Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esivaihdevuodet - mitä hormoneja tms suosittelette?

Vierailija
09.08.2024 |

Ikää 47 ja karsea ketutus kokoajan ja menkkakierto lyhentynyt 3 viikkoon. Mitä tehdä? Kierukkaa en tahdo. Toiveissa: 

- jotain mikä tasaa olotilaa

- jotain mikä säilyttäisi vielä naisellista olotilaa (limakalvot, halukkuus), jos mahdollista (estrogeenia siis..?)

- menkat hiiteen vaikka kokonaan kiitos

- ei tarvitse olla ehkäisytehoa, jos siitä kyse, ei tässä enää sikiä, mutta voi toki olla joku pilleri tms, kunhan ei veisi kaikkia haluja 

Onko tällaista edes, vai onko vaan nyt kärsittävä tyyliin kymmenenkin vuotta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toimii minipillerit, vaikkakaan ne eivät ole mikään oikea vaihdevuosilääke. Itsekään en enää tarvitsisi niitä ehkäisyn takia (ei ole oikein elämää munasarjoissa), mutta kun menkat pysyy pois (aiemmin runsaat ja vaihdevuosien myötä lyhentynyt kierto) ja suurin osa vaihdevuosioireilusta, niin käytän niitä hyvillä mielin. Mulla olisi myös Vagisan-resepti, mutta en ole yhtään vielä hakenut apteekista.

Estrogeeni on toki se tyypillisin vaihdevuosilääke, mutta itse olen pärjännyt vielä ilman sitä.

Vierailija
2/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuuksien mukaan elämän yksinkertaistaminen ja kaikesta ylimääräisestä luopuminen niin että omalle ajalle, rauhassa olemiselle ja kunnon levolle jää riittävästi aikaa auttaa varmasti. Kunnon lepo ja rauhassa oleminen on suotavaa. Tietenkään vuotohäiriöitä se ei poista, mutta auttaa varmasti jaksamisen ja mielialan kanssa. Yritän itse selviytyä ilman hormoneita tai oikeastaan se on pakkokin kun en hormoneja saa käyttääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ne lääkkeet määrää, emme me, tollo.

Vierailija
4/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä usein omat ideologiat, joiden perusteella mennään. Täällä haetaan kokemuksia, jotta saa erilaisia näkemyksiä. Jos et ole ymmärtänyt keskustelupalstan ideaa, kannattaa siirtyä pois, eikös? Tollo.

Vierailija
5/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä usein omat ideologiat, joiden perusteella mennään. Täällä haetaan kokemuksia, jotta saa erilaisia näkemyksiä. Jos et ole ymmärtänyt keskustelupalstan ideaa, kannattaa siirtyä pois, eikös? Tollo.

Angelique yhdistelmätabletti toimi minulla erinomaisesti

Vierailija
6/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ymmärrä tätä hormonien yleistystä. Vaihdevuosivaivat voivat varmasti olla kamalia ja elämä niiden kanssa tuskaa, mutta parempi tuokin on kuin syöpä tai veritulppa. Hormonivalmisteilla on kamalia sivuvaikutuksia.

Vierailija
7/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hormonikorvaushoito eli estrogeenia ja keltarauhasta, kun on kohtu tallella. Menkat ihan olemattomat. Ei kaikkiin esivaihdevuosivaivoihin mulla auta, mutta suurimpaan osaan.

Vierailija
8/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos naiset ennen tarvinneet hormoneja purkista? Ei.

Luonnotonta.

Vierailija
9/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mieluumin kärsiä kuin ottaa steroidisyöpä ja saastuttaa myös Suomen maaperä ja muu kansa sillä synteettisellä estrogeeniroskalla

Vierailija
10/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnotonta.

Onko ennen tarvittu puudutusta hampaiden poistossa tai juurihoidossa? Ei. Luonnotonta. 

Vierailija
11/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnotonta.

Onko ennen tarvittu puudutusta hampaiden poistossa tai juurihoidossa? Ei. Luonnotonta. 

Niin?

Vierailija
12/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonien syönnissä ei ole järkeä. Saadaan joitakin oireita kuriin, mutta tulee toisia oireita tilalle, yleensä vakavampia.

Vierailija
13/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkitys.

Vierailija
14/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käytössä yhdistelmäehkäisypilleri Drovelis. Sisältää luonnollista hormonia, joten pitäisi voida yli 40-vuotiaanakin käyttää. On auttanut ketutukseen ja limakalvojen kuivumiseen.

Vierailija
15/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosiaan että kirjoittaa lääkkeet mammapalstan suosituksen perusteella?-eri

Vierailija
16/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosiaan että kirjoittaa lääkkeet mammapalstan suosituksen perusteella?-eri

Itse olen lääkärille ehdottanut ansiokkaasti lääkityksiä, kun lääkäri oli neuvoton. -eri

Vierailija
17/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on estrogeeni geelinä, ja se kierukka. Siihen loppuivat lopulta kaikki vaivat. Tätä ennen menin vuoden yhdistelmäepillereillä ja sitä edellisen vuoden yritin pärjäillä luonnontuotteilla, eivät riittäneet. 

Vierailija
18/18 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieto poistaa luulon, tollo.