Kuulen olemattomia heinäsirkkoja
Mikäs mulla on? Ei näitä koko ajan kuulu kuitenkaan. Oikeat heinäsirkat ovat lakanneet kuulumasta jo muutama kesä sitten. Matalaäänisemmätkin ovat kadonneet jonnekin jo. Eilen ulkona oli tuuleton ilta ja ihmettelin, kuulenko minä ne sittenkin jossain määrin, ikään kuin kaukaa ja paksun pipon läpi. Nyt makoilen sohvalla ja totesin, että eivät ne taida sisällä sirittää kuitekaan, mutta minähän kuulen niitä nytkin. Sinänsä hauskaa kun niitä on ollut ikävä, mutta mitäs tämä oikein on, vieno tinnitus?
Onko muilla samaa?
Kommentit (9)
Tinnitus tosiaan. Ei ole vaarallista. Ja siihen tottuu aika äkkiä eikä se enää häiritse.
Jos se on tinnitus, niin mulla on hyvä mäihä. On meinaan todella miellyttävä kevyt taustaääni. Ei sitä edes huomaa ellei ole hiljaista. Ohhoh. Muistelen paljon hurjempia juttuja ihmisten kertoneen asiasta, että alkaa miettiä lopettautumista. No ei tämmöisen takia ikinä. Ja mä tosiaan tykkään heinäsirkoista. Voiko olla, että tää on vain jotain henkistä? Kun en osaa edes sanoa, kuuluuko se koko ajan, sen verran vienoa on että äänipitoisemmassa tilateessa tai muihin keskittyessä ei tunnu kuuluvan.
Minkä ikäisenä oikeat lakkasi kuulumasta? Itse aina jännitän joka kesä.
Minä ap aloin kadottaa niitä ehkä n. 50-vuotiaana. Tai silloin huomasin, että ne korkeimmat alkoivat hävitä. Nyt olen 55. Mutta nythän sain ne takaisin, jei! Toivottavasti oire pysyy tämmöisenään eikä ala tulla jotain hirviösirkkoja jatkossa.
Elämä on ihmeellistä ja kaikkea ihmeellisiä asioita voi myös kokea. Ei sen kummempaa. Eikös ole ihan jopa mielenkiintoista kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Jos se on tinnitus, niin mulla on hyvä mäihä. On meinaan todella miellyttävä kevyt taustaääni. Ei sitä edes huomaa ellei ole hiljaista. Ohhoh. Muistelen paljon hurjempia juttuja ihmisten kertoneen asiasta, että alkaa miettiä lopettautumista. No ei tämmöisen takia ikinä. Ja mä tosiaan tykkään heinäsirkoista. Voiko olla, että tää on vain jotain henkistä? Kun en osaa edes sanoa, kuuluuko se koko ajan, sen verran vienoa on että äänipitoisemmassa tilateessa tai muihin keskittyessä ei tunnu kuuluvan.
En sanoisi tinnitukseksi, se on enemmänkin fyysistä samalla ja ärsyttävää myöskin mielestäni.
Ai, tämä on yleisempääkin?
Mulla on mm paha ahdistuneisuus ja ptsd, jos alkaa päässä sirisemään niin tiedän että nyt alkaa olemaan kuormitustaso ylittynyt, mulle se on stressioire.
Vierailija kirjoitti:
Ai, tämä on yleisempääkin?
Mulla on mm paha ahdistuneisuus ja ptsd, jos alkaa päässä sirisemään niin tiedän että nyt alkaa olemaan kuormitustaso ylittynyt, mulle se on stressioire.
Tajuan tämän. Kaikkiko asiat te diagnosoitte. Onneksi voi kuulla ilman tällaisia asioita. Whatever.
Tinnitus. Sepä juuri. Monille tulee iän myötä.