Viirut ulosteen pinnalla
Älkää naurako ja toivon asiallisia kommentteja, mutta huomasin, että ulosteeni pinnalla oli sellaisia tummempia viiruja. Mahdollisesti limaa? Tämä on ollut muutaman kerran, mutta ei joka kerta. Mielestäni nämä viirut eivät olleet mitään tomaatinkuorta yms.
Olen 55-vuotias ja käynyt kolonoskopiassa. Tällöin sisätautilääkäri antoi minulle periaatteessa elinikäisen takuun, ettei suolistosyöpää voi minulle tulla (ei polyyppeja yms).
Pyyhittäessä paperiin ei jää verta. Olen kyllä viime päivinä syönyt paljon paprikaa ja marjoja.
Minulla on hyvin herkkä vatsa, ärtynyt suoli.
En ole mitenkään paniikissa, sillä tuo kolonoskopia on tehty ja siitä saatu takuu. Mutta vähän mietityttää
Kommentit (24)
Mnä kun söin mustikoita niin pas-ka oli aina pikimusta.
No ei se puolukka siellä suolessa tosiaan aina sula vaan voi tulla kokonaisenakin ulos. Samoin paprika on huonosti sulavaa. Eli veikkaisin että näistä tullut. Seuraa nyt aikasi.
Stressi sen aiheuttaa. KVG. Lääkäri ei voi luvata elinikäistä takuuta. Itselle sanoi että 10 vuotta voi olla turvassa.
Lakritsi värjää myös. Ja punajuuri.
Olisiko verta? Ärtynyt reikä pesuainejäämistä? Itsellä yksi pesuaine ärsyynnytti ja tuli viiruja.
Takuuta ei kukaan voi antaa. Jos näin on sanottu, lääkäri toimi epäammattimaisesti.
Viirut voi olla juuri esim paprikan tai marjojen sulamatonta kuorta.
Suomessa (en asu siellä) on käsittääkseni aloitettu suolistosyövän seulonta vuonna 2022 . Vuosina 23-24 seulontaan kutsutaan 60-70 vuotiaat ja laajenee sitten vuosittain niin että vuoteen -31 mennessä kutsutaan kaikki 56-74-vuotiaat.
KYLLÄ VAUVAPALSTA TIETÄÄ PAREMMIN KUIN YKSIKÄÄN LÄÄKÄRI EIKUN...
Kyllä kolonoskopiasta voi käsittääkseni antaa useamman vuoden takuun siinä tapauksessa, että tutkimuksessa ei löydy mitään polyyppeja yms. Nämä polyypit kehittyvät hyvin hitaasti (jos ovat kehittyäkseen) pahanlaatuisiksi. Hyvin kokenut gastrolääkäri sanoi minulle näin.
Ap
Ne viirut on tummempaa skeidaa. Oliko muuta kysyttävää?
Kakka-asiantuntija
En tiedä kuka täällä koko ajan nostelee. Ei ainakaan ap.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuka täällä koko ajan nostelee. Ei ainakaan ap.
Ap
Etpä vissiin. XD
Up
muutama minuutti mennyt! Tää uppaa ja up up up
Puolukoista? Tai muista tummista marjoista.