Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2 tunnin työmatka normaali?

Vierailija
06.08.2024 |

Onko 2h työmatka normaali?

Haluan mielipiteen tästä. Pohjustukseksi että kuljen itse joka päivä töihin 2 tuntia yhteen suuntaan. Olen tässä etsinyt asuntoa läheltä töitä, mutta vanhemmat sitä vastaan, eivätkä ymmärrä minua.

Tällä hetkelläkin minulla on 6-14 työvuoro. Herään 2 yöllä ja lähden 3.30 matkustamaan töihin. Kotiin pääsen 17 aikoihin ja olen valveilla pari tuntia ja sit nukkumaan ja valmistautumaan seuraavaan työpäivään. 

Palkkani on ihan perus, siitä maksan vuokran, laskut, avustan vanhempiani ja maksan työmatkani ja itselleni jää käteen tästä 150 euroa.

Muutto säästäisi minulla aikaa, ja myös kustannuksia koska ei tarvitse matkoista maksaa niin paljoa. Kun koitan tätä perustella vanhemmilleni, he argumentoi et tuommoinen työaika on ihan normaali ja moni muukin tekee niin.

Mielipiteitä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten joku trolli jaksaa nähdä vaivaa näihin sepustuksiin että kesät talvet kuivalla maalla hiihdetty töihin puoli vuorokautta ja käteen jää 10 euroa

Vierailija
2/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jaksaisi käyttää 4 tuntia päivästä työmatkoihin.

Oletko alaikäinen, vai miksi vanhempiesi mielipide muutosta merkitsee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

dude.. mulla on 30min työmatka ja sekin välillä riipii. muuta lähemmäs, ehdottomasti! vanhempien on aika ymmärtää että pikkuinen on kasvanut aikuiseksi.. mun mutsi pisti vastaan 2h matkan päähän muuttoa viimeks kun olin 16v ja menossa opiskelee.

oothan pistänyt matkat verovähennyksiin?

Vierailija
4/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun tunnin jaksaa kesäkeleillä ajella suuntaansa. Itse joko hakisin asuntoa lähempää työtä tai etsisin työtä lähempää kotia. 

Vierailija
5/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 3 tunnin työmatka eli tuli 6 tuntia päivässä työpäivän lisäksi. Jaksoin sitä 20 vuotta, mutta sitten alkoi ikä painaa ja hämäränäkö heiketä, ja vaihdoin lähempänä olevaan työpaikkaan. Palkka putosi puoleen, mutta oli mukavampaa kun jäi vapaa-aikaa. 

Vierailija
6/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole etkä tarvitse vanhempiesi lupaa muuttoon.

Vierailija
7/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiäkö se vanhemmille kuuluu? Nyt pää pois perseestä ja aikuistumaan.

Vierailija
8/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo...

Vierailija
9/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vaikka äkkiähän 10 kilometrin matkaan menee reilu tunti mullakin, jos julkisilla lähtisin sinne minne pitäisi mennä. Mutta en mene kun teen töitä kotona enkä mene suhaamaan yli tunniksi jonnekin linja-autoon. Olen laskenut että siinä menee 1 tunti ja 15 minuuttia harakoille ja saan vatsahaavan, jos joka päivä pitäisi mennä tuonne 10 kilometrin päähän naapurikaupunkiin. Sillä tavalla nämä bussit kulkevat kun kerran joutuu kyytiä vaihtamaan.

Vierailija
10/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lähdet klo 3.30??

Vierailija
11/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa Porvoosta pitkä matka töihin 🤣🤣🤣

Vierailija
12/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla ainakin mielikuvitusta riittää 👍

Vierailija
13/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän huonoin trolli 😡

Vierailija
14/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mielipiteitä*

L O L 👍🤣🤣👍

Vierailija
15/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosiaan 30 vuotias ja vapaa-ajalla en sit oikein tee mitään muuta kun nukun. Monesti on ongelmia löytää aikaa edes tehdä ruokaa saati siivota. Mulla on myös hyvin yleisesti 1 päivän vapaita, jotka sit menee kanssa nukkumiseen, siivoamiseen ja pyykkäämiseen ku en oo muuten kerennyt tehdä mitään.

Vanhempani on muuttoa vastaan, koska ovat niin kiinni mussa. Vaikka kuinka kerron heille esim taloudellisesta tilanteestani, he toteavat minun vain tienaavan hyvin. Repivät ihan utopisia summia päästään, eivätkä ymmärrä että palkasta lähtee myös vero. 🥲

ap

Vierailija
16/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
17/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian pitkä työmatka. Jo tunti suuntaansa alkaa olla jo sillä rajoilla, että onko tässä enää niinku mitään järkee. 

Omalla autolla siinä alkaa olla jo polttoainekulutkin melkoiset, kun körötellään joka aamu jonnekin yli sadan kilsan päähän ja töiden jälkeen sitten takaisin kotiin ja tämä sitten toistetaan viitenä päivänä viikossa, ympäri vuoden, vuodesta toiseen. Ei se paljon helpota, että kerran vuodessa saa sitten verotuksessa jotain takaisin. 

Sitten bussikulkeminen, niin voi jumalauta, jos siinä välillä on yksikin vaihto, niin se on tunti, kun pääsee bussilla työmaalle, jonne on kotoa linnuntietä sen 8 kilsaa. Ja fillarilla ei viitsi, koska on aina paskat kelit. Pääset työpaikalle, niin ekana tarttis suihkuun päästä ihan ehdottomasti. Muuten puet hikisenä ne työkamppeet päälle ja sitten pää märkänä tekemään sitä hikistä ja paskasta duunia. Oot vielä kylmissäsi siitä hullun hommasta, eli töihin 10 km polkemisista hirveässä räntäsateessa. Kyllä on mukavaa, ei ihme jos aamuisin vituttaa töihin herätä ja työuupumusta puskee päälle. Kun ne joka aamu neljältä heräämiset vituttaa, vaikka siinä olisi pihassa helikopteri kyyti odottamassa töihin lähtijää. Töistä kotiin sillä fillarilla ei ole sitten läheskään niin paha, kun voi kotiin 10 km poljettuaan mennä suoraan suihkuun, pukea lämmintä, kuivaa ja puhdasta päälle, syödä ja juoda kahvit tai lämpimän teen tai kaakaon.

Itse kuljen työmatkat bussilla ja onneksi aamulla kulkee bussi, jolla pääsee suoraan töihin. Se on sen 20 min plus kymmenisen minsaa pysäkiltä kävellen töihin. Kotiinpäin on sitten huonompi, kun siinä pitäisi ensin melkein puoli tuntia seistä pönöttää pysäkillä, ennen kuin se bussi tulee, jolla pääsee suoraan kotiin. Se on sitten mentävä ekalla mikä tulee keskustaan ja vaihdolla kotiin. Se on tunti, kun lähtee työpaikan pukkarista ja saapuu kotiin. Vaihdoissa kestää ja bussit kulkee monen mutkan kautta. Sitten on semmonenkin bussi, joka kiertää ympäri ämpäri pitkin maakuntia ja sillä menee sitten tunti, ennen kuin sillä on päässyt edes pysäkiltä keskustaan. Sitten oottelet seuraavaa säkällä jopa yli 10 minsaa ja sillä sitten kotiin. Sillä kiertoajelu bussilla en kulje. Aikaa menee pelkkiin kulkemisiin ihan järjettömiä aikoja. 

Jos kävelisi töihin, siinä menisi yli 2 tuntia suuntaansa. Ei pysty. Pitäisi herätä viimeistään kolmelta aamuyöllä, tehdä äkkiä aamupala, käydä suihkussa, pukeutua ja lähteä kävelemään ennen klo 04. Se olisi ihan hullun hommaa. Kotona olisi sitten joskus klo 17 aikoihin ja olisi töistään ja kävelyistään vielä enemmän puhki kuin mitä tavallisesti tarvii olla. Masokistiksi en taivu.

Vierailija
18/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 3 tunnin työmatka eli tuli 6 tuntia päivässä työpäivän lisäksi. Jaksoin sitä 20 vuotta, mutta sitten alkoi ikä painaa ja hämäränäkö heiketä, ja vaihdoin lähempänä olevaan työpaikkaan. Palkka putosi puoleen, mutta oli mukavampaa kun jäi vapaa-aikaa. 

Aikamoinen palkan pudotus, hinta siitä, että sait elämää edes vähän helpommaksi. Toivottavasti palkka-ale ei ollut liian suuri, jotta vapaa-aikaa pystyi vielä hyödyntämäänkin. 

Monesti on niin, että rahaa kyllä olisi, muttei aikaa ja sitten kun on aikaa yllin kyllin, niin sitten ei ole yhtään rahaa. 

Vierailija
19/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
20/25 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hauska trolli 

Lisää tälläisiä...... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme