Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaus ei sovi kenellekään ja siitä luopumista suositellaan

Vierailija
06.02.2007 |

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pitänyt lihasta, siitä tulee ikävän raskas olo vatsaan. Koin kasvissyönnin alkuaikoina myös mieletöntä energisyyden lisäystä jne. ja taisin olla melko rasittava saarnamies, onneksi oli kärsivälliset kaverit :). Siksi mua ehkä ärsyttää tämä karppaushehkutus, mitä tälläkin palstalla on niin paljon... Karpit on NIIN ylimielisiä! Nämä syömäjutut riippuu niin tyypistä. Toiselle sopii toinen, toiselle toinen, muodit tulee ja menee. Tiedän ihmisen, joka syö todella paljon sokerituotteita ja on silti käsittämättömän laiha! Eikä edes juuri harrasta liikuntaa, syö muutakin ruokaa. En ymmärrä, miksei hän liho muodottomaksi! Ja tosiaan, italialaiset syö pastaa ja on hoikkaa kansaa, idässä syödään riisiä ja siellä vasta laihankippanoita ollaan. Ja siellä taas syödään käsittääkseni tosi vähän lihaa. Näin keski-ikäisen kokemuksella on pakko sanoa, että kohtuus kaikessa on paras neuvo!

Vierailija
42/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni on sanonut, että SINUN ei tarvitse jättää turhia hiilareita pois ruokavaliostasi jos ne eivät sinua haittaa.

Mitä ylimielistä siinä on? Harva yleistää omat valintansa ainoiksi oikeiksi valinnoiksi, jotka sopii kaikille.

Moni ei-karppi sen sijaan on toitottanut sitä samaa: kaikkea kohtuudella niin ei liho ja voi hyvin. Minä olen aina syönyt kaikkea kohtuudella, mutta en voinut hyvin. Nyt kun en enää syö leipää, riisiä, pastaa tai perunaa, voin hyvin. Ei ole päänsärkyjä, ei hiivaa, ei väsymystä, jotka ennen oli yleinen vaiva. Sopii MINULLE, muista en tiedä, jokainen syököön niin kuin parhaaksi näkee.

Vierailija:

Siksi mua ehkä ärsyttää tämä karppaushehkutus, mitä tälläkin palstalla on niin paljon... Karpit on NIIN ylimielisiä! Nämä syömäjutut riippuu niin tyypistä. Toiselle sopii toinen, toiselle toinen, muodit tulee ja menee. Tiedän ihmisen, joka syö todella paljon sokerituotteita ja on silti käsittämättömän laiha! Eikä edes juuri harrasta liikuntaa, syö muutakin ruokaa. En ymmärrä, miksei hän liho muodottomaksi! Ja tosiaan, italialaiset syö pastaa ja on hoikkaa kansaa, idässä syödään riisiä ja siellä vasta laihankippanoita ollaan. Ja siellä taas syödään käsittääkseni tosi vähän lihaa. Näin keski-ikäisen kokemuksella on pakko sanoa, että kohtuus kaikessa on paras neuvo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi muistaa se, että läheskään kaikki eivät karppaa laihtuakseen, vaan hyvän olon vuoksi, minä muiden muassa. Kaverisi saattaa olla laiha, mutta voiko hän muuten hyvin syötyään älyttömästi sokeria? Kaiken järjen mukaan ei. Mullakin on työkaveri, joka syö älyttömästi karkkia ja leivonnaisia ja on hoikka kuin elämänlanka. Ei hän silti mitenkään hyvin voi, vaan nukahtelee työpöytänsä ääreen jne.

Ja italialaiset eivät todellakaan ole mikään hoikka kansa, päinvastoin painiskelevat samojen elintasosairauksien kanssa kuin mekin.

Vierailija:

Tiedän ihmisen, joka syö todella paljon sokerituotteita ja on silti käsittämättömän laiha! Eikä edes juuri harrasta liikuntaa, syö muutakin ruokaa. En ymmärrä, miksei hän liho muodottomaksi! Ja tosiaan, italialaiset syö pastaa ja on hoikkaa kansaa,

Vierailija
44/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielestäni ylimielistä kertoa omista kokemuksistaan ja jos joku on esim. karpannut 2 viikkoa huonoin tuloksin on normaalia kyseenalaista onko tehnyt jotain väärin. Tutkimani mukaan karppaus ei kuitenkaan ole mikään super yksinkertainen juttu ja toiset joutuvat hakemaan linjaansa pidempään.

Suurin osa karpeista kaikenlisäksi myöntävät sen, että joillekkin hiilaripitoisempi ruoka sopii, toisille ei. --> itse ovat löytäneet paremman olon karppaamisesta.

Kun laihdutetaan on loogista, että tavassa missä tahansa jätetään hampparit yms. pois, sehän on itsestään selvää. Se, että korvataan perunat, riisit ja pastat ym. kasviksilla kuulostaa järkevältä, en ymmärrä miksi kukaan siitä suuttuu.

Eniten harmittaa se, että suurin osa karppauksen vastustajista vetoaa edelleen muna-pekoni linjaan ja rasvalla läträämiseen. Miksi tulla laukomaan typeriä mielipiteitä tutkimatta ensin asiaa.

Vierailija
45/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain unohtuu helposti kun puhutaan elintapasairauksista, sillä monien sairauksien katsotaan johtuvan nimen omaan ylipainosta.

Toinen näennäisjuttu on se, että vaikka " elämme historian yltäkylläisintä aikaa" ja kaikkea mahdollista ravintoa on saatavilla ei se tarkoita sitä, että kaikki todellisuudessa söisivät " kaikkea" . Yllättävän monista ihmisistä näkee (naamasta ja hiuksista) että ravinto ei ole tarpeeksi ravinteikasta, vaikka energiaa tulisikin tarpeeksi tai jopa liikaa. - Kysykää esim. keneltä tahansa kampaajalta!

Kaikilla ihmisillä on oikeastaan " ruokavalio" , sillä jokaisella on tietyt tavat, mieltymykset ja rutiinit. Monilla sen ravinteikkuus perustuu enemmän mielikuviin kuin tosiasioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi