Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako enää yrittää raskautta:(

Vierailija
06.02.2007 |

2 raskautta meni ihan kivasti, synnytykset rankkoja ja lapset isokokoisia. Kolmas lapsi voisi olla meidän perheeseen tervetullut, mutta kun synnytys hirvittää jo pelkästään ajatuksena että mitä se mahdollisesti voisi olla kolmannella kerralla:( (eka imukuppisynnytys, tokassa lapsi arvioitua isompi. Molemmilla kerroilla epsitomiat tehtiin, toisella kerralla tulehtui haava, repeämät myöskin tuli). Synnytyksistä olen toipunut fyysisesti kyllä näin jälkeenpäin ajateltuna ihan ok:sti. Itse synnytys ja synnytyksen jälkeiset pari viikkoa vain kammottaa niin hirveästi....Muita kohtalotovereita`?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että älä nyt synnytyspelon vuoksi jätä lasta tekemättä :)

Vierailija
2/4 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. synnytyksessä epiduraali tehos tosi hienosti, ainoo vaan ettei ponnistamisesta tullut mitään kun en tuntenut ponnistamisen tarvetta ja paikat ihan " turrat"

2. synnytyksessä spinaali toimi hyvin ja paikat rentoutu niin hyvin, että avauduin tunnissa siihen pisteeseen että pääsi ponnistamaan (ponnistusvaiheessa ei kyllä spinaali enää vaikuttanut, tosin en oikeen tunne saaneeni ponnistustunnetta kunnolla)

Mä en tiedä, mutta johtuiko se typerä sukanvarsiasento vaikuttaneen niin, että en saanut kunnon asentoa. Mulle se oli jotenki luonnoton asento mutta siihen komensivat ja siihen jäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kaksi lasta, molemmat syntyneet yli 4-kiloisina. Mitään kipulääkitystä en ole saanut kummassakaan synnytyksessä ja ovat olleet ihan kamalia kokemuksia. Ensimmäinen lapsi revittiin tunnin ponnistamisen jälkeen ulos imukupilla, toinen pihdeillä. Ja ennen sitä tunnin ponnistusvaihetta olin kärsinyt supistuksineni tuntikausia, ekan kohdalla yli vuorokauden. Lisäksi olen kokenut fyysisesti todella vaikean keskenmenon kohtutulehduksineen.

Synnyttäminen ei siis todellakaan innosta, vaikka suurperheen haluaisimmekin. Niinpä aiommekin tulevat lapset adoptoida.

Vierailija
4/4 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen koon takia. Ja tämä viimeinen viikoilla 38+6, oli jo nelikiloinen. Suunniteltuna käynnistyksenä onnistui hyvin, varsinainen synnytys kesti vajaa kaksi tuntia, ei kipuja epiduraalin takia juurikaan. Sain etukäteen yksityislääkäriltä( gynekologi, joka seurasi koko raskauden lapsen kasvua) lähetteen äitipolille synnytystapa-arvioon.

Suosittelisin käyntiä pelkopolilla, tai neuvolassa jo etukäteen miettimässä, miten synnytyksesi voitaisiin hoitaa niin, ettei sitä tarvitsisi etukäteen pelätä.