Treffisovellukset ja vaatimuslistat
Kuukauden verran aikuisten puuhamaahan tutustuneena muutamia omia, miehenä tehtyjä huomioita sen lisäksi mitä olen muiden kirjoittamana tai mediasta lukenut:
- pituusvaatimukset (esim yli 180 cm naisen itse ollessa 160 cm)
- selvästi vanhempaa tai nuorempaa hakevat (esim 47v nainen hakee 28-32v miestä)
- polyamoria ja kinky-jutut (varmaan ihan fine, jos sellaisesta tykkää)
- ehdottomuus asioissa (pakko olla jotain tai ei missään tapauksessa saa olla jotain)
- suhteellinen käsitys nuorekkuidesta (onko nuorekas, jos näyttää ikäistään 10v vanhemmalta?)
- profiilit, joissa pelkkiä luontokuvia (kuka uskoo pelkän tekstin perusteella, että profiilin takaa löytyy TODELLA UPEA NAINEN?)
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ja vaatimuslista. Eihän näillä ole mitään yhteistä parinmuodostuksessa. Mahdoton edes kirjoittaa kun kemiat ratkaisee ja kaikki ovat yksilöitä. Toisten ulkonäkö viehtättää toisten ei, eikä sitä edes pysty itse itselleen kertomaan miksi toinen viehättää ja miksi toinen ei. Jos ei ole kuvaa ei ole mitään.
Juurikin näin. Ihminen voi vaikuttaa hyvinkin viehättävältä ja miellyttävältä keskustelujen ja kirjoitusten perusteella. Mutta vasta kasvotusten reaalimaailmassa selviää, onko tilanne näin vai harhauduttiinko viestien tuomiin mielikuviin.
Itselläni ainakin on minimivaatimus, että toinen on nuorekas ja hoikka/liikunnallinen. Ikä numeroina ei sinällään ratkaise, vaikka skippaankin sellaiset naiset, joiden ikä alkaa kolmosella tai kutosella. Oma ikä plusmiinus viisi vuotta on ihannehaarukka.
Riippuu softasta
Tinder ja useimmat muut toimivat niin että minä valitsen tykkäänkö hänestä. Hän valitsee tykkääkö minusta.
Minun kuuluu täyttää profiilini asioilla itsestäni, ei toisesta. Se on sitten hänen asiansa olla tykkäämättä, jos en sovi vaatimuksiin.
Olen nelikymppinen nainen. Minulla ei ole mitään pituusvaatimuksia, ikävaatimus on nähdäkseni ihan ns normaali. Kerron profiilissani löyhästi millainen olen ja millaista miestä etsin. Ihan normaaleja juttuja, ei mitään marginaalista.
Useiden kuukausien perusteella voin todeta, että miehet pääasiassa ohittavat mitä profiilissani lukee. Heitä ei kiinnosta onko heissä mitään mitä etsin, tai olenko minä mitenkään heidän tyyppiä. Ihan kuin olisi ihan sivuseikka millaisia ollaan. Kirjoitellaan jo miten voitais puuhailla kesäillassa tai mökkeillä ja ties mitä.
Tuntuu joltain lapselliselta romanttiselta haaveilulta. Lapselliselta sen takia, että tietyt realiteetit on ihan hukassa. Onhan sillä väliä millaisia me ollaan, onko meillä mitään yhteistä, tykätäänkö tehdä samanlaisia juttuja.
Eli sinänsä tuntuu, että on aivan sama onko vaatimuslusta ja jos on, on aivan sama mitä siinä lukee.
#4 Ai, no minä ainakin luen ne kuvaukset ja vaatimuslistat läpi. Ja oletan, että jos minimipituus on 185, niin minun on turha 175 pitkänä edes tykätä, vaikka muuten olisinkin haetun kaltainen.
En myöskään suotta laita tykkäystä tai pyyhkäise oikealle, jos nainen on meditaatiosta kiinnostunut tatuoitu ja naamakoruilla varustettu vasemmistonainen kun itselle nuo ovat aika no go-juttuja.
Mielestäni on vain hyvä, jos toinen ilmaisee ehtoja tai kertoo rajansa jo kättelyssä. Ei tarvitse sitten pettyä, kun aletaan hommiin.
Kuvattomia profiileita harrastaa ihan kaikennäköiset ihmiset. Kas kun kaikki eivät halua nettiin kuvaansa joltain seksihakusivulta: nettiin kun kerran laitat jotain, niin se on siellä _aina_.
Jos joku kokee pelkäävänsä joutuvansa liian ruman ihmisen kanssa samaan tilaan, niin eikö sellaisen ihmisen kannata silloin olla :ehdoton: kriteeriensä kanssa ja vaikka kirjoittaa, että kuva ehdoton.
Parisuhde ja vaatimuslista. Eihän näillä ole mitään yhteistä parinmuodostuksessa. Mahdoton edes kirjoittaa kun kemiat ratkaisee ja kaikki ovat yksilöitä. Toisten ulkonäkö viehtättää toisten ei, eikä sitä edes pysty itse itselleen kertomaan miksi toinen viehättää ja miksi toinen ei. Jos ei ole kuvaa ei ole mitään.