Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei yhtään mieti mitä sanovat toisille?

Vierailija
09.08.2024 |

Olen raskaana, kuten pari muutakin ystävääni, ja ystäväpiirissäni on ihan yleisesti puhuttu siitä miten "suku jatkuu". Yksi henkilö on kuitenkin käsittänyt tämän niin että "geenit jatkuu". Isäni on adoptoinut minut ollessani lapsi ja tämä yksi henkilö tietää sen. Hänellä on jokin ihmeellinen tarve kommentoida minulle "niin, sä et jatka isäsi geenejä" ja "onneksi sä saat vauvan niin sun oikean isän geenit jatkuu". Olen yrittänyt olla välittämättä ja ohittaa nämä tökeröt kommentit jatkamalla muiden kanssa ihan musita asioista, mutta silti ne kommentit tuntuu ikäviltä. Mikä ihme saa ihmisen tekemään tällaista?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei saisi muistaa oikeaa isääsi? Mikset sinä pidä oikeaa isääsi arvossa vaan puhut sinulle vieraista miehestä isänä?

Minulle oikea isäni on tämä isä joka on edelleen läsnä elämässäni ja joka aikoinaan adoptoi minut. Biologinen isä on käytännössä vieras ihminen minulle, on kuollut jo kauan sitten, eikä meillä ollut koskaan sellaista vanhemman ja lapsen välistä suhdetta. Ap

Vierailija
22/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta sisään ja toisesta pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasesta ystävästä pitäs hankkiutua eroon.

Vierailija
24/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

plaah. sanot vaan, että mitä v###a sää sönkötät? pirä pääs kiinne, kun et mitää järkevää saa ulos leipälävestä, apina. tämä tehoaa minkä tahansa asian yhteydessä. ole hyvä.

Vierailija
25/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollasesta ystävästä pitäs hankkiutua eroon.

Ai kummasta?

Vierailija
26/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisesta sisään ja toisesta pihalle.

Kieltämättä näitä alkaa kuulla niin usein häneltä, että alkaa jo kyllästyttää. Ap

Vierailija
27/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loukkaantua faktasta?

Ei se musta valkoiseksi muutu, vaikka miten sormetettaisiin

Vierailija
28/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi loukkaantua faktasta?

Ei se musta valkoiseksi muutu, vaikka miten sormetettaisiin

Niin, miksi tuo tuntuu ikävältä, kun yksi kerta toisensa jälkeen ottaa esiin tämän asian näin? Mietipä hetki.

Eniten mietin hänen motiiviaan tähän. Ei kukaan muu ystäväpiirissäni sano mitään tuollaista, vaikka taustani tietävätkin. Ap

Vierailija
29/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on varmaan useampikin ongelma. Ensinnäkin hän sanoo mitä päähän juolahtaa. Ei hyvä. Toisekseen, hänen ajatuksensa vaikuttavat oudoilta. Silloin ei todellakaan pitäisi sanoa mitä ajattelee. 

Vierailija
30/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin:

Kyllä, olen ymmärtänyt asian. Miksi sinulla on tarve tuoda se esille kerta toisensa jälkeen?

Vierailija
31/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä voi olla jotain hahmotuskyvyn ongelmia. Ei saa kiinni siitä mistä te muut puhutte. 

Vierailija
32/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nykyään niin allerginen kaikelle tällaiselle typerälle kommentoinnille. Viime aikoina eräs kaverini aina nähdessämme ottaa puheeksi, että hiukseni on alkaneet harmaantua. Ihan joka kerta mainitsee. En ymmärrä näitä ihmisiä joiden pitää jatkuvasti päästä jostakin vähän aina nälvimään. Ja en ota nokkiini jos joku sanoo kerran ootko huomannut, että sulla on tullut harmaita mutta jos tällainen asia mainitaan joka kerta, niin silloin se on veetuilua.

ap, sinuna sanoisin varmaan tälle kaverille jo että lopeta jo jauhaminen niistä geeneistä.

Yhdessä vaiheessa sukulainen rupesi tarkkailemaan minun ja sisareni ikääntymisen merkkejä ja muutenkin kommentoimaan vanhenemisesta. Toivoi kai  triggeröivänsä jonkun häpeän vanhenemisesta? Ei minulla ole kommentoitavaa, ikäni on se mikä on, mikä siinä on jännää että keski-ikä lähestyy? Synttärit saapuu jokaiselle joka vuosi ellei kuole. Katsoin pitkään ja vaihdoin puheenaihetta. On aina ollut sellainen möläyttelijä, en vieläkään ole varma oliko kyse ilkeilystä vai hölmöjen puhumisesta, mutta jätän omaan arvoonsa joka tapauksessa.

Vierailija
33/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on varmaan useampikin ongelma. Ensinnäkin hän sanoo mitä päähän juolahtaa. Ei hyvä. Toisekseen, hänen ajatuksensa vaikuttavat oudoilta. Silloin ei todellakaan pitäisi sanoa mitä ajattelee. 

😂😂

Totta.

Vierailija
34/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että jatkakaamme jutustelua, kun tämä on kasvanut aikuiseksi.

Vierailija
35/45 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini adoptoitiin, kun hän oli lapsi. Mummini, isän äiti, hoki hänelle aina VERIsukulaisista ja loukkasi äitiä. 

Mummi oli minulle erittäin tärkeä, mutta pidin äidille jankuttamista moukkamaisena. 

Vierailija
36/45 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on sosiaalista älykkyyttä miettiä, mitä sanoo. Ei aina voi tölväistä mitä mieleen juolahtaa. Ulkonäkö on yksi asia, minkä kommentointia pitäisi hyvin tarkkaan miettiä. Mieluummin jättää sanomatta.

Tuo AP:n ystävän kommentointi on myös todella ajattelematonta ja sosiaalisesti epäkypsää. Adoptioon liittyy valtavia tunnelatauksia, ne saattavat olla arka aihe ihan jo perhepiirin sisällä. 

En oikein pidä ihmisistä, jotka sanovat asioita, ajattelematta ensin mitä ja miten sanovat.

Vierailija
37/45 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei mieti ensin. Eivätkä välitä loukkaavatko.

Vierailija
38/45 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pitää jotain tiettyjen geenien jatkumista tärkeänä asiana. :D

Vierailija
39/45 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit on rakennuspalikoita. Oikeasti elämä ja kulttuuri elää niissä, jotka elävät.

Kerran vielä, jossain

Joku lapsi nauraa

Koska minä otin syliin, olin läsnä

Ja nauroin

Vierailija
40/45 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asioista pitäisi valehdellakaan? Ihan vain siksi ettei uniikille lumihiutaleelle tule paha mieli eikä herkkä hipiänsä järky? Tottahan sulle puhuttiin.

Tuollaisista asioista ei tarvitse puhua. Vähän sama kun sanoisi joka kohtaamisella tahattomasti lapsettomalle että sinä et koskaan jatka sukuasi.

Tai ainoan lapsensa menettäneelle että sinusta ei koskaan tule isovanhempaa kun lapsesi kuoli.

Tottahan nämä kaikki ovat mutta vain fiksut ymmärtävät että tällaisistä asioista ei tarvitse puhua.

Toivattavasti joku sanoo sinullekin että olet tyhmä kuin seinä, mutta veikkaan että sulla ei ole ketään kuka edes haluaisi puhua sun kanssa, sen verran kuspäältä vaikutat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi