Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei yhtään mieti mitä sanovat toisille?

Vierailija
09.08.2024 |

Olen raskaana, kuten pari muutakin ystävääni, ja ystäväpiirissäni on ihan yleisesti puhuttu siitä miten "suku jatkuu". Yksi henkilö on kuitenkin käsittänyt tämän niin että "geenit jatkuu". Isäni on adoptoinut minut ollessani lapsi ja tämä yksi henkilö tietää sen. Hänellä on jokin ihmeellinen tarve kommentoida minulle "niin, sä et jatka isäsi geenejä" ja "onneksi sä saat vauvan niin sun oikean isän geenit jatkuu". Olen yrittänyt olla välittämättä ja ohittaa nämä tökeröt kommentit jatkamalla muiden kanssa ihan musita asioista, mutta silti ne kommentit tuntuu ikäviltä. Mikä ihme saa ihmisen tekemään tällaista?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä karsin tällaisen kaverin vaan elämästäni. Oli ihan vastaavaa nälvimistä ja vittuilua ja ihan silkkaa ilkeyttä. Tai varmaan tosiasiassa oli kateellinen jostain ja halusi nostaa itseään jalustalle. Tietoista käytöstä kuitenkin. 

Vierailija
42/45 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap loukkaantuu ihan aiheesta, kaverin tarkoitusperä selvästi on tölväistä. Mutta on myös ihmisiä, jotka loukkaantuvat itse kaikesta, vaikka tölvivät itse.

Mä erehdyin kysymään miehen kaverin kumppanilta, että onko heidän lapsensa erityisherkkä. Tätä oli edeltänyt tuntien huuto, rauhoittelu eri tilassa ja sitä taas munankuorilla kävely, ettei lapsi ahdistu. Ja toki muutaman vuoden ajan lasta on tullut nähtyä

Poikaa kohdellaan äijänä ja karaistaan, vaikka tuntuisi kaipaavan hellyyttä ja selkeitä rutiineja.

Oli muitakin juttuja, mutten viitsi tässä kirjoittaa ettei tunnista..

Lapsen unihaasteista ja käytösongelmista kuultuani rohkenin tätä kysyä, sillä esim. siskoni on erityisherkkä ja olen lukenut paljon asioista ja itse olen herkistynyt huomaamaan nepsypiirteet. Tiedän myös ettei asioita voi töksäyttää, joten kysymykseni oli pikemminkin kokeileva.

No, välit menivät tuohon kysymykseeni.

Emäntä mökötti mulle koko illan ja seuraavana päivänä tuli kitkeriä viestejä kuinka haukuin heidän lastaan. En illalla edes tajunnut että rouvan vihamielisyys johtui minusta, sillä herkkyydestä keskusteltiin ja se kiistettiin. Lapsi oli kuulemma vaan hankala eikä herkkä.

Ei auttanut, vaikka kerroin viesteillä erityisherkkyyden ovan ihana piirre, jossa on paljon hyvää. Pyysin anteeksi että loukkasin, ja että eihän herkkyydessä ole mitään pahaa.

En kertonut mitä oikeasti ajattelen, että lapsi oli enemmänkin jo kirjolla kuin herkkä, koska SE olisi ollut loukkaavaa.

Mutta siksihän hän suuttui, on itsekin miettinyt näitä ja tietää lapsensa erityisyydestä,  mutta ei kykene kohtaamaan sitä ja kiistää.

Jotkut ihmiset reagoivat voimakkaasti kun eivät osaa kohdata pelkojaan. Perfektionistivanhemmille on kova paikka, jos lapsi ei olekaan sitä mitä on toivottu. 

Summa summarum; ei näitä voi voittaa. Paras on olla vaan hiljaa ja antaa ihmisten talloa omat polkunsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä karsin tällaisen kaverin vaan elämästäni. Oli ihan vastaavaa nälvimistä ja vittuilua ja ihan silkkaa ilkeyttä. Tai varmaan tosiasiassa oli kateellinen jostain ja halusi nostaa itseään jalustalle. Tietoista käytöstä kuitenkin. 

Minä olen viilentänyt välit silloinkin, kun käytös on ollut tahatonta mutta jatkuvaa. Sosiaalinen sokeus ja impulssikontrollin puute aiheuttavat sen, että ihminen ei ollenkaan ymmärrä käytöksensä ongelmallisuutta eikä kykene ottamaan siitä palautetta vastaan. Pahoittaa kyllä mielensä mutta siitä huolimatta ei pysty muokkaamaan käytöstään. Jotkut loukkaantuvat ja ikään kuin kostoksi jatkavat samaan malliin. Tähän liittyy monesti vielä muiden ihmisten väärin tulkitsemista, jota he itse pitävät vain intuitiona ja hyvänä ihmistuntemuksena sekä lapsekasta itsekeskeisyyttä ja kyvyttömyyttä olla läsnä. Ei tämmöisen ihmisen kanssa pysty pitämään aitoa ihmissuhdetta yllä. Aina ei ole hyväksi vain ymmärtää loputtomiin. Jos töksäyttely, möläyttely ja muut vuorovaikutuksen haasteet ovat niin pahoja, että ihmiset kaikkoavat ympäriltä ja katkovat välejä, on silloin henkilön itsensä vastuulla tehdä asialle jotain tarvittaessa ammattiapuun tukeutuen.

Vierailija
44/45 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat turpiin.

Vierailija
45/45 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viilentänyt välit silloinkin, kun käytös on ollut tahatonta mutta jatkuvaa. Sosiaalinen sokeus ja impulssikontrollin puute aiheuttavat sen, että ihminen ei ollenkaan ymmärrä käytöksensä ongelmallisuutta eikä kykene ottamaan siitä palautetta vastaan. Pahoittaa kyllä mielensä mutta siitä huolimatta ei pysty muokkaamaan käytöstään. Jotkut loukkaantuvat ja ikään kuin kostoksi jatkavat samaan malliin. Tähän liittyy monesti vielä muiden ihmisten väärin tulkitsemista, jota he itse pitävät vain intuitiona ja hyvänä ihmistuntemuksena sekä lapsekasta itsekeskeisyyttä ja kyvyttömyyttä olla läsnä. Ei tämmöisen ihmisen kanssa py

Hyviä pointteja. Nämä ihmiset ovat mun kokemuksen mukaan (ei varmaan aina) vielä itse näpäyttelijöitä.

Miehen kaverin vaimo saattaa sanoa miehelleni että onpas pötsi kasvanutilkeitä kommentteja suoltaa ja nauraa ivallisesti, mutta kun kysyin tuon itse, että onko hänen lapsensa erityisherkkä, niin suuttui verisesti. Tajusin että hän saa sanoa pahalla, mutta hänelle ei edes hyvällä. 

En usko että taustalla on mitään muuta kuin itsekeskeisyys. Miehen kaveri on samanlainen kuin tämä vaimonsa, arvostelevat aina muita ja kritisoivat kaikkea, ylenkatsovat ja ovat kateellisia ( esim. meidän talonrakennukselle nauroivat ja sanoivat etteivät itse kyllä halua rakentaa jne. ),

Mä en ole oikein ikinä viihtynyt näiden seurassa mutta sietänyt ja koittanut ystävyydellä lähestyä.

Nyt ei sitten ole välejäkään.

Mutta en koita kaapata ketjua, viittaan välillisesti kokemuksiini töksäyttelijöistä, se on joko tahatonta tai tahallista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme