Miksi ihmeessä PAM:illa menee niin kauan päivärahan maksuun???
Tutuilta olen kuullut, että heidän työttömyyskassoilla menee noin 4-5 arkipäivää max. hakemuksen lähettämisestä siihen että rahat on tilillä. Pam:illa menee noin kaksi viikkoa! Mikä ihme siinä kestää??
Kommentit (5)
Minä kuulun ERTOon ja siellä kestää ihan jatkuvasti 2 viikkoa, enemmänkin jos ei perään soittele.
Hermot siinä menee kun laskut pitäisi maksaa ja syödäkin olisi ihan kiva, mutta minkäs teet. Jatkuva valitus ei ainaan ole auttanut, olen ajatellut kyllä että pitäisiköhän jostakin korkeammalta jo kysyä, että mikä tällaisessa on kohtuullinen käsittelyaika. Nimittäin jos on jatkohakemus kyseessä, niin en ymmärrä mikä siinä kestää. Ensimmäisen hakemuksen kohdalla ymmärrän pienen viivästymisen, mutta siinäkin on minunkin kohdallani parhaimmillaan kestänyt 3-4 kuukautta. Samoja juttuja on muillakin liitoilla, kun on kavereita kuunnellut.
Eikä tuo Kelakaan mikään nopea ole, mies kun tekee pätkätöitä eikä ole liitossa, niin nyt kun oli pitkän sairasloman jälkeen kuukauden työttömänä, niin eipä ole vieläkään Kelastakaan päätöstä tehty, vaikka hakemus on ollut sisällä jo kohta toisen kuukauden... Onneksi mies taas töitä sai, mutta onhan se aika mukavaa kuun kuukauteenkin ei tule mistään rahaa.
PAM:ista vielä, siskoni on siinä ja hänellä kestää myös 2 viikkoa nykyään rahojen tulo ja on sitä myös ihmetellyt. On kokonaan työttömänä joten ei pitäisi olla vaikeaa. Tiedä häntä sitten mistä johtuu?
Itse tuonne Ertoon laitan sähköisesti hakemuksen ja liitteet sitten perään. Teen siis osa-aikatyötä myös. Nopeammin käsittelyyn menee kun sähköinen hakemus menee heti ja odottavat siihen vain liitteet sitten. Voiko teillä tehdä niin?
Meidän liitossa pystyy ja ei mee kauan, kun rahat tulee.