AKATEEMISET äidit!
Montako lasta teillä on / montako aiotte hankkia? Onko sinulla vakituinen työpaikka?
Kommentit (25)
Mielestäni lapset voittavat työn tässä elämässä.
Vakituista paikkaa ei vielä -> kolmas lapsi harkinnassa, mutta valitettavasti vakipaikan metsästys menee tällä hetkellä etusijalle. Ikä painaa kuitenkin päälle, joten saa nähdä jääkö kolmas pelkäksi haaveeksi!
Vierailija:
Montako lasta teillä on / montako aiotte hankkia? Onko sinulla vakituinen työpaikka?
Arvelen tosin etten tälle alalle jääkään.
Olen 28v ja minulla on juu tavallaan vakityö.
tosin silloin kun sain lapset olin vielä opiskelija. mieli tekisi kolmatta, mutta mies ei suostu.
ikää 29 v, vakityö. En ole kotiäitityyppiä, mutta pidän tarkkaan kiinni siitä, että illat (klo 18 eteenpäin) ja viikonloput ovat vapaata. Joskus pidän myös hemmottelupäiviä pojan kanssa, eli käymme mun ylityövapailla pojan kanssa uimassa, kahviloissa, ulkoilemme ja teemme muuta kivaa vain kaksin. Pojan vein hoitoon 1 v 3 kk:n iässä, sitten tein osittaista vuoden (olin osittaisella hoitovapaalla), todennäköisesti teen saman uudelleen, vaikka rahassa siinä häviääkin hurjasti.
Yksi lapsi, toinen toiveissa. Ei vakityötä, alani on täynnä pätkiä.
Vierailija:
On kaksi lasta /tahtoisin vielä yhden. On vakituinen työpaikka omassa yrityksessäni. Olen 29-vuotias.
määräaikaisissa pätkissä olen tehnyt töitä jo v.97 asti, osa-aikaisena kun lapset oli ihan pieniä ja yhä 60% viikkoa.
Toisaalta haaveissa myös jatko-opinnot ja tohtorius. Sitä kohdin nyt menossa vahvemmin kuin kolmatta lasta, mutta molemmat haluaisin!
Neljäs toiveissa, ja vakityöhön palaan vasta kun on ihan pakko, eli kuopus 3 v. Uraa ehtii tekemään, mutta lasten kullankallis pikkulapsiaika on vain kerran. Olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä saakka, mutta päivitän tietoja, taitoja ja suhteita jatkuvasti.
Ei vakituista, mutta 3 vuoden määräaikainen työ - melko hyvin siis asiat.
Meillä myös ala huonosti palkattua pätkätyötä. Tällä hetkellä keskityn lapsiin ja olemaan äiti, työelämässä ehdin puurtaa myöhemmin. Niin ja tulevaisuudessa on mahdollisesti suunnitelmissa lapsi adoption kautta, jolloin mies jää koti-isäksi.
ikää 29, lapsiluku täynnä, ainakin todennäköisesti ja toistaiseksi ;)
Vakituinen työpaikka on emmekä aio enää hankkia näillä näkymin lisää lapsia.
34 v, 1 lapsi, toinen tulossa. kolmivuotinen määräaikausuus.
... kolmesta haaveilen. Ikää 34 v. Vakituinen työ syksystä - 99 lähtien eli heti valmistumisen jälkeen.
jos vuoden olis taas töissä ja sit vois alkaa toivoa toista lasta...
yksi toivon toista olen vanha ei työtä valmistuin juuri