Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Itä-Euroopan romaninainen lähestyi Elliä Helsingissä. Kohta Elli oli 160 € köyhempi. "Tajusin olleeni naiivi." SINNE MENI RAHAT!

Vierailija
06.08.2024 |

Ihan peruskaava: Uhriksi valittua suomalaista lähestyy yksinäinen nainen vauvan kanssa ja pyytää suomalaista ostamaan ruokaa. Kun suomalainen lupautuu mukaan kauppaan ostokset maksamaan, jostain pölähtää paikalle toinenkin romani ja olen kuullut, että joskus tulee "koko perhe". Sitten he latovat kaupassa kärryn täyteen kaikkea kallista ja maksattavat sen suomalaisella. Kuitinkin nappaavat mukaansa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010579777.html

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kerran tommoselle kans ruokaa yms. Yritti sekin kaikkea parasta sieltä kaupasta, mutta ostin halvan leipäpussin yms ja jotain halpisshampoota. Yritti saada merkkituotteita ja kanafileitä ison paketin yms. Mä selvisin sillä summalla minkä aioinkin käyttää ihan sanomalla ei.

Toiste en kyllä osta. Enintään käyn kaupassa ja heitän ohi kävellessä leipäpussin syliin.

Vierailija
22/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin kerran tommoselle kans ruokaa yms. Yritti sekin kaikkea parasta sieltä kaupasta, mutta ostin halvan leipäpussin yms ja jotain halpisshampoota. Yritti saada merkkituotteita ja kanafileitä ison paketin yms. Mä selvisin sillä summalla minkä aioinkin käyttää ihan sanomalla ei.

Toiste en kyllä osta. Enintään käyn kaupassa ja heitän ohi kävellessä leipäpussin syliin.

Mä heitän korkeintaan räkäklimpin heitä päin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"The Matrix is a system, Neo. That system is our enemy. But when you're inside, you look around, what do you see? Businessmen, teachers, lawyers, carpenters. The very minds of the people we are trying to save. But until we do, these people are still a part of that system and that makes them our enemy. You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inured, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it."

Morpheus, The Matrix

Vierailija
24/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassutoimittaja luuli selviytyvänsä kauppakeikasta muutamalla eurolla, mutta menikin yli 160 euroa.

Ovelaa vedätystä...

Juu, samaa tekevät ne, jotka pyytävät esim.kahta euroa ja seuraavaksi ehdotetaankin että mennäänpäs pankkiautomaatille ja nostat lisää. 

Vierailija
25/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervassutoimittaja luuli selviytyvänsä kauppakeikasta muutamalla eurolla, mutta menikin yli 160 euroa.

Ovelaa vedätystä...

Juu, samaa tekevät ne, jotka pyytävät esim.kahta euroa ja seuraavaksi ehdotetaankin että mennäänpäs pankkiautomaatille ja nostat lisää. 

Nykyään kerjäläisillä on korttimaksupäätteet, koska harvalla ihmisellä on käteistä mukanaan.

Vierailija
26/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A fool and hers/his money are soon departed

Vierailija
27/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikä ku asusteli joskus pk-seudulla, niin tulin siitä kämäsestä pitseriasta forumista simonkadun puolelta ulos pitsalaatikon kanssa, niin yks tommonen nainen tarttu mun pitsalaatikkoon kiinni ja mussutti jotain romaniaa ja oli, että antaisin sen sille. Riuhtasin laatikon pois sen käsistä ja jatkoin matkaa. Se oli henkilökohtaisesti törkeintä mitä nuo on tehnyt.

Samoin, asuin itse 10v sitten Helsingissä ja silloin tuli lasipalatsin ratikkapysäkillä romani vaatimaan mun ruokaostoksia. Annoin sitten jotain leipää ja banaania, ja hän tuhahteli kun ei saanut mieluisaansa ruokaa. Huh huh.

Vierailija
28/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kerjäläisille saa antaa ikinä mitään.

Jos henkilö on laillisesti Suomessa, hänelle annetaan rahaa ruokaan ja katto pään päälle. Verorahoilla taataan, ettei kenenkään tarvitse mennä tuonne kerjäämään. Varsinkaan pienen lapsen kanssa.

Suomessa olevat kerjäläiset ovat usein ihmiskaupan uhreja. Kerjätyt rahat menevät rikollisjengin taskuun. Antamalla rahaa kerjäläisille tuet ihmiskauppaa.

Eli ohi vaan. Ei kiitos tällaiselle bisnekselle. Paras tilanne olisi soittaa poliisille, jotta he voisivat selvittää tämän ihmispolon tilanteen, mutta eipä heillä taida riittää resursseja tällaiseen.

Parhaiten siis autat kun et tue tätä toimintaa.

Vierailija
29/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti artikkelin loppu meni toimittajalta hurskasteluksi.

Kyllä sitä saa sanoa, että on vihainenmoisesta tietoisesta hyväksikäytöstä.

Vierailija
30/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovelaa vedätystä...

Nykyään kerjäläisillä on korttimaksupäätteet, koska harvalla ihmisellä on käteistä mukanaan.

Hah! Olenkin tätä miettinyt, että aika turhaa se kadun kulmassa kerjääminen on kun harvalla on enää käteistä ja kolikoita. Mutta tällee, juu.

Vierailija
31/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piti sanoa omaa ja itse maksamaansa nuudelikeittoa kalliiksi?

Vierailija
32/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkö te aivan oikeasti vielä tässä vaiheessa aidosti pähkäilette.

Vierailija
33/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä suostui maksamaan. Nyt kannattaisi Ellin opetella vetämään rajoja ja sanomaan jämäkästi ei. Omat ruokakauppalaskuni eivät koskaan ylitä kerralla 45e enkä todellakaan suostuisi maksamaan kalliimpia ostoksia jollekin tuntemattomille. Maksaisin max 10e ja siihen saisi tyytyä.

Vierailija
34/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana että on noin paljon ylimääräistä rahaa mitä voi vaan antaa pois 

Vierailija
35/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkö te aivan oikeasti vielä tässä vaiheessa aidosti pähkäilette.

Ihmettelen toimittajan naiiviutta.

Vierailija
36/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovelaa vedätystä...

Tyhmä oli kun maksoi. Ihan nössö. 

Vierailija
37/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

160e on paljon. Monta kassillista ruokaa tai jotain  tosi kallista ruokaa. En ymmärrä, en millään tasolla.

Vierailija
38/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

160e on paljon. Monta kassillista ruokaa tai jotain  tosi kallista ruokaa. En ymmärrä, en millään tasolla.

Veroissa maksat vielä paljon enemmän. M-kyldyyri maksaa miljardeja joka vuosi.

Vierailija
39/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin joku Tukholman syndrooma, jossa uhri tekee kiltisti mitä pyydetään ja suojelee tekijöitä koska nämä ovat niin väärinymmmärrettyjä ja syrjittyjä että ovat suorastaan pakotettuja toimimaan miten toimivat.

Vierailija
40/78 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vittumaisin romani oli kun olin maalamassa puistossa vesiväreillä ja oli vettä pullossa. Niin tämä tulee kysymään että saako pullon. En tainnut antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme