Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi opetella kestämään tylyjä ihmisiä?

Vierailija
07.08.2024 |

Olen varmaan jotenkin vääränlainen tähän maahan/maailmaan, kun olen kaikille ystävällinen, autan ja huomioin. Sen takia ihmisten epäystävällinen ja tyly käytös tuntuu vielä tavallista ikävämmältä. Esim. Kun tervehdin työkaveria ja hän ei vastaa tervehdykseen mitään, tai jos teen jonkun asian toisen puolesta, niin hän ei edes kiitä vaan sanoo okei tai aha. Ja yleensäkin se, että ei huomioida muita ollenkaan, ei katsota, että kaikille riittää tarjottavia tai istumapaikka tms.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen ilkeilyjä ja koen tylyä käytöstä usein. Siksi yritän etsiä elämääni asioita joista pidän ja keskittyä niihin aina kun pystyn. En edes yritä enää ymmärtää, enkä edes loukkaannu, harvoin pahoitan enää mieleenikään. Suljen tuollaiset ihmiset tavallaan ulkopuolelle, olen heidän kanssaan tekemisissä mahdollisimman vähän. Keskustelen vain asiallisesti kun on pakko. Kyllä karma ne hoitaa. 

Vierailija
22/29 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä oleta ihmisistä mitään. Jos eivät tervehdi, niin ok. Jos tervehtivät parempi. Kaikille ei kotikasvatuksessa ole opetettu tapoja eivätkä he yksinkertaisesti pysty käsittämään kohteliaisuuksia.  Muista arvostaa itseäsi ja vaalia hyviä tapoja - ne tekevät sinusta aidon ja arvostettavan persoonan. Löydät kyllä tuolla asenteellasi positiivisia ihmisiä rinnallesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä oikein kestä kukaan hyvä ihminen. Mutta niille voi opetella vittuilemaan takaisin. Näin minä teen.

En minä halua vittuilla kenellekään. Miksi ihmeessä tekisin niin?

Ap

No ei todellakaan tarvitse vittuilla takaisin, minäkään en tee niin. Huomattavasti fiksumpaa on jättää sellainen tyyppi jatkossa kokonaan huomiotta.

Vierailija
24/29 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pahastuin myös ennen, mutta sitten tajusin, että tylyys ei liity minuun millään tavalla, vaan heihin itseensä. Käännä huomio itseesi, ja onnittele itseäsi ystävällisyysonnistumisesta, vaikkei toinen sitä ottanut vastaan. Jos joku on tarkoituksella tyly, niin hän yrittää antaa sinulle pahan mielen lahjan. Sitä ei tarvitse ottaa vastaan. Totea itseksesi, että kiitos ei, en ota tätä vastaan. Minua on helpottanut tosi paljon nämä ajatusmallit erityisesti työpaikalla, jossa on pakko olla tekemisessä oman elämänsä ankeilijoiden kanssa.

Vierailija
25/29 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ongelmasi AP. Pitää yrittää muistaa, ettei se ole itsestä kiinni. Puhuin buddhalaisen ystävän kanssa joskus asiasta, hän sanoi että toinen ihminen kärsii. Tällainen näkökulma auttoi itseäni puimaan tilanteita jälkikäteen, mutta minun on silti vaikeaa kohdata tylyä käytöstä ja toimia rauhallisesti ja rajojani kunnioittaen tilanteen ollessa päällä. 

Vierailija
26/29 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pahastuin myös ennen, mutta sitten tajusin, että tylyys ei liity minuun millään tavalla, vaan heihin itseensä. Käännä huomio itseesi, ja onnittele itseäsi ystävällisyysonnistumisesta, vaikkei toinen sitä ottanut vastaan. Jos joku on tarkoituksella tyly, niin hän yrittää antaa sinulle pahan mielen lahjan. Sitä ei tarvitse ottaa vastaan. Totea itseksesi, että kiitos ei, en ota tätä vastaan. Minua on helpottanut tosi paljon nämä ajatusmallit erityisesti työpaikalla, jossa on pakko olla tekemisessä oman elämänsä ankeilijoiden kanssa.

Kiitos tästä viestistä, otan käyttöön tuon pahan mielen lahja -ajatuksen

Vierailija
27/29 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä oikein kestä kukaan hyvä ihminen. Mutta niille voi opetella vittuilemaan takaisin. Näin minä teen.

Yleensä tämän tavan oppineet vittuilevat ihan kaikille.

Vierailija
28/29 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä odota mitään muilta, et pety. Paitsi sitten jos tarvitset oikeasti jotain. Etsi joku rennompi paikka ja se on liian jäykkä ympäristö? Ehkä olet se "vaatija" joka haluaa jokaisen tervehtivän, katsovan heti ja nyökkäilevän niska kipeänä että tulee stressi - kun on niin valveutunut hereillä koko ajan. Muut keskittyvät ja haluavat rentoutua? Olla omissa ajatuksissaan ja tehtävässä. Ehkä muualla on enemmän kaltaisiasi joilla into sosialisoida ja tervehtiä. Olisi kyllä kiva jos joku sanoo jotain tai juttelee, jos toivot sitä. Eli olisi kaveria ja toveria. Vapaalla niitä paikkoja löytyy enemmän?

Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen kuuluisi kyetä tervehtimään käytävällä vastaan kävelevää työkaveria. Kuuluu ihan perus käytöstapoihin eikä ole mitään "sosialisointia".

Ap

Jotkut ylemmyydentuntoiset voi tervehtimättä jättämisellä ikään kuin osoittaa sinulle "paremmuutensa" ja ettet ole edes sen vertainen, että sinua viitsisi tervehtiä. Kusipäitä on olemassa. Paljon. Tarkoituksella tehtynä tuo on sadismin ja kiusaamisen yksi muoto.

Vierailija
29/29 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä halua vittuilla kenellekään. Miksi ihmeessä tekisin niin?

Ap

En minäkään periaatteessa halua enkä nauti siitä. Mutta saan usein sen tylyn ihmisen hiljaiseksi tai jättämään minut rauhaan. 

Tylyys on juuri sitä, että ei noteerata tai sanota mitään. Saatan jutella ihmisille joita en niin hyvin tunne (en kuitenkaan pysäyttele kadulla ohikulkijoita) ja reaktio on monella luokkaa "öö, ollaanko me muka jotain kavereita vai miks puhut mulle?".

Ap

Tai sitten vastaamattomuudella kenties välttää antamasta tylyä vaikutelmaa? Esim. selostat jotain tv:n viihdesarjan käänteitä tai jonkun julkkiksen tekemisiä, niin varmaan pitäisit sitäkin vastausta tylynä, jos toteaisin, että en katso telkkaria, enkä varsinkaan viihdettä sieltä. Tai sanoisin, ettei minua julkkikset kiinnosta, eikä niiden tekeminen voisi vähempää kiinnostaa. Pitäisitkö tylynä? Olisin vain rehellinen. Enkä tylyilisi sanomatta mitään tai jättämällä noteeraamatta mitenkään. Suo siellä ja vetelä täällä?

Ei kukaan ole ajatustenlukija, mutta ei kannata väärintulkitakaan. Esim. smalltalkin suhteen. Sää on melkein ainoa neutraali puheenaihe. Tosin ei sekään palstan mukaan, jos sinä rakastat hellettä, ja se kuuntelija taas vihaa hellettä. Ei halua myötäillä mielipidettäsi, koska hänellä on omansa, mutta saattaa pitää tungettelevana keskustelun jatkamista, jossa mielipide pitäisi perustella, eikä halua randomisinulle avautua esim. henkilökohtaisesta terveydestään, mikä voi olla se syy helteen inhoamiselle.

Onnea vaan matkaasi. Älä tylyty, äläkä tylytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan