Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaus ei sovi kenellekään ja siitä luopumista suositellaan

Vierailija
06.02.2007 |

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin KUN NE SYÖVÄT IHAN NORMAALISTI JA JÄRKEVÄSTI. Eihän tuo hampurilais-pullamössöruokavalio ole mikään normi tai kenenkään suosittelema virallisterveellinen ruokavalio! Se on länsimaisen ihmisen vääristymään päässyt katastrofiruokavalio. Ja nyt kun ollaan palaamassa tavalliseen järkevään syömiseen, se onkin yhtäkkiä KARPPAUSTA! Naurettavaa, sanon minä.

Vierailija
22/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritasapaino on tasainen. Verenpaine laskee ja ylimääräinen turvotus katoaa. Selluliitti lähtee sekä akne paranee.

Miksi pitäisi siirtyä siihen entiseen hampurilais-karkki-sokeri linjalle.

Peruna, pasta, riisi pois niin olo on hyvä. Paljon kasviksia tilalle....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa, missä Atkins vaikutti, leipä on ollut pääosin vehnästä. Suomessa syödään ja suositellaan paljon ruista, jossa on kuitua etc. Onko yhtä paha kuin vehnä? Antti Heikkilä sanoi jossakin haastattelussa kyllä syövänsä ruisleipää.

Vierailija
24/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruisleipää ainakin itse syön viipaleen kaksi päivässä. Laitilan leivän ruisleivässä on vähän hiilareita.

Vierailija
25/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt lainkaan tajuntaan.

Vierailija:

Mun lähipiirissä tapaus, jolla kakkostyypin diabetes, ja ravintoterapeutti kehotti syömään paljon hiilihydraatteja. No tauti sen kuin paheni, vaikka tyyppi teki just kuten käskettiin. Sitten ajatteli kokeilla karppausta, koska jokin tuossa yhtälössä mätti todella pahasti. KAs kummaa, tauti saatiin sillä hallintaan, että lopetti perunan, leivän ja riisin syömisen, ja syö nyt lihaa kasvisten kera ja täysrasvaisia ja luonnolisia ruokia.

Vierailija
26/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tähän hurahtavat ne samat rassukat joihin muukin humpuuki menee täydestä...

Vierailija
27/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mulla ei verenpaine nouse muuta kun tälläisesta ihme vänkäämisestä. Suu vaahdossa ulvotaan " että nyt ne entiset sipsinahmijat syö terveellisesti ja puhuu siitä" .

..... Niin? Eikö se ole hyvä asia?

Vierailija
28/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää rakkaat mammat nyt kauppaan ostaman pulla ja suklaata. Fasu tekee kohta Perlokset. Joudutaan elättämään veromarkoilla kohta taas monta tuhatta uutta työtöntä. Ja kuinka paljon menee duunipaikkoja lääkefirmoilta kun kolestroli- ja sokeri lääkkeet eivät enää mene kaupaksi. Ihan vain markkinataloutta mietin, hop-hop! Ei kotimainen kaalinviljelijä niitä rahoja tarvi, saa muutenkin eu:lta tukia.

Se joka toinen mainos, aika näyttävä ja vaikuttava, puitiin viikko sitten ajankohtaisessa kakkosessa. Viitaten Englantilaiseen tutkimukseen, niin 1000 ihmisestä 993 ei hyödy lääkkeistä. Eli 993 maksaa lääkäreiden lahjus aterioita, mainoskyniä, kosteita kurssituksia, työntekijöiden Volvoja ja muita etuja.

Ehkä kuitenkin kateus toisinaan saa minussa vallan, ja minua inhottaa että joillakin on voimaa ottaa omasta elämästä ja terveydestä vastuu. Tyydyn haukkumaan täällä karppeja niin saan hyvän oikeuden sen jälkeen syödä ranskanleipää ja hitusen limppaa päälle.

Vierailija
29/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta teette itsänne ihan pellen vänkäämällä tuosta karppauksta. Suomessa on ihan samalla lailla syöviä ihmisiä, toiset niistä ei pidä meteliä ihan normaalista ruokavaliostaan, toiset katselee muita nenänvarttaan pitkin ja kutsuu itseään karpeiksi. Minäkin syön samalla lailla kuin hyväkarpit, mutta ei tulis mieleenkään kutsua itseään karpiksi tai ainakaan julistaa mitään sanomaa joka kadunkulmassa. Kyllä kaikki ihmiset tietää, että sokeri=huono, hampurilainen=huono ja niin edelleen.

Vierailija
30/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vatsa toimii ja verenpaine laskee normaaleille lukemille. Miksi luopua hyvästä olosta ?

" karppauksesta tulee ihana olo ja iho voi hyvin"

Minulla kaikki nuo hyvät ominaisuudet ja en karppaa.:)

Verenpaine ollut aina normaali, vatsa toimii erinomaisesti. Ihan koen oloni terveeksi ja hyväksi ja ihokin voi hyvin, ihoa ei tarvitse rasvailla, pesu riittää.

Vierailija
31/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka samaan malliin. Mulle virallisterveellinen ruokavalio ei sopinut moneltakaan osin ja vaivoihini löysin avun karppauksesta.

Kyse onkin siitä, miten paljon täällä ihmisiä vaivaa, jos joku muu karppaa. Ei ketään pakoteta karppaamaan.

Vierailija:

Vierailija:

Vatsa toimii ja verenpaine laskee normaaleille lukemille. Miksi luopua hyvästä olosta ?

" karppauksesta tulee ihana olo ja iho voi hyvin"

Minulla kaikki nuo hyvät ominaisuudet ja en karppaa.:)

Verenpaine ollut aina normaali, vatsa toimii erinomaisesti. Ihan koen oloni terveeksi ja hyväksi ja ihokin voi hyvin, ihoa ei tarvitse rasvailla, pesu riittää.

Vierailija
32/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron lyhyesti jos joku kysyy. Annan kirjan lainaan jos haluaa tietää enemmän.

Olen jaksanut puolustaa kanataani täällä nyt jo aika pitkään siksi, että tuo ihmeellinen vastustuspuoli ei saisi suositulla palstalla yliotetta ja että ihmisiä ei peloteltaisi turhaan.

Ja FYI, mä en koskaan ole ollut sipsin yms. mässyttäjä vaan olin virallisterveellisen elämän mallioppilas - ja verenpainetautinen 25-vuotiaana.

t 37

Vierailija
33/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Miten insuliinihoitoisen diabeetikon tulisi suhtautua karppaamiseen?

Viimeisimmän insuliinohoitoisille diabeetikoille tarkoitetun hoitosuosituksen mukaan insuliinihoitoisen diabeetikon tulisi saada ruokavalionsa energiasta hiilihydraateista 45-60 %. Jos henkilön energiantarve on vaikkapa n. 1800 kcal/vrk, tulisi hänen tuon alimman suositusmäärän eli 45 %:n mukaan syödä päivässä n. 200 g hiilihydraatteja. Jos insuliinihoitoinen diabeetikko syö niukasti hiilihydraatteja, ovat verensokerin alhaisuus ja nopeat laskut ongelmina. Aina täytyy myöskin muistaa se, että kun hiilihydraattien syömistä vähennetään, tulee vähentää samanaikasesti myös insuliinin määrää etenkin aterioitten yhteydessä. Ateriainsuliinin tarvehan on 0,5 -2 yksikköä ateriainsuliinia/10 g hiilihydraatteja. Perusinsuliini vaikuttaa koko ajan ja, jos henkilö syö hyvin niukasti hiilihydraatteja, saattaa reippaampi liikunta laskea verensokerit turhan alas."

Vierailija
34/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikista huvittavinta on, että ne mesoaa kuinka virallisterveellinen ruokavalio on pahasta, mutta kumminkin todellisuudessa vastustavat niitä samoja ravintotottumuksia, jotka virallisterveellinenkin tuomitsee. Kuinkahan monta kertaa tässäkin ketjussa on mainittu sipsit, pullat, karkit, hampurilaiset... Aina jos karppi on ketjussa, ruvetaan nälvimään sokerihumalasta ja niin edelleen.

Jos karppi syö leipää ja perunaa, täysjyvätuotteita, paljon kasviksia ja niin edelleen, satunnaisesti sokeria sisältäviä tuotteita, se = virallisterveellinen. Tai ainakin hyvin lähellä sitä!

Vierailija
35/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja harva sokeriakaan. Rasvaan suhtautuminen on täysin erilaista näissä kahdessa ruokavaliosuuntauksessa. Toisessa suositaan rasvan käyttöä, toisessa vältellään viimeiseen asti.

Vierailija:

Jos karppi syö leipää ja perunaa, täysjyvätuotteita, paljon kasviksia ja niin edelleen, satunnaisesti sokeria sisältäviä tuotteita, se = virallisterveellinen. Tai ainakin hyvin lähellä sitä!

Vierailija
36/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan useimmat tuntemani karpit syövät myös makeaa, mutta sitä ei tungeta lärviin joka päivä.

Vierailija
37/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät karppaajat ole mitään täysin homogeenista joukkoa joka syö täysin samaa safkaa päivästä toiseen. Itsekin syön marjarahkaa ripauksella makeutusainetta tai pari palaa tummaa suklaata silloin tällöin. Varsinaista puhdistettua sokeria vältän viimeiseen asti.

Pääsääntöisesti kuitenkin karppien sokerinsyönti on hyvin vähäistä, väittäisin?

Vierailija
38/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kutsunut itseäni ikinä karpiksi, opin sen sanan tältä palstalta. Mutta ihan omia tuntemuksiani kuunnellen jätin ruokavaliostani pois sokerin, vehnän, perunan ja riisin jo vuonna 1992. Samalla lisäsin proteiineja ja rasvaa ja nimenoman luonnollista rasvaa. Tämä ruokavalio sopii mulle aivan loistavasti, eikä mua kiinnosta tippaakaan viralliset ruokavaliosuositukset. Ja muut saa mun puolesta syödä ihan mitä lystää. Sitä vaan jaksan aina ihmetellä, että miksi saan niin paljon moitteita syömisistäni, mitä se muille kuuluu? Ja ihan oma-alotteisesti nämä " ei-karpit" puuttuvat elämäntapaani, en voi ymmärtää.

Ja joo, minä olen muutenkin huuhaa ja sen seurauksena en ole tarvinnut lääkäriä reilusti yli kymmeneen vuoteen, eikä myöskään kukaan lapsistamme.

Vierailija
39/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaiset syö kuitenkin paljon riisiä eivätkä taida olla siitä turvoksissa. Japanilaisetkin tutkimusten mukaan potevat vähän sydän- ja verisuonitauteja. No, pohdin ehkä siksi, kun pidän riisiruuista. Mies taas haluaa joka aterialla perunaa ja on yks ' hernekeppi' , pitkä ja hoikka.

Vierailija
40/45 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka muuttuu elimistössä sokeriksi jne jne.

Vierailija:

Aasialaiset syö kuitenkin paljon riisiä eivätkä taida olla siitä turvoksissa. Japanilaisetkin tutkimusten mukaan potevat vähän sydän- ja verisuonitauteja. No, pohdin ehkä siksi, kun pidän riisiruuista. Mies taas haluaa joka aterialla perunaa ja on yks ' hernekeppi' , pitkä ja hoikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme