Kiitos hallitus, menetin asuntoni
Leikkaukset iski ja lujaa. Tässä korjataan nyt satoa. Olen kohta asunnoton.
Kommentit (168)
Liian kallis vuokra ja kelalta ukaasi muuttaa halvempaan? Itse ratkaisin asian niin, että ilmoitin kelaan että ihan sama mikä se vuokran euromäärä on, haen asumistukea vain sille määrälle mitä asuinalueen mukaan on "maksimi" ja maksan loput omasta pussista. ei ne voi ketään pakottaa muuttamaan, varsinkaan siis hallitus, mutta se on asujan omissa käsissä miten reagoi näihin leikkauksiin. itseltä lähti asumistuesta about 100€ kun vuositarkastus tuli, mutta vuokrani on aina ollut yli "sallitun"-ei siinä muuta, kuin ottaa lisää vuoroja kompensoidakseen tuon leikkauksen.
No mikset maksanut vuokraa? Ei se työssäkäyvien tai hallituksen tehtävä ole.
Olet siis asunut aiemmin liian kalliisti ja pitkälti muiden kustannuksella. Nyt se vähenee, koska me muut emme sinua jaksa kannatella.
Tulispa joku asumaan mun nurkkiin. Oon niin yksinäinen.
Miksi me kustantaisimme sinulle liian kalliin asunnon?
Itse tein konkurssin edellisen hallituksen aikana, oliko syy heidän vai minun?
Mistä ap olisi valmis ottamaan itse vastuuta?
Asunnot on kalliita mutta toisaalta Suomessa on miljoona mummonmökkiä, joita kukaan ei halua.
Jos joku vasemmistopuolue lupaa halpaa asumista Helsingin keskustasta, he oikeasti aikoo romahduttaa maan talouden kehitysmaan tasolle ja kaikki joilla on vähänkään varallisuutta joutuu lähtemään.
Sitten asunnot on jälleen halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein konkurssin edellisen hallituksen aikana, oliko syy heidän vai minun?
Juu, ihan varmasti persutrolli teki konkurssin.
Minulta ei vienyt kumpaakaan asuntoa. Kesät maalla ja talvet rivitalo asunnossa. Elämä on täynnä valintoja.
Pienissä kunnissa on jokaisessa kymmeniä tyhjiä edullisia asuntoja. Samat työttömyys korvaukset niissäkin.
Olisikohan siellä muitakin syitä taustalla? Minä en ole menettänyt asuntoani vaikka olen elänyt nykyisen hallituksen aikana yhtälailla.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan siellä muitakin syitä taustalla? Minä en ole menettänyt asuntoani vaikka olen elänyt nykyisen hallituksen aikana yhtälailla.
Suurin osa on saanut pitää asuntonsa. Veikkaan jopa että 99% niistä joilla oli asunto myös Marinin aikaan, asuu edelleen muualla kuin pahvilaatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä. Elä varojesi mukaan.
Hallitus heikentää irtisanomissuojaa myös julkisella. Oletko jo säästänyt puskurin ettei omistusasunto lähde ulosottovirastolle?
Ansiosidonnainen leikattiin.
Ensi vuonna leikataan myös sairaspäivärahoja kaikilla. Laskentaperuste muuttuu.
Asuit itsellesi liian kalliissa asunnossa. Sori siitä. Miten aiot korjata asumistilanteesi?
Tuttu on julkisella ja sanoi, että irtisanovat niitä joille on kertynyt 38 lomapäivää, kun tuo uusi potkulaki tulee voimaan.
Saa ottaa uusia töihin vuodeksi ilman perustetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei potkulaki vielä ole voimassa, se on vasta tulossa, samoin kuin paikallinen sopiminen palkkoihin, että voi tehdä alle tes-palkan.
Ansiosidonnaisen porrastus tulee syksyllä.
Asumistukeen varallisuusraja tammikuussa ja sairaspäiväraha leikkaus on tammikuusta alkaen.
Ole hyvä. Elä varojesi mukaan.