Tarkistatteko aina iltaisin, että asuntonne ulko-ovi on kunnolla kiinni?
Itse tarkistan nykyään, kun kävi yksi tyyppi kylässä ja ovi oli jäänyt hieman auki. Pelästyin ja nyt tarkistan aina ovea kiinni laittaessa, että on todella kiinni.
Kommentit (33)
Tarkistan, kerran nuorena kävi niin että ovi ei ollut lukossa ja joku äijä käveli yöllä makuuhuoneeseeni.
Alhaalla summeri ja sisäpiha lukittu, en tarkista
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että se on kiinni tarkistamattakin.
Niin minäkin, joskus on ollut auki, vaan ei tuonne käytävälle ylimääräisiä pääse, ja asuntoja on vain 17.
Yksin mökillä ollessani tarkistan illalla lukitukset kaikista kolmesta ulko-ovesta. Kaupunkiasunnossa en tarkista, vedän sen aina perässäni kiinni.
Terassin ovesta katson joskus, että on lukossa. Ulko-ovi menee aina vetämällä lukkoon enkä pidä sitä auki muutenkaan, joten en välttämättä tarkista. Parvekkeen oven jätän auki usein kesällä ja toivon, ettei kukaan kiipeä katolta.
Avainten sijainnin tsekkaan aina ennen yöpuulle vetäytymistä, koska ne on joskus harvoin jääneet oveen.
Mökillä nukuin ovet auki lukosta viime viikon.
Asun muumilaaksossa eikä täällä lukita ovia yöksi. Eikä kyllä ole paskahuuseissakaan edes oveja, koska eihän meillä muumeilla ole edes persereikiäkään, joten mitäpä lukituilla hyyskän ovillakaan tehtäisi?
Olipa täsmäkysymys juuri minulle. Minä ränkkään kaikki ulko-ovet joka ainoa ilta ja jopa kahteen-kolmeen kertaan, eli fobia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kyllä leppoisaa. Täällä missä asun, pihalle on lukittu rautaportti. Rapussa myös lukittu rautaportti, kotiovi metallia jossa kunnon lukot ja kotona ollessa turvasalpa myös kiinni. Maantasalla olevassa ikkunassa kalterit. Ja tämä siis hyvää rauhallista aluetta
Missä oikein asut?
Turkissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kyllä leppoisaa. Täällä missä asun, pihalle on lukittu rautaportti. Rapussa myös lukittu rautaportti, kotiovi metallia jossa kunnon lukot ja kotona ollessa turvasalpa myös kiinni. Maantasalla olevassa ikkunassa kalterit. Ja tämä siis hyvää rauhallista aluetta
Missä oikein asut?
Veikkaisin vankilaa?397
Ovet ovat aina lukossa, olin kotona tai en. Varsinkaan yksin kotona ollessani en halua ottaa riskiä siitä, että ä h l ä m i yrittää tunkeutua kotiini. Riski siihen on pieni, mutta ei koskaan nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein asut?
Veikkaisin vankilaa?
Vierailija kirjoitti:
Koko kesä on nukuttu ovet sepposen selällään. Koirat tykkää, voivat käydä yöllä hätistämässä puput pois pihasta.
Toivottavasti lähimpään naapuriin on useampi kilometri matkaa.
Eipä tule tarkisteltua. Joskus ollut ovet viikkoja lukitsematta kun esim. vieraita varten poistanut lukituksen. Rauhassa saa omakotitaloissa olla.