Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhuu Kela expertit

Vierailija
09.08.2024 |

En jaksa Googlettaa  ja ainakaan mun google ei ole luotettava.

Kiinnostaa hirveästi alle 25-vuotiaan työttömyysturva.

Voi saada työttömyystukea, jos täyttää työssäoloehdon. Missä tapauksessa tuo tarkastelujakso on vain 6kk ja missä esim. 2 vuotta. Todella sekavia ohjeita. Eli niitä mitä olet tienannut esim. Yli 6 kk sitten ei lasketa? Täh?

Muut ehdot tiedän. Kiinnostaa työssäoloehto!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi tietenkin liittää tähän tuon lainkohdan jos jaksaa. 

Vierailija
2/7 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis on työmarkkinatuki ja peruspäiväraha ja työmarkkinatukea saa kun ei täytä peruspäivärahan vaatimuksia. Ero on nimikkeellinen, ne on sama rahamäärä. Niillä ei ole mitään merkitystä kenenkään talouden kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset sää töihin mee ?

saa 2 x rahaa mitä tuet on.

ootko idiootti ? :D

Vierailija
4/7 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan hirveää nuoren nöyryyttämistä ja jättää pahimmillaan koko elämän kestävät traumat nuoreen sekä toki vie heti nuorelta uskon yhteiskuntaan. Koin itse aikoinaan tämän ja siihen liittyy todella paljon kaikkea ikävää. Edes 20 vuotta ei ole tätä parantanut. Itselleni oli aikoinaan 19-vuotiaana suuri järkytys tajuta, että en ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Apua mihinkään en mistään saanut. Kohtelu oli julmaa ja jouduin mm. sossussa miessosiaalityöntekijän ahdistelemaksi, mutta en saanut vaihdettua työntekijää naiseen, vaikka yritin. Koska pelkäsin tuota miessosiaalityöntekijää en sitten uskaltanut enää hakea toimeentulotukeakaan, joten olin sitten kokonaan ilman rahaa. Hain korkeakouluihin, mutta tässä vaiheessa en vielä päässyt opiskelemaan. Lopulta uskaltauduin hakemaan toimeentulotukea, mutta meinasin taas joutua tuolle miessosiaalityöntekijälle. Onneksi en joutunut kun aloitin vihdoin opinnot. Mielenterveysongelmani alkoivat tuossa vaiheessa kehittymään, mutta olivat kuitenkin paljon lievempiä kuin nykyään.

Vierailija
5/7 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikoinani " liiton" rahaa suoraan intin jälkeen kun en työllistynyt. Oli just pahinpaan lama aikaan 90 luvun alussa.

Liiton rahoilla olin melkein kolme vuotta. Rahaa maksettiin 500 päivää.

Opiskelin viellä puoli vuotta tuon jakson aikana jolloin liiton päivät eivät kuluneet ja sain viellä ruokarahan.

Itse asiassa pärjäsin ihan mukavasti kun asuin vielä kotona.

Vierailija
6/7 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis lapseni puolesta kyselen.

Ai siinä opetetaan taas joku nuori työttömyystukien sun muiden käyttäjäksi?

No ei, mutta toki haluan että hän todellakin hakee sen mihin olisi oikeutettu.

Kyseessä siis osa-aikatyötä tekevä, joka hakisi soviteltua työttömyystukea. Hänen tuloillaan olisi mahdollista saada n. parisataa palkan lisäksi riippuen tietenkin täysin paljon tienaa ja se on paljon se osa-aikaiselle. 

Toki tuohon olisi ihan suotavaa saada sitä lisäapuakin. Toimeentulotuki toiminut huonosti lisäapuna, varsinkin kun kumppani on opiskelija. 

Tuohan tarkoittaa sitä, että vaikka tienaisi vain 500€ tai alle, ei välttämättä saa edes tt tukea. Hullu järjestelmä.

No mutta asiaan. Miten alle 25-vuotiaan työttömyystuen työssäoloehto lasketaan. Blaa blaa niin ja niin paljon tunteja per viikko joo, mutta Mikä on Tarkastelujakso!

Vierailija
7/7 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskean paskansuoltajat voi olla vastaamatta. Vaan fakta ja Laki kiinnostaa tässä asiassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä