Ulkoilu kovilla pakkasilla?! Kuinka kauan, minkä ikäisten kanssa?
Täällä esim. pakkasta -20, pieni tuuli. Onko puoli tuntia liikaa alle kouluikäisille? Vai pitäiskö pysyä sisällä.... Olis noi kerhomatkat kuljettavana 1 ja 4-vuotiaiden kanssa.
Kommentit (21)
Kasvot kannattaa suojata kunnolla esin kaulaliinalla.
Mutta itsehän jokainen tuntee lapsensa. Jos iho on herkästi paleltuva, niin ei kannata väkisin mennä palelluttamaan.
kyllä vartin kerhomatan voi heittää lasten kanssa. Itsellä on myös nuo kauppareissut, leikkimään ei ulos jäädä täällä säällä.
Nyt on pakkasta -24 ja mennään hetkeksi kävelylle. Pieni happihyppely ei tee pahaa kellekkään.
Minä ajattelin lähteä lapsien kanssa ulkoilemaan (-15c) niinkuin joka päivä, nuorempi on 3kk mutta vaunuissa ilma pysyy lämpimämpänä kuin ulkona.
Minusta -24 astetta on liikaa 4kk vauvalle. Itse kyllä tarkenisin ja isommatkin lapset mutta vauvalle ilma on mielestäni liian kylmää.
tulevat kyllä kävellen koulusta 1,5 km.
Pakkasta on 21c, mutta lapset hyppii seinille, tekis mieli viedä ne laskee mäkeä hetkeksi...
Tuollainen kylmä ilma rasittaa elimistöä.
Järjen käyttökin on sallittua ja jopa suotavaa *vinkvink*!
Jos pakkasta - ja muutamakin m/s tuulta niin sen pakkasen purevuus nousee -25 asteeseen ja silloin on kasvot aika lirissä.
Enkä näe siinäkään järkeä että puetaan kerroskaupalla vaatetta jonkin 15min pyrähdyksen takia:O?!
Jos iltapäivällä vähän lauhtuu niin voidaan mennä. Lapset on 3 v ja 10 kk, tuosta vauvasta olen vähän huolissani enkä halua mennä ulos kun ei ole mitään pakottavaa tarvetta. Mulle ei tule huono omatunto sisällä olosta, tuleepahan siivottua :)
Ala-asteella muistan monet pakkaset -20-30. Pari kertaa lapsuudessa korvalehti paleltui, mutta ei ois varmaan, jos ois ollu kypärämyssyä käytössä. Ei siitä mitään haittaa koskaan tullut. Lisäksi olin astmaatikko, että lääkkeitä kyllä piti käyttää.
Oisko niin, että nykyään ollaan varovaisempia pakkasen kanssa, kuin ennen?
ja paljon vaatetta päällä ja kaulahuivi kasvojen edessä. Oli ihan lämmin kun tultiin kotiin.
Lasten naamat paleltuvat hetkessä. Kaulaliinaviritykset naamalle 1- ja 3-vuotiaille eivät onnistu.
2v 8 kk:n ikäisen kanssa ja ollaan oltu ihan syntymästä saakka.
Terveempää lasta saa etsimällä etsiä, että en tiedä mikä sitten estää ulkoilemasta?
Mutta kun on pakko päästä ruokakauppaan ja se edellyttää pientä kävelymatkaa.
Tässä ketjussa puhutaan sekaisin alle vuoden ikäisistä ja ala-asteikäisistä. Minä ainakin jätän menemättä alle vuoden vanhan kanssa ulos, pakkasta on -25 astetta. Vaikka sitten kahdeksi viikoksi...
Meidän 2v oli tänään ulkona noin 45 minuuttia, en ollut ajatellutkaan että olis joku pakkasraja 2-vuotiaille enää... Täällä siis oli pakkasta noin 18 astetta silloin.
Onneksi kauppa on 10 min kävelymatkan päässä. Lapselle vaan paljon vaatetta päälle, kerrospukeutumista.