Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntovelalliselle neuvo kokeneelta

Vierailija
09.08.2024 |

Te jotka olette aloittaneet elämänne suurimman urakan eli asuntolainan takaisin maksamisen teille haluaisin antaa omakohtaisen neuvon .Työ ensiksi ja sitten huvit. Sillä tarkoitan että maksakaa ja lyhentäkää lainaa enemmän kun on pakko .älkää ostako mitään typerää mitä ette tarvitse ajakaa halvalla autolla ja tehkää edullisia pikku lomia ym .. varsinkin kun korko laskee kannattaa lyhentää.. itse sain vihdoinkin maksettua talolainan pois kesti 17 vuotta Alkuperäinen laskelma oli 25 vuotta . 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis: lakkaa elämästä, älä nauti mistään ja ripottele tuhkaa päällesi vähintään kerran viikossa.

Vierailija
2/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään vittuilla velkaisille ihmisille. Itse olen ollut koko ikäni velaton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoimme 7 vuodessa, vaikka laina-aika oli 15 ja pankki ehdotti jopa 20-25 laina-aikaa, jotta olisi tienannut enemmän. Ei tingitty mistään. Ainut laina oli asuntoon ja ei tarvittu autoa, niin siinä säästi. Perhe kasvoi ja hankittiin 3 v vanha auto käteisellä. Jne. Ei vaikeaa.

Vierailija
4/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis: lakkaa elämästä, älä nauti mistään ja ripottele tuhkaa päällesi vähintään kerran viikossa.

Voit sinä vinguttaa luotot tappiin, ostaa niin paljon krääsää kuin sielusi sietää mutta älä ikinä vingu kenellekkään miten lyhennyksiin uppoaa liikaa rahaa.

Vierailija
5/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani rakennutti talon, valmistui viime vuonna. Minä olen nyt vaihtanut auton. Autokuume iski toiseenkin, mutta toppuuttelin. Jos nyt tuntuu tiukalta, kannattaako luopua autosta, mistä maksaa vain tankkauksen ei veroa, ei vakuutuksia ja huollotkin on maksettu. Hetken perästä myönnytteli jo, että niin kyllä se aika toivotonta on. Itselleen siinä säästää, kun pitää lainaa ja lyhennyksiä ykkösprioriteettina.

Vierailija
6/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paskoja neuvoja, me maksettiin 180 000€ laina pois 6 vuodessa ja aina oli kaksi uutta autoa tallissa.

Vierailija
7/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus on hienoin asia ja sen saavuttaa kun on velaton

Vierailija
8/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit sinä vinguttaa luotot tappiin, ostaa niin paljon krääsää kuin sielusi sietää mutta älä ikinä vingu kenellekkään miten lyhennyksiin uppoaa liikaa rahaa.

Et ole koskaan kuullut ns kultaisesta keskitiestä? Sulla on vain kaksi ääripäätä vaihtoehtoina? Otan osaa. Mahtaa olla ankeaa elämää.

Eri

Vierailija
9/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksoimme asuntolainan pois tosi nopeasti. Jälkikäteen olen laskenut, että olisi enemmin kannattanut lyhentää lainaa hitaammin ja sijoittaa se raha, jonka käytimme ylimääräisiin lyhennyksiin.

Vierailija
10/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksettiin 13 vuotta asuntolainaa ja ihan täysillä elettiin samaan aikaan. Harrastuksiin kului noin 20000 vuodessa ja meillä oli aina kaksi uutena ostettua velatonta autoa plus yksi vanha klassikkoauto. Toki säästettiin ja sijoitettiinkin samalla. Ei asuntolaina tarkoita sitä että pitää kituuttaa. Toki jos rahat ovat tiukilla niin silloin asuminen ja lainanlyhennys pitää priorisoida mutta ei kaikki ole köyhiä.

Vierailija
11/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusmielessä parasta ja varmaa korkotuottoa saa käänteisenä kun lyhentää velkaa ylimääräistä. Säästötileillehän ei paljon saa ja siitä säästökorosta menee 30% vero.

Vierailija
12/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lainassani korkosuoja, jonka otin nollakorkojen aikaan eli oli silloin halpa. Korkokatto on 1,4 % ja kestää vuoteen 2034 saakka. En mun nyt mielestäni kannata maksaa mitään ylimääräisiä lyhennyksiä, vaan laittaa enemmin ylimääräiset rahat johonkin sijoitukseen. Kun tuo suoja aikoinaan 10 vuoden päästä loppuu, on mulla lainaa kuitenkin niin paljon vähemmän, että sitten voin miettiä uuden strategian. Hyvässä lykyssä olen saanut nyt säästämällä/sijoittamalla sellaisen summan, että voin maksaa loppulainan pois, jollen nyt kokonaan, niin ainakin isosti.

Voin toki olla väärässä tuumailujeni kanssa, en ole aiheeseen suoraan sanottuna kauheasti perehtynyt, kun ei ole ollut mitään hätää nyt.

Vierailija
13/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea neuvo. Me taas perheen kanssa töiden loputtua muutetaan telttaan niin ei tarvi lyhentää mitään . Lyhennys on mahdollista vain jos tienaa hyvin .

Vierailija
14/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaus on hienoin asia ja sen saavuttaa kun on velaton

Ja velattomuuden saavuttaa helpoimmin minimoimalla kiinteät omistukset.

Vierailija
15/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paskoja neuvoja, me maksettiin 180 000€ laina pois 6 vuodessa ja aina oli kaksi uutta autoa tallissa.

mitä sä siellä rehentelet, mä en ottanut lainaa ollenkaan.

Vierailija
16/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me maksoimme asuntolainan pois tosi nopeasti. Jälkikäteen olen laskenut, että olisi enemmin kannattanut lyhentää lainaa hitaammin ja sijoittaa se raha, jonka käytimme ylimääräisiin lyhennyksiin.

Tämä on se järkevä tapa. Maksaa lainaa, mutta sijoittaa samalla. t: pankkilainen

Vierailija
17/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä sä siellä rehentelet, mä en ottanut lainaa ollenkaan.

En minäkään.  Ei tarvinnut, kun satatonniset oli säästössä valmiiksi.

Vierailija
18/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei "haittaa" pitkä laina-aika. Haluan silti että lasten kanssa eletään tätä elämää nyt eikä sitten kun laina on maksettu. Mun tärkein tavoite ei ole velaton talo. 

Vierailija
19/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovelallisen ei kannata missään nimessä hakeutua asiakaspalveluun tai mihinkään sellaiselle alalle, jossa voi nimettömänä arvostella, lahjoa työnantajan tai soittaa perättömiä palautteita. Varsinkaan vaalean, nätin nuoren naisen, joka on opiskelija.

Koska perättömän pskapalautteen antaja olettaa, että kyseessä on kovan tason opiskelija vastoin omaa tahtoaan pskaduunissa ja kokee olevansa eräänlainen hyväntekijä kun savustaa ja hankkii potkut pskaduunista kyseiselle työntekijälle ja haluaa palkata itselleen jonnekin valtiolle, politikkaan, diplomatiaan, kv politiikkaan pelinappulaksi tai haluaa kiristää seksiä nätiltä nuorelta naiselra. Pskapalautteen antajalla on eräänäainen pretty woman tai robin hood-syndrooma. Luulee olevansa kovakin hyväntekijä kun hankkii potkut elämänsä ensimmäistä tai toista aspaduunia tekevää, joka todella tarvitsee rahaa ruokaan ja normaaliin elämiseen sen toimeentulotuen, pikavippien, ulosoton ja asunnon ulosoton sijasta.

Näin myös tulee järkyttävä määrä toimeentulotien saajia ja työttömiä, palautteen antajan järjettömän mielihalun ja ideologisten tavoitteiden takia.

Vierailija
20/46 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Mekin minimoimme kustannukset kun otimme asuntolainaa. Laina 25 vuoden takaisinmaksuajaksi, mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että 8-9 vuotta niin on maksettu pois. Alkuun kaikkien palvelujen lopettaminen oli tiukkaa, mutta nyt huomannut kuinka vähällä oikeasti tulee toimeen. Tuskin palaamme entiseen, kun laina on maksettu pois. Pyrimme varmasti vähentämään sitten työntekoa merkittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän