Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen pakkassää siis täälläkin, aamulla mittari näytti -28.

Koko päivä ollaan siivottu ja nyt onneksi jo loppu häämöttää, petivaatteet pitäisi vielä ulkoa hakea.

Neuvolassakin ehdin piipahtamaan verenpaineen mittauksessa. RR oli tänään 136/86, pissa oli puhdas. Huomenna sitten olisi äitipolikontrolli edessä, saapa nähdä paljonko vauveli on viikossa kasvanut.

Sitten muutamaan gallupiin vastauksia:

HARRASTUKSET: Ennen esikoista kävin ahkerasti jumpassa, mutta sekin sitten jäi äippäloman jälkeen olemattomiin opiskelukiireiden takia (seliseli...). Ulkoiltua tulee ihan kiitettävästi ja tykkään myös ajoittain lukea rikosromaaneja ja tehdä käsitöitä.

KUMMIT JA RISTIÄISET: Ristiäiset pidetään vauvan syntymästä riippuen miehen työvuorojen takia joko heti huhtikuun alussa tai sitten vasta toukokuussa. Kummit on mietitty valmiiksi ja yhtä jo pyydetty. Muilta kysytään vasta vauvan synnyttyä toivon mukaan kasvotusten.

LAPSILUKU: Itse haaveilen neljästä, tosin nyt nämä kaksi saa riittää vähäksi aikaa, että pääsen vastavalmistuneena hieman työelämään kiinni. Mies haaveilee kahdesta tai kolmesta.

En muista onko tätä jo kysytty, mutta kuinka pitkään olet suunnitellut olevasi kotona vauvan kanssa?

Palailen myöhemmin uudelleen, nyt petivaatteiden kimppuun...

Emmu80 ja Tyyni rv 36+6

Vierailija
22/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä pakkasta 25 astetta. aamulla kun neuvolaan menin niin oli 31.

Petivaatteet on ollu ulkona aamusta asti.

NEUVOLAKUULUMISET:

Pissa:puhdas

paino: 100g/viikko

SF-mitta: 30 eli sama kuin 2 viikkoa sitten

syke: 150

RR : 126/82

HB : 117

Tarjonta: RT

Vauva oli laskeutunut alas ja sen huomaa tuostakin kun SF-mitta ei ole kasvanut ollenkaan viimeisen 2 viikon aikana.

Terkkari meinasi että voi olla synnytys jo lähellä,kun verenpaineet on korkeemmat ku aiemmilla kerroilla. Saapas nähdä osuuko ennustus oikeaan. (Esikoiselta nousi paineet paria päivää ennen synnytystä. ) Eilen ilalla supisteli ja alaselkä oli kipeenä. Tänäänkin tullut muutamia supistuksia. Pitänee lähtä tästä imuroimaan ja pyykit laskostamaan. jos sitten vaan lepäilis illan. Nukuin viime yön tosi huonosti ja sit piti aamulla nousta neuvolaan.

Vastailen illlalla galluppeihin ku nyt ei jaksa/kerkee....

Jomppana 38+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun enää huominen päivä täytyy mahaa kantaa! Sektio tosiaan tehdään torstaina aamupäivällä. Alkaa olla helpottunut olo, mut aika kuluu älyttömän hitaasti. Mammutti, kiitos tsempityksestä! Toivon tosiaan että säkin pääset mahasta eroon mahdollisimman pian.

Tänään oon leiponu mm. sämpylöitä että aika kuluis nopeemmin. Ulos ei viitti mennä kun pakkasta on niin julmetusti. Sairaalakassi on kutakuinkin pakattuna. Mua vähän huolettaa se, että vauva joutuu todennäköisesti teholle sokeriseurantaan tän mun diabeteksen takia. Joudutaan siis heti eroon toisistamme ja ollaan sairaalassa varmaan lähemmäs viikko. No, se aika täytyy sit vaan kestää.

Ylihuomenna meillä on oma vauva, ihan käsittämätöntä!!!

Aurinkoisia helmikuun päiviä helmet! Tavataan vauvapuolella :)

Pääsky ja poikanen 38+4

Vierailija
24/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällä kertaa loistavia uutisia! eli vauva laskeutunut ja kiinnittynyt, sykekin laskenut 135stä 120. on kuulemma ihan valmiina tulemaan, th neuvoi ottamaan nuo vanhat konstit käyttöön ; ) ja kyllä mä uskonkin, lähinnä lenkkeilyyn ja portaisiin, auttoi viimeksikin. nyt aion siis juosta vähän portaita, joko tänään tai huomenna ja tähtään synnärille ; ) pääsisi sitten jo vkonloppuna kotiin!!! olisi loistava ajoitus miehen ja esikoisen hoidon kannalta ym... kaikki mitä suunnittelin, et teen ennen vauvan tuloa, on nyt tehty. miten on VAUVA0207, tehdäänkö vkonlopuksi treffit TYKSiin???

harrastuksia on ulkoilu, uinti kerran viikossa, esikoisen jumppa kerran viikossa.

matkakohteista ylivoimaisin oli Thaimaa, siellä oltiin häämatkalla Krabilla, Koh Samuilla ja pari päivää Bangkokissa. muuten ollaan reissattu Rhodoksella, Bulgariassa, Espanjassa muutamaan otteeseen.

matkahaave on kyllä edelleen toi Thaimaa, heti kun rahat ja aika antaa myöden, sinne lähdetään! kaikki, mistä Thaimaata on kehuttu, pitää paikkansa...

lapsiluku tämän jälkeen täynnä, eli kaksi. mies ei halua enempää, enkä kai minäkään, vaikka toisaalta haikeeta onkin. nyt yritän kaikin aistein nauttia näistä ajoista ; )

vko 39 ja risat päälle

Vierailija
25/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan torstaina ja tsemppiä vielä! Toivottavasti kaikki menee hyvin, harmi jos joudutte heti eroon toisistanne!

HANNELE

Vierailija
26/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpas nyt sitten kun muistan/ehdin tuohon yhteen kysymykseen eli Kuinka pitkään olet suunnitellut olevasi kotona vauvan kanssa:

Mä olen ajatellut että voisin olla siihen saakka kunnes esikoinen menee kouluun eli v.2009 syksyllä, mutta todellisuus saattaa sitten ollakin toinen. Jos rahatilanne sitten vaatii jotakin muuta niin siinä tapauksessa menen töihin varmaan syksyllä 2008. Tuota aikaisemmin en millään tahtoisi mennä, muuten jää lomat tuolta (2008) kesältä.

Nyt sitten lähen taas ruoanlaitto hommiin ja olis vielä vähän maalaushommiakin tiedossa tälle päivälle, joten huomisiin!

t.kolomonen

Ja vielä mieleeni tuli tuosta käynnistyksestä eli esikoinen oli 3610 g ja 50 cm vaikka syntyi vasta rv 42+1, ja kakkonen oli 3610 g ja 51 cm ja syntyi rv 40+4. Mua ei itteäni siis hirmuisesti mietitytä tuo vauvan koko syntyessään kun en näköjään " osaa" tuon isompia tehdä vaikka kuinka pitkään antais kasvaa =)

Vierailija
27/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvolassa ja vaaveli oli lähtenyt seikkailemaan, eli jälleen oltiin poikittain. Sf-mitta oli 37cm ja vettä on sen verran, että mahtuu vielä uiskentelemaan. Eli ei tietoakaan kiinnittymisestä, saan ensi viikolle ajan äitipolille, mutta saapa nähä ehdinkö sinne ennen eräpäivää (14.2), hirvittää ajatus, että synnytys lähtisi käynnistymään ja vauva olisi poikittain ja joutuisi hätäsektioon. Tosin voihan olla niin, että vauva kääntyy vasta ihan loppumetreillä oikeaan asentoon, mutta onpa nyt kiva jännätä sitä.

Olisiko jollain jotain konstia tiedossa, miten saisi vauvan pää alaspäin?

HarrastusG: Harrastan kaikenlaista taiteilua ja hiukan urheilen.

LomakohdeG: Kaupunkilomat ovat mieleen, en ole rantaihmisiä. Tosin nyt juuri kyllä kelpaisi lämmin paikka auringossa. ...Ajatelkaapa oikein lämmintä hiekkaa varpaiden välissä, kylmä juoma kassissa ja aurinko oikein hivelee kauniisti ruskettunutta ihoa...

LapsilukuG: Ollaan päätetty arvioida tilanne sitten, kun toinen lapsonen on syntynyt..mitään numeroita ei olla lyöty lukkoon.

KotonaoloG: Olen näillä näkymin palaamassa työelämään osa-aikaisesti jo vuoden kuluttua.

Emppuli

rv 38+6

Vierailija
28/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoinpas vielä noihin gallupeihin, kun täällä notkun.

Matkakohde: Eurooppa vaan lähinnä koluttuna, kun mies aikoinaan työskenteli siellä sun täällä. Perheellisenä (viim 5½v) ei olla juuri matkusteltu :-(

Lapsiluku: Luulen, että tähän kahteen jää, vaikka pieni haave kolmosestakin ehkä olisi. Tosin alkaa ikää jo olla sen verran, että voi jäädä haaveeksi, kun raskautumiseemme meni kohtalaisen pitkä aika.

Kuinka pitkään kotona?: Esikoinen menee kouluun syksyllä -08, silloin olis kiva olla kotosalla, MUTTA on tuota asuntolainaa sen verran rutkasti, että pahoin pelkään töiden kutsuvan ennen sitä. Voishan sitä toisaalta ottaa vaikka hoitolapsia kotiin, niin ei olis niin tiukilla. No, pitää sitten mietiskellä tarkemmin, kun on ajankohtaista.

Me ulkoiltiin tytsyn kanssa melkein tunti pakkasesta huolimatta ja kyllä piristi! Lähinnä muiden ihmisten näkeminen läheisessä puistossa, kun täällä kotona ei kova huiske käy. Mieskin 21:een töissä...

Vauva on tänään ollut jotenkin vaisu. Eilen jumppasi liki taukoamatta ja nyt saa vaivoin tönimällä liikkeelle. Pitäisköhän tässä jo huolestua?

Voikaamme paksusti!!!

Timbe edelleen

Vierailija
29/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsistä kaikille...eli netti pimentoa pukannut sairaalareissun ajan ja mukaan sieltä jäi suloinen POIKA vauveli. Eli syntyi 31.1, ei halunnut helmikuun lapseksi ;o)

Synnytys oli nopee ja kivunlievitys sama kuin ennenkin eli mitä se on? No ovat tulleet niin vauhdilla ettei siinä paljoa ehdi;o)

Nyt tätä arkea sitten harjoitellaan kolmen lapsen äitinä enemmän ja vähemmän väsyneissä merkeissä. No onneks hormonit laittaa jaksamaan...

Mikäs tuo suunnitelma tuonne vauvapuolelle siirtymisestä on? Joko siellä kirjoitellaan vai pysytäänkö vielä tällä puolella? No en oo kyl viikkoon pinojakaan lukenut...vauvantuoksua vain tuoksutellut.

Tälläisiä...

T: calmus ja poika

Vierailija
30/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytystarina on ilmestynyt pinoomme (kiitos siitä frog!):

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9489018&p=1&tmode=1&smode…

Ja Onnea Calmus +perhe! (toivottavasti muistin nikin oikein..)

Vierailija
31/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kaikki ok.. Terkka kysyi haluaisinko hänen tarkistavan kohdunsuun kun on niin epätietoinen olo. 2cm auki ja kohdunkaulaa puolisen senttiä jäljellä, plääh. Koetti kyllä melko rajusti ja pitkään ' härnätä' joskos se sieltä älyäis lähteä syntymään :) Oispa melko tarkka tyttö kun syntyis laskettuna niinkuin ensimmäinenkin, mutta taitaa olla haaveilua..

Galluppeihin vastailen..

HARRASTUKSET: Ratsastushan se päällimmäisin on, heti kun sitä taas pystyy tekemään. Myös bodypump ja lukeminen + lenkkeily on lähellä sydäntä. Lenkkeily ja lukeminen jokapäiväistä, bodypump 2x viikossa ja ratsastus ollut 3-4 x viikkoon. Alkuun vauvan tissitellessä siitä välttämättäkin on tingittävä :)

PARAS MATKAKOHDE: Muistelen lämmöllä reissua dominikaaniseen tasavaltaan, olin tosin melko nuori silloin mutta reissusta on pelkkiä hyviä muistoja ja ilmatkin suosi. Aikuisiällä on tullut kanariansaarilla käytyä useammassakin kivassa paikassa.

MATKAKOHDE HAAVEILUA: Bulgarian Sunny Beach kuulostaa kivalta, mutta ehdottomasti Australiassa pitäisi joskus päästä käymään! Kaveri lähti sinne vuodeksi töihin ja on kuulemma mahtava paikka.. Ehkä sitten joskus.. kun lapset on täysikäisiä mutta minähän olen silloin vielä vireä reilu nelikymppinen eli hyvin ehtii! :)

LAPSILUKU: mulla on ollut vain 2 haaveena, tosin kolmattakaan en sulje pois- poikakin olisi kiva saada mutta ei taida tähän ' tyttösukuun' olla mahdollista... Jos ei 2-3 vuoden sisään vauvakuume iske niin taitaa jäädä tekemättä, 3 lasta olisi sitten jo ihan maksimi meikäläiselle :)

KOTONAOLO: ajattelin olla siihen asti että vauva on ainakin reilun vuoden. Siitä sujuvasti pääsisin mitä luultavimmin aloittamaan työt, " työttömänä" olen ollut siis ennen vauvan tuloa. Esikoinen ei ole aloittanut vielä tarhaa, itse olen tehnyt töitä toiminimellä keikkaluontoisesti siten että lapsenhoidon olen saanut aina järjestettyä.

SAIRAALAKASSI: on valmiina ja pakattuna kameroineen, liivinsuojuksineen ja imetysliiveinen- sellaisia joita en viimeksi ajatellut :) paitsi kamera oli viimeksikin, harmi vaan ettei kukaan ollut muistanut ladata joten kuvasaldo jäi vähäiseksi..

Mutta nyt ei tule muuta mieleen, supistuksien kera kärvistelemään sohvalle siis..

H 39+6

Vierailija
32/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia]Otin tuossa hieman päiväunia, vähän alle kolme tuntia. Toivottavasti tulee silti uni illalla.

Lastentaudit ei ole tarttunut eikä muutkaan. Ihmeen " terve" ollut raskauden aikana. Tosin nyt on tämä kuume muttei muuta. Toivottavasti ei ole kuitenkaan mikään tulehdus. Täytyy vielä huominen seurata tilannetta.

Gallupeista

Mitä harrastuksia sinulla on?

Ennen raskautta oon harrastanut uintia ja sählyä. Saa nähdä miten näille nyt käy. Luultavasti seuraavaksi harrastetaan lapsia...

Mikä on hienoin/paras matkakohde missä olet ollut?

Kyllä se on täälläkin Thaimaa. Upea paikka ja muutenkin kaikki oli siellä mukavaa.

Mihin haaveilet matkustavasi sitten joskus....??

Lasten kanssa luultavimmin välimerelle lyhyiden lentojen takia. Itse haaveilen uudestaan Thaimaasta. Ja siellä turistialueiden ulkopuolelle. Myös euroopan kaupunkilomat kiinnostaisivat ja samoin alpit.

Kuinka monesta lapsesta haaveilet?

En osaa sanoa. Luulen että nämä kaksi riittävät. Eihän sitä koskaan kuitenkaan tiedä jos mieli muuttuu.

Calmus, onnittelut[/color] [color=blue]pojasta.[/color]

[color=fuchsia]En muista esikoisen kiinnittymisestä mitään mutta tämä ei ole ainakaan kiinnittynyt, joten tuskin on tulossa vielä pariin viikkoon...

Kamalaa jos joutuu odottamaan yli kaksi viikkoa ennenkuin käynnistetään. On se epäreilua kun toiset joutuu olemaan kuukauden kauemmin raskaana kun toiset...

Ehkä en nyt valita enempää =)

MyQ 39+6[/color]

Vierailija
33/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole taas vähään aikaan kirjotellu, en yksinkertasesti kerkiä istuskella hirveesti koneella. Paljon ollaan kyläilty ja pyydetty kavereita käymään ym. kaikkee kivaa. Myönnän myös etten ole pinoja nyt lukenu, tekstiä tulee niin paljon, että jos monelta päivältä lukee pinot niin sitten ei enää jaksakaan ite kirjottaa mitään. näin mulle on käyny tosi monesti. Noh, yritän taas päästä ajan tasalle...

Niin ja tietysti ONNEA KAIKILLE JO SYNNYTTÄNEILLE ja myös teille joilla h-hetki tuntuu olevan ihan lähellä. Itellä tuskin tulee lähtöä vähään aikaan, mutta ei kyllä haittaa yhtään. Eli mun aika kuluu kyllä tosi nopeesti, pitkästymään en oo päässy kertaakaan. Teen yhtä sivutyötä vielä täältä kotoota käsin, jokin sekin pitää tuon esikoisen ohella huolen etten ehin paljoo jouten olemaan. Ja mä kyllä oon osannu nauttia näistä päivistä ihan täysillä, maha on musta edelleenkin aivan ihana! =)

Galluppeja en nyt sit muista yhtään, mutta yritän parantaa tapani...

loviisa rv 37+1

Vierailija
34/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun neuvolakuulumisia eiliseltä..

Rv 38+3

Painoa tullut kaikkiaan 7,6kg

RR 113/75

Pissa puhdas

sf 34,5 (viimes 3vkoa sitten 35)

RT,syke +, liikkeet ++

Terkka sanoi että vauvan pää ei juurikaan enää pääse liikkumaan, ja tuumasi että lähtö voi olla lähellä kun mulla noita menkkamaisia kipuja on ollut ja supistuksia jotka tuntuu REISISSÄ!! (luulin et jotku hermot vihottelee mut supistuksia ne kuulemma on)

Että jospa tästä kohta pääsis tosi toimiin. =)

Sitten tän päiväsiin ja aiempiin GALLUPEIHIN

PUUDUTUS: Epiduraalin haluan taas..oli minulle sopiva kakkosen syntyessä että jospa toimis nytkin.

AUTOLLA AJO: Ei ole korttia joten en aja mut luulen että en kovin hyvin ratin takana pystys olemaan.

PARASTA/PAHINTA RASKAUDESSA: Parasta ihmeen hyvä vointi alkuraskauden jälkeen. Pahinta ongelmat miehen kanssa raskauden alkupuolella

MITEN KAUAN KESTI RASKAUTUA: Ekasta kierrosta lähti tämä raskaus. Esikoinen kolmannesta, kakkonen toisesta ja km raskaus ekasta..että helpolla ollaan päästy..ja kaikki siis täysin toivottuja.

VESIROKKO: Ei ole kumpikaan lapsista sairastanut vesirokkoa..tänne vaan jos jollakin on tarjolla. ;)

KUMMIT: Osa kummeista on jo tiedossa ja kysyttykkin jo..loput mietitään sitten vauvan synnyttyä.

VAUVAN LAKIN KOOSTA joku kyseli..elikkäs kyllä se äitiyspakkauksen lakki on IHAN liian iso..meillä se ois sopiva 4,5v tytölle..Itse olen nyt huutanut 3 lakkia huuto.netistä ja ne on vastasyntyneelle sopivia,yksi ylimääräinen jää,riippuu kumpi tulee.

RISTIÄISET: Pidetään varmaan n.2kk vauvan syntymästä ja kotona pidetään.

SYNNYTTÄMÄÄN LÄHTÖ: Ainoastaan minun äiti saa tietää millon lähtö tulee kun hän hoitaa lapsia sen aikaa..muut saavat olla tietämättöminä.

HARRASTUKSIA: Lukeminen, käsityöt, leffat

HIENOIN/PARAS MATKAKOHDE: TOSI vähän oon matkaillut..mut mitä muistan niin lapsuuden Ikaalisten loma oli kiva..aikuisiässä en ole käynyt kuin mökillä.

MIHIN HAAVEILET MATKUSTAVASI: Haluaisin käydä Norjassa, Islannissa..

KUINKA MONESTA LAPSESTA HAAVEILET: 3 lasta oon aina halunnut ja tämä saa riittää.Etenkin mies on 150% sitä mieltä.:D

Onpas muuten JÄRKYTTÄVÄN kylmää..aamulla oli pakkasta 34,6 saapas nähdä miten huomenna.:S

Niin ja PALJON ONNEA taas kaikille vauvansa jo noutaneille!!

Nyt menen iltapalalle!Hyviä vointeja ja poksahtamis säteitä niitä toivoville!!

Jonzu ja masukki rv 38+4

Vierailija
35/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vielä mieleen, että taitaa vaihdella aika lailla tuo mitä kellekin on kerrottu vauvan kasvusta viimeisten viikkojen aikana. Minulle lääkäri viime viikolla sanoi, ettei vauva enää juurikaan kasva rv 38 jälkeen, max 100g/vko. Tuo määrä kyllä kuulostaa minusta aika pieneltä, mikähän mahtaa totuus olla?

Emmu80

Vierailija
36/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onneksi olkoon vauvautuneille !!! Frog2,Mykerinos, Calmus (en muista oliko muita, anteeksi) Se on tää raskausajan dementia :)

Uusille tervetuloa mukaan, kyllä meitä tänne mahtuu :D

Oma ( . ): Jostain kumman syystä nyt ei ole saanut aikaan yhtään mitään. Nokka vuotaa koko ajan ja väsyttää ihan hulluna. Koko ajan vaan haluaisi nukkua. Noh ensi viikolla torstaina sitten onkin se sairaalaan meno ja sektio on sitten perjantai aamuna.Oliko muuten Saibulla sama homma??Sitten ei ole enää isoa masua, mutta on vaavi :)

Vaavi on muuten nyt viimoisen paripäivää ollu ihan hurjan virkeällä tuulella . Aloittaa potku nyrkkeily touhut puolilta päivin ja jatkaa yhtäsoittoa kahteen asti yöllä vähintään. Koita siinä sitten levätä. Kumminki vaiks kipeetä tekee ja kylkiluut on ihan hellänä on se vaan silti ihanaa kun vaaviki osallistuu (omalla tavallaan) äidin touhuihin.

Pääsky:lle paljon tsemppiä tulevaan koitokseen!!!

Heinä:lle paljon voimia ja isoja ja muutamanminuutin välei tulevii suppareit et pääset tosi toimiin :) !!!

Gallupit:

AUTOILU:

Minä kyllä ajan edelleen, mutta autosta pois nousu ja autoon pääsy tuntuvat olevan sen verta tuskaisaa hommaa jo ja peruutus on vaikeaa, että jos ei ole ihan pakko niin en aja.

PUUDUTUKSISTA:

Kokemusta ei ole kuin epiduraalista ja tuntui ihan hyvältä vaihtoehdolta joten sen kanssa menen varmaan nytkin.

PARASTA RASKAUDESSA:

Parasta on kun saa mussutella kaikkee hyvyyksiä vaiks kuin paljon napaansa. Saa laiskotella oman mielensä mukaan :) Ja toi kun tuo vaavi tuolla masussa kovin potkiskelee ja ilmoittelee itsestään. Ja kivaa on myös kun ukko juttelee pehmosia masulle, silittelee sitä ja kuuntelee pienen sydämen pauketta.

PAHINTA RASKAUDESSA:

Närästys, selkäkippee, iskias (täysin uusi vaiva mulle )

RASKAUTUMINEN:

Oli aika hidasta sinäänsä kun sitä ennen oli ollu yli neljävuotta hormonikierukka ja sen jälkeen pillerit. Yhdessä tuumin jätettiin pillerit pois ja sitten vaan harrastettiin paljon ja ahkerasti :D Puolivuotta kesti noin ennen ku tärppäs :)

ILMOITTAMINEN:

Eiköhän tuon sektiopäivän tiedä jo koko suku kun iskä sen tiedon on kaikille kailottanu. Jos lähtee tulemaan ennen sitä niin ilmoitetaan varmaan vast sitten kun vaavi on maailmas

KUMMIT:

Meil on kummit jo valmiina ja kysyttykkin, osalistuvat odotukseen ihan intona :)

MUIDEN UTELUT:

Siis ottaa aivoon ihan hulluna. Onpa sulla iso masu, et sä ton kans selviä kyl sinne laskettuun aikaan. Kuinka sä voit???? Etkö sä viel oo poksahtanu? Mä varmaan huudan seuraavan kerran kun kuulen jotain noiden suuntaista. ÄRH

VESIROKKO:

Meil on vanhin sen sairastanu ja minä. Isäntä ei muista onko ja kuopus ei oo sairastanu. Eli vesirokko taitaa olla tilaukses kanssa meil.

HARRASTUKSET:

Tietokone nörtteily, pelaaminen, lenkkeily,kalastus, lukeminen, musiikki ja elokuvat. Tuossa nyt ainaski muutamia. Mä olen aika ujo lähtemään mihinkään joten kotoisia ovat harrasteet.

HIENOIN MATKAKOHDE:

Paljon en ole reissannut. Suomi, Ruotsi ja Norja. Norja on kyllä todella kaunis maa upeine vesiputouksineen ja syvine vuonoineen.

HAAVE MATKAKOHDE:

Kattoo nyt toteutuuko koskaan mutta yhdysvaltoihin olisi kiva matkustaa.

MONTAKO LASTA:

Kolmesta olen haaveillut, ja tavallaan se nyt sitten on kasassa vaikka tuo keskimmäinen onkin semmoinen viikonloppu/loma-aika muksu. Yhtä rakas silti. Mutta eihän sitä koskaan tiedä ;)

PERHEEN LEMPIRUOKA:

Jauheliha-makaronipata

100g pekonia

400g jauhelihaa

3 porkkanaa viipaleina

2 isoa sipulia kuutioina

n.500g keräkaalia

1l vettä

2 lihaliemikuutiota

1-2rkl soijaa

1/2 tl inkivääriä

1/4 tl jauhettua mustapippuria

3dl makaronia

Ruskista pekoni silppu ja jauheliha, lisää kasvikset, vesi ja mausteet. Sekoittele ja anna hautua 30-45min. Lisää makaronit ja hauduta viellä 15min. Tarkista maku :)

Meil ainaskin muksut syö ihan intona. Ja tuo nuorempi on ihan tosi nirso ruoan suhteen.

No nyt tulikin jo melkoinen romaani tekastua:) Ja saunakin taitaa olla lämmin.

Emppu-mamma ja rinsessa 37+5 (vähiin käy)

Vierailija
37/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu vauvan viimeisten viikkojen kasvusta että 200g-250g viikossa ja sitten jos menee kovastikki yli niin vauvan kasvu hidastuu ja saattaa jopa loppua. Joskus reilusti yli rv42 jälkeen....

Emppu

Vierailija
38/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

CALMUKSELLE ONNITTELUT [color=blue] POJASTA!! [/color]

Meidän poika se on myllännyt melkein koko päivän tuolla alapäässä, niin että tuntuu, että se yrittä tulla sieltä ulos ihan ilman supistuksia!!

Ihan sikapaljon vihlonut Sinne!!

Mulle ei oo kans noi lasten sairastamat flunssat ym. päässy kunnolla näin raskausaikana iskemään.. ainoa oli pikainen mahatauti, mistä selvisin yhdellä mahantyhjennyksellä ja pienellä kuumeella!

Huomenna on ultran antama L.A!! (tosin tuskin siitä mitään iloa mulle on)

Joku muukin kysymys oli, mihin mun piti vastata, mutta en pysty nyt sitä muistaan..

mutta nyt alkaa 4D-dokumentti, palataan

mammutti ja vilppu

Vierailija
39/39 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää koko elämä pyörii nyt vaan sen ympärillä tapahtuuko mitään vai eikö tapahdu? Kun sais edes hetkeksi käännettyä ajatukset johonkin muuhunkin..

Onnea jälleen vauvansa saaneille ja kiitos FROG synnärikertomuksesta. Kohta puoliin sitä itsekin ollaan tuossa tilanteessa vaikka aikaa menisikin yli lasketun..Jänskää!

Gallupeja oli jälleen - kiitos niistä!

Harrasteet:

kyllä kaikenlainen kunnon kohottaminen on jälleen aloitettava ja kuntosali sekä erilaiset jumpat on mieleen. Samoin kesällä tykkään rullailla, pelata toisinaan tennistä ja kun vaan aikaa on niin lueskelen mielelläni sekä nyherrän palapelien kanssa. Taitaa tosin aika nyt jäädä vähiin sen kanssa..

Paras matkakohde:

Olen reissannut todella paljon ympäri muailman (ammatin suomia etuja voisi sanoa) ja kyllä kaikki ihanat paratiisisaarikohteet kuten Seychellit (olimme siellä häämatkalla)mm.ovat ihania. Samoin Australia on kolahtanut todella kovasti kuten jostain syystä Euroopasta etelä-Ranska.

Minne haluaisin lähteä:

No sinne Australiaan sekä Uuteen-Seelantiin mieleni jälleen halajaa sekä Tahitille ja muille etelämeren saarille haluan joskus lähteä. Myös maailmanympärimatkan aiomme joskus toteuttaa mieheni kanssa kunhan lapset ovat isompia tai sitten eläkeiässä ;) Haaveita pitää olla, niin osa niistä toteutuukin ja matkailu on kyllä aina ykkäsenä mielessä!!

Lapsiluku:

Vähän sama vika kuin Pirriäiselläkin eli itse en ole lainkaan varma, että tyydyn tähän kahteen mutta mieheni on ehdottomasti nyt sitä mieltä että enempää meille ei tule. Katsotaan nyt...

Kummit:

tuottaa meille harmaita hiuksia, koska haluaisin ehdottomasti ystävättäreni jonka olen tuntenut yli 20v.kummiksi mutta emme kumpikaan mieheni kanssa halua hänen aviomiestään lapsemme kummiksi. Heitänpä siis vastakysymyksen - jos pyytää avioparista vain toista kummiksi, ottaisitteko sen suurena loukkauksena?

Nyt en enää kuollaksenikaan muista muita kysymyksiä, joten uusia vaan peliin ;)

Ja kaikille paljon suppareita ja synnärille lähtöjä.. Huomennahan olisi kiva päivä synnyttää kun on 07022007.

Hyviä öitä!

kaksosnainen ja vauveli rv 38+4 eli 10pvää laskettuun...joitahan me emme kukaan kirjaimellisesti laskekaan ;)