Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään on niin paljon erityisen tuen tarpeessa olevia lapsia?

Vierailija
07.08.2024 |

Toki erityisen tuen tarpeessa olevia lapsia on ollut aina, silloin heistä ei puhuttu. Mutta nyt tuntuu että varsinkin varhaiskasvatuksessa heidän määränsä on kasvanut. Mistä kasvu voi johtua?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioerot ja perinteisen perhemallin murtuminen

Tämä on aivan ongelman ydin.

Mitkään rahat ei riitä kattamaan marxismi liberalismin tuhoa. Jatkuva huoraaminen, bilettäminen, johtajuuden puute, kurinpuute, lapsella ei ole säänneltyä digi aikaa, ei kotiin tulo aikoja nin turha on odottaa noilla malleilla jotain muuta tulosta. Sama lopputulos on nähty miljoonia ja miljoonia kertoja, kommarit vaan härkäpäisesti ajaa eteenpäin. Se loppuu viimeistään systeemi romahdukseen joka ei ole kaukana.

Vierailija
42/45 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Älylaitteet, jotka koukuttavat ja tarjoavat liikaa virikkeitä kehittyvälle hermostolle

- Liian vähän pitkäjänteistä keskittymistä vaativaa tekemistä, kuten lukeminen, palapelit, askartelu yms.

- Liian vähän liikuntaa ja ulkoilua, joka laskee stressitasoja

- Liian energiapitoinen ruoka ja jatkuva napostelu

- Lapsen ylivarjelu, joten lapsi ei opi sietämään pettymyksiä

- Curling-vanhemmuus, joten lapsi ei opi tekemään asioita itse

- Rutiinien puuttuminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu epäterveellisten rasvojen syönnistä, siis pehmeiden rasvojen syönnistä.

Vierailija
44/45 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tunnistetaan nykyisin paremmin

Niitä tutkitaan nykyisin enemmän.

Vierailija
45/45 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin peruskoulun 80-luvulla. En muista nähneeni yhtäkään erityisen tuen tarpeessa olevaa lasta koko kouluaikanani. Jotkut oppivat hitaasti ja jotkut olivat hiukan vilkkaita, mutta minusta ihan normaaleja ihmisiä.

Minä aloitin koulun 1961. Minun luokallani oli jo alaluokilla poika joka olisi nykykoulussa luokiteltu erityistukea tarvitsevaksi. Silloin ei saanut. Muistan että vaikka olin lapsi tunsin myötätuntoa häntä kohtaan.  Ei opppinut laskemaan eikä kirjoittamaan. Puhui rumia eikä ollut tippaakaan kiinnostunut oppimaan. Virnuili ja häriköi. Jäi luokalle ja sen jälkeen en hänestä kuullut, jatkoin entisessä koulussa. Oli myös toinen poika jolla vanhempi veli ylemmillä luokilla.  Saman laisia molemmat. Kotioloista en tiedä mutta huhuja kyllä kiersi.

Ylemmillä luokilla oli poika jolla käytöshäiriöitä.  toinen poika joka  hyvin hidas oppimaan jos ylipäätään oppi. Siinä roikkui kuotenkin jpotenkin mukana. Kyllä näitä oli, ja entien häiriköiviä me tytöt pelättiin.

Oli olemassa ns. apukoulu jonne mahdottomimmat laitettiin.  En tiedä miten he sitten elämässä pärjäsivät. Nykyään saa sentään apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi