Silmälasien tilaaminen ulkomaisesta nettikaupasta, onko kokemuksia?
Mä joudun hankkimaan moniteholasit ja nehän maksaa aivan maltaita! Onko joku tilannut reseptillä jostain nettikaupasta, onko tullut halvemmaksi ja onko ollut laatu hyvä?
Kommentit (41)
Banaani monitehot tilasin viime viikolla parilla sadalla. Jännittää mitä tulee.
Smarbuyglasses:sta tilasin juuri aurinkolasit vahvuuksilla. Itseäni myös jännittää ovatko kunnolliset ja hyvin tehty. Kuitenkin melkein parinsadan ostos. Kylläkin entuudestaan tuttu kehysmalli, joten sen puolesta tuskin menee vikaan mutta linssien laatu jännittää...
Lensway:lta olen muutamat monitehot tilannut. Laatu hyvä ja ovat siistin näköiset. Hinta n.360e. Saa myös palauttaa jos eivät ole sopivat. Maksuvaihtoehtojakin löytyy.
Kokeile Pret a Voiria.
https://pretavoir.co.uk/?srsltid=AfmBOorf7CHMLNfiyWN5OXEA-XVBaMwci0M7Nd…
Tilasin tänä keväänä monitehot, ohennukset, pinnoitteet alle 300€. Ihan samanlaiset ois maksanu Silmäasemalla noin 1100€. Oon tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin tänä keväänä monitehot, ohennukset, pinnoitteet alle 300€. Ihan samanlaiset ois maksanu Silmäasemalla noin 1100€. Oon tyytyväinen.
Tilasin siis täältä:
smartbuyglasses
Zenniopticalsista. Ollut vuosia käytössä. Maksoi kaikkineen monitehot 70-80e
Olen harkinnut että tilaan Bananalta, kun tullut paljon mainoksia. En ole ennen tilannut monitehoja, mutta monet lukulasit ja olen ollut tyytyväinen. Kehykset olen oppinut valitsemaan entisten mukaan ja jos on tarvinnut säätöä sekin on onnistunut omin keinoin. Kuumaa vettä ja sanka siihen hetkeksi niin saa muotoiltua. Tietysti varovasti. Nyt käytössä lasit joissa on joustavat sangat ja nehän ovat täydelliset, eikä tarvi säätöä. Lensway ja Alensa tulleet tutuksi. Ja olen ikäihminen ( 80v) ja silti onnistunut reseptin mukaan.
Zenniltä tilannut kahdet lasit ja nyt kolmannet harkinnassa. Olen ollut tyytyväinen 🤩
Vierailija kirjoitti:
Tuli halvaksi ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Monitehot kaikilla herkuilla, ohennuksilla, pinnoituksilla jne. alle 300 euroa. Ja just sellaiset kuin pitää. Suosittelen!
Minä olen ollut todella tyytyväinen Glasses USA:n toimintaan. Sinne kannattaa tehdä tili ja laittaa muutama kehys suosikiksi niin alkaa tulla todella hyviä tarjouksia sähköpostiin. Itse teetin kaksitehot kaikilla herkuilla alennusmalliston (sale) kehyksillä ja ne maksoivat 250 euroa kun olin maksanut tullimaksut Suomenkin päässä. Olen tilannut myös 2 lasit yksien hinnalla kahdet aurinkolasit omilla vahvuuksillani sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli halvaksi ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Monitehot kaikilla herkuilla, ohennuksilla, pinnoituksilla jne. alle 300 euroa. Ja just sellaiset kuin pitää. Suosittelen!
Oi vitsit, voitko mainita mistä tilasit?
Ap
Katso Zenni Optics.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tilasit, ja miten se toteutettiin siltä osin, että ns. pupilli osuu oikeaan kohtaan linssiä? Suomalaisessa linssikaupassa voi vaihtaa uudet linssit vanhoihin kehyksiin, mutta heillä pitää jättää vanhat linssit sinne lähetettäviin kehyksiin, jotta nämä etäisyydet voidaan mitata.
Eikö sinulla ole se tieto siinä sinun kortissa, jonka olet saanut aiempien silmälasiesi kanssa optikolta?
En osta Suomesta silmälaseja! Tilaan ja olen tilannut jo yli 20 v. ajan. Aina saanut hyvät ja kohtuuhintaan. Olen käyttänyt useampaa eri toimijaa, vaikea sanoa mikä olisi paras. Kts. itse vertailut. Suosittelen, ovat paremman näköisiäin kuin osa täällä saatavista. ;)
Minulla on kapea nenänselkä ja on aina ollut vaikea löytää sopivia kehyksiä Suomesta. Täällä kehykset on leveille nenänselille ja niitä joutuu aina muotoilemaan ja säätämään. Kun löysin nettikaupasta mieluisat ja edulliset kehykset, joissa oli leveys 16 mm, uskalsin tehdä tilauksen tarjouksesta enkä ole katunut.
Omat aikuiset lapsenikin hommaavat samasta nettikaupasta lasinsa nykyään. He kun ovat perineet sen nenänselkänsä mallin minulta. Puolisolle suomalaisen optikon valikoimat sopivat ja kelpaavat. Hän hankkii sieltä silmälasinsa ja pulittaa itsensä kipeäksi. Sinä vuonna kun uusii silmälasit hän ei sitten osta mitään uusia vaatteita kuin korkeintaan alusvaatteita ja sukkia. Kahden, kolmen vuoden vaatebudjetti uppoaa silmälaseihin. Ilmankaan ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kans seuraavat lasit katsoa netistä. Kivijalkaliikkeethän on käytännössä laillinen ryöstö.
Jos käy tarkastuttamassa näön, niin aina muuttuu yhden "naksun" suuntaan tai toiseen. Joskus miettinyt käyntiä ilman että antaa vanhoja laseja ollenkaan tutkittavaksi. Saisi arvion ilman taustatietoja.
Ja aina ihan hirveä mouru, jos yrittää ostaa niitä tarjouksessa olevia laseja. Pelotellaan, että silmät menee pilalle jos ei ota kaikkia herkkuja mukaan. Kerran kysyin, että onko edes laillista myydä tuollaisia, jotka pilaavat silmät. Optikko meni vaikeaksi.
Viimeinen kerta kun ostan kalleimmat moniteholinssit kaikilla herkuilla. Oletin että olen itse jollain ihmeellä onnistunut naarmuttamaan linssit, mutta optikkoliikkeessä myyjä totesi yksikantaan että kyseessä on pinnoitteen vaurioituminen. Ei todellakaan siis hintansa arvoinen.
Ne pinnoitteet ovat herkkiä lämpötilavaihteluille esim. uunista tuleville kuumille höyryille. Pinnoite alkaa "hilseilemään" pois. En sano etteikö voisi olla huonolaatuisia pinnotteitakin, jotka vaurioituvat ihan normaalikäytöstäkin.
Lensway.fi.
Hintaan vaikuttaa minkälaiset pinnoitteet ym mutta hyviä laseja olen ostanut.
Ruoanlaittoon esim jos pinnoitteet kärsii, voi käyttää kotilaseja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kans seuraavat lasit katsoa netistä. Kivijalkaliikkeethän on käytännössä laillinen ryöstö.
Jos käy tarkastuttamassa näön, niin aina muuttuu yhden "naksun" suuntaan tai toiseen. Joskus miettinyt käyntiä ilman että antaa vanhoja laseja ollenkaan tutkittavaksi. Saisi arvion ilman taustatietoja.
Ja aina ihan hirveä mouru, jos yrittää ostaa niitä tarjouksessa olevia laseja. Pelotellaan, että silmät menee pilalle jos ei ota kaikkia herkkuja mukaan. Kerran kysyin, että onko edes laillista myydä tuollaisia, jotka pilaavat silmät. Optikko meni vaikeaksi.
Viimeinen kerta kun ostan kalleimmat moniteholinssit kaikilla herkuilla. Oletin että olen itse jollain ihmeellä onnistunut naarmuttamaan linssit, mutta optikkoliikkeessä myyjä totesi yksikantaan että kyseessä on pinnoitteen vaurioituminen. Ei todellakaan siis hintansa arvoinen.
Ne pinnoitteet ovat herkkiä lämpötilavaihteluille esim. uunista tuleville kuumille höyryille. Pinnoite alkaa "hilseilemään" pois. En sano etteikö voisi olla huonolaatuisia pinnotteitakin, jotka vaurioituvat ihan normaalikäytöstäkin.
Minä käytän keittiössä vain vanhoja lasejani. En ota pinnoitteiden tuhoutumisen riskiä.
Olen tilannut netistä monitehot. Sain parhaat monitehot jotka olen omistanut.
Kiitos!