Kuuletko koskaa läheisiltäsi jotain kaunista sanottavaa itsestäsi?
Vaikkapa, että olet ihana, rakas, tärkeä, kaunis jne.
Mä oivalsin juuri, että en ole tuollaista kuullut moniin vuosiin. Äitini suusta varmaan joskus viisi vuotta sitten. Mieheltäni varmaan 20- vuotta sitten.
Olisi kyllä joskus kiva kuulla kauniita sanoja arjen keskellä, vaan eikö suomalaiset sitä osaa?
Kommentit (44)
Kuulen. Äitini sanoi aina että olen hyvin viisas. Mieheni sanoo että olen nero. Sukulaiset sanovat että olen tärkeä ihminen ja teen paljon hyvää.
En itse asiassa kuule. Mies saattaa joskus sanoa jotain kaunista. Itsekin olen aivan liian huono sanomaan läheisille mitään kaunista.
Vierailija kirjoitti:
En kuule. Aika usein kuulen, kun jotain toista henkilöä kehutaan minulle "siskosi on niin mukava" tai "marjukka on kyllä niin hyvä työssään".
Sanooko sun vanhemmat noin että siskosi on niin mukava?
Vierailija kirjoitti:
En kuule. Aika usein kuulen, kun jotain toista henkilöä kehutaan minulle "siskosi on niin mukava" tai "marjukka on kyllä niin hyvä työssään".
Sama juttu. Anoppini usein kehuu minulle toisen poikansa vaimoa.
En kuule. Äitini pn usein sen sijaan sanonut että olen kuin isäni. Negatiivisessa mielessä. Ovat eronneet aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanooko sun vanhemmat noin että siskosi on niin mukava?
Anoppini on sanonut, minua hän ei ole kehunut koskaan. Vanhemmat kertovat saman asian ilman sanoja kutsumalla siskoni perheineen heille kyläilemään ja unohtamalla kutsua minut.
Sinä olet auttanut minua ja nyt on minun vuoroni🥹Aikuinen poikani sanoi vuosi sitten, auttoi rempassa ym.
Minussa ei ole kuulemma mennyt Jumalan vilja hukkaan.
Pelkkää haukkumista.
Eräs miestuttavani kuitenkin usein sanoi että olen niin 'kirkas'. Arvelisin hänen tarkoittaneen mm että olen selväjärkinen.
Suomi,onnellisten ihmisten maa, eikä osata edes puhua mitään kaunista läheisille. Onkohan tämä sitä kaunista kulttuuriperintöä, jota tulisi vaalia?
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet auttanut minua ja nyt on minun vuoroni🥹Aikuinen poikani sanoi vuosi sitten, auttoi rempassa ym.
Ihana poika.
Enpä oikeastaan. Äitinikin on narsisti, ei ole koskaan kehunut tai kannustanut. Tai ehkä on vain totuus, että olen tyhmä ja huono.
Miltä tuntuisi jos vanhempasi sanoisi sinulle kuinka etevä siskosi on ja tämä toistuu usein. Tuli mieleen kun joku kertoi anopin kehuvan muita mutta ei miniäänsä. Entä jos on oma vanhempi joka tekee tätä?
Mies sanoi kauniiksi, kun olin juuri synnyttänyt (ja olin hyvin räjähtäneen näköinen). Siitä on 11 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ihana!😊
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoi kauniiksi, kun olin juuri synnyttänyt (ja olin hyvin räjähtäneen näköinen). Siitä on 11 vuotta.
On jäänyt mieleen kuinka olimme hautajaisissa jossa oli lähinnä mummoja ja pieniä lapsia ja mies kehui minun olevan porukan kaunein 😅. Nojoo, on huono kehumaan ja kai tarkoitti hyvää 🙂
Joskus. Että onpa kivan näköinen jakku tms, onko tuo uusi.
Ja muuta vastaava.
En kuule koskaan, enkä myöskään kehu.
Ap palasi linjoille. Muistin juuri, että mies sanoi mulle eilen jaksihali, kun tuskailin yhtä juttua. Ehkä tätä voisi kutsua kauniiksi puheeksi. 🙄