Et osaa ruotsia vaikka opiskelit sitä ainakin 6 vuotta. Eikö se ole suuri häpeä?
Kommentit (48)
Ruotsalaiset pitäisi poistaa maastamme. Eivät ole ihmisiä vaan paholaisen äpäröitä, jotka mittailevat kalloja.
Ruotsissahan emujen kasvatus on kyydittä raitsen. Miten estät sen jos et osaa ruotsia?
Ruotsi on nyt muslimien hallussa. Kallonmittaaja alistajavaltio sai palkkansa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on henkilöitä, jotka ovat asuneet koko ikänsä maassa, mutta eivät silti osaa kunnolla suomea. Se on häpeä.
Parhaillaan vielä monta sukupolvea on asunut Suomessa eikä yksikään osaa suomea. Somalitkin osaa parempaa suomea kuin suomenruotsalaiset
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissahan emujen kasvatus on kyydittä raitsen. Miten estät sen jos et osaa ruotsia?
Ei kai siihen ruotsinkieltä tartte?
Osaan ruotsia mutta en osaa sitä tarvittaessa. Tiedän mitä puhutaan mutta puhun huonoa englantia takaisin.
Osaan täydellistä englantia tarvittaessa.
Pohjoismaissa pärjäät ruotsin kielellä. Etelä-Suomessa ja rannikko Suomessa tarvitset ruotsin kieltä. Koskaan ei tiedä minne ja mihin elämä vie. Opiskelu itsessään ei ole huono asia.
Pitäisikö ruotsalaiset laittaa uuniin?
Pappa kakkar på din huvud. Kato nyt, osaanpahan.
Olen mä unohtanut paljon muutakin koulussa oppimaani. Ala-asteelta jäänyt mieleen varmaan vaan luku, kirjotus ja laskenta, koska niitä aktiivisesti on käytetty.
Eipä se hävetä. Itse olen lukenut ruotsia niin peruskoulussa kuin lukiossakin, jossa siis opiskelin kaikki pakolliset ja valinnaiset kurssit. Mutta en silti oppinut sitä hyvin. Ajattelen, että vika oli opetuksessa. Kukaan ei vain osannut opettaa sitä niin, että olisin oppinut sen kunnolla. Kielihän opitaan ensin kuulemalla sitä, opettajat eivät mielestäni panostaneet tähän tarpeeksi.
Taas tää sama aloitus. Luulin jo, että puhelin jumittaa ja täällä on sanat jutut, kuin kuukausi sitten.
Vaihda AP levyä ja kysyä miten jotkut ei opi suomenkieltä vaikka ovat täällä syntyneet ja ikänsä täällä asuneet🤔
Vierailija kirjoitti:
Pohjoismaissa pärjäät ruotsin kielellä. Etelä-Suomessa ja rannikko Suomessa tarvitset ruotsin kieltä. Koskaan ei tiedä minne ja mihin elämä vie. Opiskelu itsessään ei ole huono asia.
Vielä paremmin pärjäät englanniksi
Väärin ap. En ole lukenut ruotsia edes yhtä tuntia. Pakkoruotsi tuli vasta peruskoulun myötä, kun RKP sen väkisin runnoi läpi, kun näytti pahasti siltä, että koko kieli häviää Suomesta, mikä tietenkin olisi ollut ihan ok.
Minä ainakin osaan, koska opiskelin sitä nimenomaan 6 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta pätkääkään typerä homo kieli 🤮
Kommenttisi kertoo sinusta kaiken.
Taas tämä sama aloitus, aloittaja svenska talande bättrefolk, fy fan !
Suomessa on henkilöitä, jotka ovat asuneet koko ikänsä maassa, mutta eivät silti osaa kunnolla suomea. Se on häpeä.