Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naistutkija osoittaa että naisilta jää vuosittain miljarditolkulla palkkaa saamatta tehdystä metatyöstä.

Vierailija
06.08.2024 |

Tampereen yliopiston tutkija kertoo väitöskirjassaan arvion olevan viiden ja kymmenen miljardin välillä vuosittain.

Kommentit (355)

Vierailija
61/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko muut huomanneet, että lähes paina kun julkaistaan jotain tälläistä pseudotieteellistä roskaa on se peräisin Tampereen yliopistosta. Melkein poikkeuksetta.

Yliopistolaitos on nykyään ihan rappiolla.

Tampere on jo pitkään ollut tulenpunainen kommarikaupunki. 

Vierailija
62/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotitöistä makseta miehillekään palkkaa.

Seuraava keinotekoisesti keksitty ongelma...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljarditolkulla? Me ihmiset ollaan tuskin synnytty tänne olemaan vaan rahassa mitattavia.

Mä olen tullut tänne rakastamaan ja nauttimaan upeasta maailmasta, luomaan mitä mun on tarkoitus luoda. Sitä on turha millään rahanarvolla mitata.

Mun elämä mitataan rakkaudella <3

Vierailija
64/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten korvataan miehille asevelvollisuudesta aiheutuvat ansionmenetykset? Vai eikö se ole tärkeää?

Ja pakottamisen aiheutamat henkiset vauriot!

Vierailija
65/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat mestareita keksimään itselleen etuja.

Vierailija
66/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on metatyö?

No se on sitä elämää. Joo onhan se hirveää ettei saa palkkaa siitä, että huomaa että oman lapsen tarvitsevan vähän isommat kengät tai sen että pitää tehdä kauppalappu. Minusta, neljän lapsen äitinä, nuo ovat vain elämää. Kyllä moniko ajattelee että tekee työtä kun tilaa itselle lääkäri ajan ? Miten se muuttuu työksi kun sen ajan tilaa lapselle ? 

Ymmärrän tuonkin. Toisaalta nuo ovat asioita joihin jonkun on pakko käyttää aikaansa. Jos se joku on aina nainen, niin se aika on poissa siitä totaalisen vapaasta vapaa-ajasta, jota miekkosille sitten taas jää enemmän. Soisi miesten ainakin osoittavan jonkinlaista arvostusta äitien panokselle tässä yhteiskunnassa, oli se sitten sanallista tai rahallista tai mieluiten molempia.

Vierailija
67/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljarditolkulla? Me ihmiset ollaan tuskin synnytty tänne olemaan vaan rahassa mitattavia.

Mä olen tullut tänne rakastamaan ja nauttimaan upeasta maailmasta, luomaan mitä mun on tarkoitus luoda. Sitä on turha millään rahanarvolla mitata.

Mun elämä mitataan rakkaudella <3

Toivottavasti se antamasi rakkaus elättää sut eläkevuosinakin. Mä tartten siihen myös leipää elikkäs rahulia.

Vierailija
68/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko muut huomanneet, että lähes aina kun julkaistaan jotain tällaista pseudotieteellistä roskaa, on se peräisin Tampereen yliopistosta. Melkein poikkeuksetta.

Yliopistolaitos on nykyään ihan rappiolla.

Vierailija
69/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on metatyö?

No se on sitä elämää. Joo onhan se hirveää ettei saa palkkaa siitä, että huomaa että oman lapsen tarvitsevan vähän isommat kengät tai sen että pitää tehdä kauppalappu. Minusta, neljän lapsen äitinä, nuo ovat vain elämää. Kyllä moniko ajattelee että tekee työtä kun tilaa itselle lääkäri ajan ? Miten se muuttuu työksi kun sen ajan tilaa lapselle ? 

Sulla ei taida olla palkkatyötä? Ihmekös kun on aikaa miettiä kauppalappuja. Jos lastesi isä käy myös töissä, tekeekö hän tätä suunnittelua yhtä paljon kuin sinä? Siinä sulle rautalangasta ongelman ydin.

Vierailija
70/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehet tee kotitöitä läheskään yhtä paljon kuin naiset.

Vierailija
71/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitukselle vinkki: metatyö pikaisesti verolle nyt kun sen olemassaolo on oikein akateemisesti todistettu ja somekin siitä on hurmioitunut.

Vierailija
72/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on metatyö?

Metatyö on sitä, että nainen toimii jatkuvasti projektipäällikkönä perheessä että asiat sujuvat jouhevasti, kaikilla on tarvitsemansa ja oikeat asiat tehdään oikeaan aikaan, ja mies seisoo tumput suorina ja itkee "jos kerrot minulle mitä pitää tehdä niin teen kyllä, mutta en oma-aloitteisesti ikinä koska en näe sotkua ja teen kuitenkin väärin ja metatyöt ovat valetta!" 

Metatyö on sitä, että nainen yrittää jatkuvasti toimia projektipäällikkönä perheessä, että asiat sujuisivat naisen tahdon mukaisesti, kaikilla on tarvitsemansa (naisen mielestä) ja oikeat asiat tehdään oikeaan aikaan (naisen mielestä) ja mies ei missään tapauksessa saa tehdä mitään muuta kuin odottaa käskyjä, mikä tietenkin myös ärsyttää oman elämänsä projektipäällikköä.

Mutta y

Jos metatyö on helppoa ja vaivatonta, miksei mies sitten tee sitä tai osaansa siitä? 

Vierailija
73/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metatöitä kutsuttiin ennen kotitöiksi ja nyt niistä yritetään tehdä ongelma, joka pitää ratkaista ja josta pitäisi vielä erikseen jonkun maksaa. Vihervassureiden ideologiaa.

Niiden epätasainen jakautuminen on aina ollut ongelma. Lähinnä naisille. Voit miettiä miksi.

Vierailija
74/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metatöitä kutsuttiin ennen kotitöiksi ja nyt niistä yritetään tehdä ongelma, joka pitää ratkaista ja josta pitäisi vielä erikseen jonkun maksaa. Vihervassureiden ideologiaa.

Niiden epätasainen jakautuminen on aina ollut ongelma. Lähinnä naisille. Voit miettiä miksi.

Minun isäni osallistui kotitöihin lähinnä syömällä ja kuluttamalla sohvaa. Olihan melkoinen miehen malli. Äiti teki kaiken.

Vierailija
75/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten aivot eivät yleensä ole tyhjäkäynnillä. Koko ajan kovilla kierroksilla mietitään, mistä leveämpi leipä lapsille ja koko perheelle.

Vierailija
76/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää maailma on mallinsa mennyt, kohta naisille varmaan pitäisi maksaa ajattelustakin palkkaa. Ajattelevat kuitenkin enemmän kuin miehet. Ja kyllähän miehetkin niitä "metatöitä" tekee, mutta ei koskaan tarpeeksi hyvin. Pitäisikö miestenkin vähän uhriutua.

Olen nainen, mutta alkaa pikkuhiljaa tuntua, että suurimman virheen miehet tekivät siinä kun antoivat naisille äänioikeuden.

Vierailija
77/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää maailma on mallinsa mennyt, kohta naisille varmaan pitäisi maksaa ajattelustakin palkkaa. Ajattelevat kuitenkin enemmän kuin miehet. Ja kyllähän miehetkin niitä "metatöitä" tekee, mutta ei koskaan tarpeeksi hyvin. Pitäisikö miestenkin vähän uhriutua.

Olen nainen, mutta alkaa pikkuhiljaa tuntua, että suurimman virheen miehet tekivät siinä kun antoivat naisille äänioikeuden.

Ok, Jarmo.

Vierailija
78/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehet tee kotitöitä läheskään yhtä paljon kuin naiset.

Kotityöt eivät ole metatyötä.

Vierailija
79/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyö on uusi kaunis eufemismi lillukanvarsiin takertumiselle, laiskuudelle ja töidensä luettelulle.

Vierailija
80/355 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten aivot eivät yleensä ole tyhjäkäynnillä. Koko ajan kovilla kierroksilla mietitään, mistä leveämpi leipä lapsille ja koko perheelle.

Ootko kuullut sitä "Nothing box" vitsiä?