Miksi roikut suhteessa, jossa olet onneton?
Tällä palstallakin koka ajan moni valittaa siitä miten kumppani ei ota huomioon, ei ole kiinnostunut yhteisestä ajanvietosta, on henkistä väkivaltaa tai suhde on muuten vain onneton. Miksi ihmeessä jäätte tällaiseen suhteeseen?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Elämä ei ole täydellistä.
Hakkaatko myös itseäsi vasaralla päähän, koska elämä ei ole täydellistä?
Olen raukkamainen, enkä osaa jättää. Varmaan pelkään myös konfliktia koska minulla ei ole paikkaa minne paeta. Aina kun kuulee näitä eroamis juttuja, niin jompi kumpi on heittänyt toisen yön selkään. Olisipa edes auto.
N.43
Vierailija kirjoitti:
Olen raukkamainen, enkä osaa jättää. Varmaan pelkään myös konfliktia koska minulla ei ole paikkaa minne paeta. Aina kun kuulee näitä eroamis juttuja, niin jompi kumpi on heittänyt toisen yön selkään. Olisipa edes auto.
N.43
Jos minulla olisi paikka minne voisin mennä, vaikka oma mökki, niin lähtisin heti. Valitetaavasti parisuhteessa ei hankita yleensä vain omaa omaisuutta, ja varsinkaan toiselta salaa.
Aika moni mies jättää juurikin vasta siinä vaiheessa, kun voi mennä tousen naisen luo kun akkaa heittää kuitenkin ulos erohaluista kertoessa.
Toivo, että tämä on väliaikainen tilanne ja asiat järjestyvät ja tulevat paremmiksi. Kun eivät pariin vuoteen muuttuneet, luovutin.
Vierailija kirjoitti:
Koska välitän hänestä.
Sääli on sairautta.
Ei kannata luulla että onni, ilo ja rauha tulee muista ihmisistä tai asioista. Eikä oman itsen sisältä.
Koska lapset. Työni kautta olen nähnyt kuinka valtavasti lapset kärsivät perheen hajoittamisesta.
Mitä huonompi suhde, sitä vaikeampi siitä on erota. Se vie nimittäin itsetunnon ja energian ja voimat sekä uskalluksen, väkivaltainen suhde luo lisäksi henkisen riippuvuuden (lue Tukholma-syndrooma).
Väkivaltaa en sietäisi enkä päihdeongelmaa tai uskottomuutta. Kun näitä ei ole, niin tässä pysyn. Saan pitää kodin ja totutun elintason.
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset. Työni kautta olen nähnyt kuinka valtavasti lapset kärsivät perheen hajoittamisesta.
Selkäreppulapset kärsivät usein aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni mies jättää juurikin vasta siinä vaiheessa, kun voi mennä tousen naisen luo kun akkaa heittää kuitenkin ulos erohaluista kertoessa.
Hmm, the trash takes itself out.
Hienoa että joku muu huolii sellaista mulkeroa miehekseen. Jos mies pettää kanssasi hän tulee myös pettämään sinua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuitenkaan vapaaehtoisesti tekisit siitä huonompaa kuin sen tarvitsee olla?
Vierailija kirjoitti:
Teet lapsillesi karhunpalveluksen. Luuletko etteivät lapset huomaa sitä, että olet onneton? Jäämällä huonoon suhteeseen opetat myös niille lapsille, että huonoihin ihmissuhteisiin kannattaa jäädä eikä kannata tavoitella parempaa elämää ja onnellisuutta.
En osaa itse arvioida onko vika miehessä vai siinä etten tunnu olevan ikinä tyytyväinen mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
SIis minkä työn? Tuntemani eronneiden lapset on hyvinkin itsenäisiä ja menestyviä. Tietävät mitä parisuhteelta toivoa, eikä vaan tyytyä.