Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työpaikkailmoituksissa ei ilmoiteta palkkaa?

Vierailija
09.08.2024 |

Voisiko joku selittää? Miksi kukaan hakisi paikkaa, jonka palkkaa ei tiedä? Ehkä jotkut työttömät saattaa hakea, tosin ei silloinkaan kukaan ihan ilmaiseksi lähde mihinkään, mutta jos joku vaikka haluaa vaihtaa kivempaan työhön tai muuten?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän muuttuu, mut vasta vuonna 2026, kun palkka-avoimuusdirektiivi tulee voimaan. Työnantajan tulee ilmoittaa palkka ennen ensimmäistä haastattelua, joten ilmeisesti se tulee jo useimpiin työpaikkailmoituksiin.

Ongelmaksi tulee vain se, että kirjaus on "jos täytät kaikki edellytykset, on lähtöpalkkasi 4200 e/kk". Silloin voidaan todellisuudessa tarjota mitä vain, koska aika harva täyttää kaikki vaaditut kriteerit. Ja jos osaat vaatia, saa palkkaa 5200 e/kk.

Lisäksi TESsin mukainen palkka on edelleen täysin OK ilmoituksessa. Jokaisen kun tulisi osata alansa työehtosopimus, ei ole työnantajan tehtävä siinä tekijää valistaa.

Vierailija
22/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin haettavaksi ilmoitettu paikka kiinnostaisi minua, ottaisin luurin käteen ja soittaisin ja kysyisin minulle tärkeitä asioita, mm. sen palkan. Sillähän se selviää.

En kyllä pidä kovin järkevänä hakea paikkaa mistä ei mitään tiedä.  Kyllä työnantajakin arvotaa työnhakijaa ja saa aivan erilaisen kuvan kun vaivautuu olemaan kiinnostunut ja kysymään.  Näin olen aina toiminut.

Täytyy uskaltaa puhua ja kysyä. On oltava aktiivinen, erottua. 

Ei nykyään enää haluta mitään tiedustelusoittoja. Eihän ne julkaise puhelinnumeroakaan, vaan ainoastaan sähköinen hakemus kelpaa.

ja se hakemuskin läheteään välitysfirmalle, ettei työnantaja joudu vastaamaan työnhakijoiden kyselyihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eun palkka-avoimuusdirektiivi pakottaa laittamaan palkat ilmoitukseen viimeistään kesällä 26

https://duunitori.fi/tyoelama/palkka-avoimuusdirektiivi

Hienoa!