IS: Itä-Euroopan romaninainen lähestyi Elliä Helsingissä. Kohta Elli oli 160 € köyhempi. "Tajusin olleeni naiivi." SINNE MENI RAHAT!
Ihan peruskaava: Uhriksi valittua suomalaista lähestyy yksinäinen nainen vauvan kanssa ja pyytää suomalaista ostamaan ruokaa. Kun suomalainen lupautuu mukaan kauppaan ostokset maksamaan, jostain pölähtää paikalle toinenkin romani ja olen kuullut, että joskus tulee "koko perhe". Sitten he latovat kaupassa kärryn täyteen kaikkea kallista ja maksattavat sen suomalaisella. Kuitinkin nappaavat mukaansa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010579777.html
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Kuka voi olla noin vatun tyhmä? Ai niin vassari tietysti.
Rikkaus! Me tienataan tällä!
Olin Helsingissä viime viikolla, ja siellä he tulivat jopa ravintolan terassille kerjäämään. Oli pakko syödä sisällä, että sai olla rauhassa. Tämä tapahtui Tuomiokirkon lähistöllä.
Kun näitä alkoi tulla, Helsingin kaupunki maksoi lähtörahaa tonnin per lähtijä. Jonka seurauksena niitä tuli vain lisää.
Suomi on hölmölän maineessa hävetkää päättäjät.
Siis kuka suostuu maksamaan jos yhtäkkiä pölähtää joki lauma vielä lisää? Itse häipyisin vähin äänin kaupasta ja jättäisin romanit lehdellä soittelemaan
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkin, jos kadulla tulee joku tuntematon selittämään, niin yhdeksän kertaa kymmenestä keskustelussa ei tule olemaan mitään mieltä. Helsinki varsinkin on sellainen paikka, että pitää painaa vain vauhdilla menemään.
Tämä on kyllä ihan totta. Se 1/10 saattaa sitten olla sellaisia, jotka tarvitsee apua vaikka jonkun paikan etsimisessä. Turisteja tms. Niitä mielelläni autan.
Oudoin keskustelu oli jonkun uskovaisen kanssa, joka tarjosi mulle ruokakassia ja otti käsikynkästä kiinni ja kyseli uskonko jumalaan. Sanoin, että en ja kiitos en tarvitse kassia. No hän alkoi itkua siinä vääntämään, että minun täytyy pyytää jumalaa minun sydämeen, muuten käy huonosti ja blaa blaa. Minun piti ihan ravistella itseni irti hänestä kun roikkui kuin takiainen itkuntuhruisena. Tuli kyllä pitkäksi aikaa paha olo, aivan kuin olisin hänelle henkilökohtaisesti tehnyt vääryyttä. Ehkä hän ei pääse taivaaseen kun ei saanut minua käännytettyä.
En pysähtele nykyään kuin turistien näköisten kohdalle. Kaikki feissarit, kerjäläiset, lippulappujen tarjoajat ohitan nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervassutoimittaja luuli selviytyvänsä kauppakeikasta muutamalla eurolla, mutta menikin yli 160 euroa.
Ovelaa vedätystä...
Tuossa huomaa että tähtitoimittajalla on tähtitulot - tuo 160 euroa on tosiaan varakkaalle naiselle sellainen, että voi mennä hukkaan vaikkakampaajalle onka työhön ei ole tyytyväinen ja käy korjauttamassa toisella, niin ei yhtää ajattele että mitä helvettiä, romani jengeineen latoo 160e edestä tuotteita pstoskärryyn ja maksattaa minulla. En muista kuka laulaja lehdessä kertoi että on silloin tällöin ostanut kassillisen ruokaa kadulla olleelle pultsarille, varmaan jotain makkaraa ja maitoa ja pari banaania tjsp, jotka saa parilla kympillä, joka sekin on paljon annettavaksi tuntemattomalle, mutta toimittajalle 160e ei ole mitään.
Aivan. Joskus tuollainen summa on mulla kuukauden ruualle varattu. Ja hän voi heitellä tuosta noin vain tuntemattomille. En tajua miksi ei kieltäytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole osunut tällainen omalle kohdalle, mutta jos joku tulee kerjuulle pienen vauvan kanssa niin tarjoudun välittömästi soittamaan lastensuojelun päivystyspuhelimeen.
Toimittaja sentään antoi omistaan. Sinä velvoittaisit nämäkin muiden kustannettavaksi. Tarjoudu mielummin näppäilemään kerjäläisten älyluuriin gps koordinaatit Romania/Bulgaria.
Ja luuletko sinä, että hän lähtisi pois? Sekin yksi kerjäläinen lähti vasta kun uhattiin huostata vauva pois. Jos muistatte muutama vuosi takaperin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä elli nyt se sanoman vaiko ylen toimittelija joka ihmetteli miksi kerjäläinen tahtoi kuitin ostoksista?
Vai onko näitä pölvästinaisia useampiakin? Ja tietty ei pitäisi verrata, mutta kuka oikeasti olisi edes harkinnut ostavansa kenellekään tuhannella markalla sapuskaa ym?! Ihan kuin rahan arvo olisi ihmisiltä kadonnut.
Joku 17 euroakin on jo posketon summa pois lahjoitettavaksi niin nämä antaa liki 200 euroa koska se niin nätisti pyysi ja voiyhyysentäänniin.
Ja vielä hämmentynein tuntein kirjoittelee tapauksesta lehtiin. Dorka. Jotkut on tuollaisia, jotka ei millään osaa sanoa ei ja sitten syyttelee muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäkö te aivan oikeasti vielä tässä vaiheessa aidosti pähkäilette.
Miksi ei?
Ilmiö on Suomessa yli 20v vanha ja maailmalla yhtä vanha kuin luolamaalaukset. Seuraatko ollenkaan ympärilläsi tapahtuvia asioita.
En tiennytkään, ettei yli 20 vuotta vanhoista asioista saa enää puhua. Luolamaalauksistaan ei saa varmaan siis puhua, eli taide on kiellettyjen asioiden listalla, synnytyksestä ja raskaana olemisesta on turha puhua, koska sitäkin on tehty kautta ihmiskunnan olemassa olon, ei saa puhua sodista, aina on sodittu.autoista ei saa puhua, kännyköistä ei saa puhuaterveydenhoidostakaan ei saa puhua, koska aina on ollut sairauksia
Sinä olet ilmeisesti kova i
No mitä muuta tämä keskustelupalsta on kuin tyhjän pällistelyä ja ihmettelyä. Mitä se sinä täällä teet? Ihmettelet kun toinen ihmettelee?
Vierailija kirjoitti:
Keksitty tarina.
Siltä minustakin vaikuttaa. Kukaan ei ole noin tyhmä kuin kyseinen toimittelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäkö te aivan oikeasti vielä tässä vaiheessa aidosti pähkäilette.
Miksi ei?
Ilmiö on Suomessa yli 20v vanha ja maailmalla yhtä vanha kuin luolamaalaukset. Seuraatko ollenkaan ympärilläsi tapahtuvia asioita.
Ahaa, nyt käsitän. Olet joko huijari tai huijattu, ja toivot keskustelun pikaisesti päättyvän.
Ei, et ymmärtänyt. Ihmettele vielä hetki ja yritä uudelleen.
Mites jos vaikka vähän avaisit tuota, etkä vain heittelisi jotain pöljiä. Kukaan ei voi arvata sun ajatuksia.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helsinki-ottaa-kerjaavien-romaniper…
Vanha artikkeli, mutta uskoisin, että noin tehdään edelleen jos lapsia alkaa näillä kerjäläisillä olemaan. Kehottaisin kaikkia soittamaan sossut paikalle jos näkee lapsen mukana. Loppuu sitten sekin kerjäysmuoto.
Nämä on näitä samoja jotka haukkuvat oman maan köyhiä eivätkä antaisi latiakaan suomalaiselle köyhälle. Pitää nääs olla "eksoottinen" ulkonäkö niin johan auttamishalua löytyy. Kuvottavaa syrjintää omanmaalaisia kohtaan jopa tällaisessa asiassa.
Ei, et ymmärtänyt. Ihmettele vielä hetki ja yritä uudelleen.