läpi.
Sitten haluaisin myös jotkut tasokkaat helmet ja helmikorvakorut ja niihin helmisormuskin olisi kiva (joku yksinkertainen). Olisi kivaa vaihtelua. Ei ole mulla ollut käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Temusta saa koruja eurolla, ei yhtään sijoitusta koruihin enää.
En tilaisi Kiinasta koruja. Ihoon kosketuksissa olevat metalliosat voivat sisältää ties mitä raskasmetalleja.
Riippuu ihan korusta. Tällä hetkellä ehkä 2000e mieleiseen VALKOkultaketjuun voisin laittaa.
Entiselle mielitietylle ostin 8000 ketjun. Kun se baska erosi niin vaadin ketjun takaisin. Sain siitä kolme tonnia kanissa. Ihan sama.
No en yhtään tonnia. Pidän enemmän hopeasta. Maksan korusta max 250 euroa ja sen on oltava jo kotimaista käsityötä.
Itse tykkään enemmän keltakullasta kuin valkokullasta. Sopii paremmin väreihini.
En ole ajatellut, mutta hyvästä kultaketjusta voisin maksaa jopa 800 euroa.