Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOKUISTEN TIISTAI***

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen linjoilla ihmisten aikaan. Kohta kyllä taas poistun, kun poitsu kotiutuu. Mies lupasi hakea autolla, ettei tarvitse työntää nenää tuonne ulos. Mittari näytti just -19. Aamullakin ihan naama jäässä mentiin pojan kanssa tarhalle, vaikka matkaa on vaan pari santaa metriä.

Kevät-tähti, olipas ihana kuulla noita hyviä uutisia. Mulla kanssa eilen tuli ne viikot täyteen, kun meidän pojat syntyi. Aika hermona olen ollut viime päivinä. No, ehkä se tästä taas helpottaa. Huomenna lääkärissä taas tsekataan paikat.

Murmeli, tervetuloa ja lämpimiä ajatuksia hampilääkärireissun vuoksi ;) Mulla vaivoina on lähinnä närästys ja ylimääräiset supistelut sekä henkinen stressi, johtuen edellisen raskauden ongelmista.

Amy.lee, sinulle myös lämpimästi tervetuloa.

Tiitiäisellä oli hyviä ultrauutisia. Onnittelut prinsessasta.

Täällä on monilla väännöt kelan kanssa menossa. Itse just täyttelin niitä lappusia. Odottelen pomolta sitä 6kk palkkalappua.

Kysymys viisaammille: Sain neuvolasta 2 kappaletta niitä lappuja, joissa todetaan raskauden kestäneen sen 154 päivää. Onko toinen niistä tarkoitus toimittaa työnantajalle? Neuvolan sijainen ei tiennyt miksi hän aina kirjottaa niitä kaksi :) Pomokaan ei tiennyt pitääkö toinen toimittaa hänelle.

Olo on fyysisesti ihan hyvä. Henkisesti keskinkertainen :) Kai se pian helpottaa. Ajattelin, että jos loppukuusta uskaltaisi jo ostaa tuon Stockkan kantiksessa tarjouksena olevan turvaistuimen. Mitään en ole vielä vauvalle ostanut, mutta onhan noita tavaroita hyvin jo valmiina.

Laru rv 23+6

Vierailija
22/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnipapunen: huisin kallista kyllä toi 4D ultra! Onko kellään varaa tollaseen! huhhuhuh. Siis 200e jää maksettavaa? Ihan hullua. Jos halvempi olisi niin silloinhan toi olis ihana käydä kurkkaamassa kuulumisia.:)

Laru: tiedätkö onko toi Stockmannin turvis, se britaxin babusafe plus? Alko itteäkin kiinnostaa, kun noita britaxin ja maxi-cosin istuimia katteltu. Vähän ollaan britaxiin kallistuttu.:) ja toi on ihan hyvä tarjouskin..:)

T: Daim

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almaeinon siipan taklausunet nauratti, onneksi oli kuitenkin sääntöjen rajoissa :-) Itse näin unta, että pieni lapsi oli pulassa/tukehtumaisillaan ja havahduin kääntymään selältäni kyljelle. En tiedä, miten tuo selällään nukkuminen nyt voisi olla pahaksi tässä vaiheessa.

Äippä jäi kiinni sokerirasituksessa samasta kuin minäkin. Itse mittaillessa tosin huomasin, että aika sokerinen olen, ilman paastoja aamulla on arvot yli viiden reilusti. Niinpä olen sit yrittänyt liikkua ja syödä terveellisemmin. Nälkää en suostu näkemään.

Päivän kolmas muskarikuljetus alkaa kohta, huoks. Kiva taapertaa topat päällä, ihmettelen kuinka nuoriso pärjää ilman päähinettä. Parvekken tyhjäsin lumesta ja petivaatteet sinne. Mies marmatti, että ihme, kun ei ovia voida pitää kiinni, on lämmittämisen kanssa muutenkin työtä. Vaan heippa pölypunkit. Tosin paukkupakkasista huolimattahan vaatteita piti tuulettaa tuntikausia.

Nälkä - taas. Jos vaikka viilin ja ruisleipää?

Minna rv 24

Vierailija
24/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä neuvolan lappusista.

Se toinen lappu on miehen työnantajalle. Jotkut työnantajat tarvitsee todistuksen.

Vierailija
25/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vielä tarkennus. Jos miehesi työnantaja tarvitsee isyyslomaa varten.

Tervetuloa munkin puolesta uusille!

Mulla tällä hetkellä vaivana pienoinen närästys ja aamupahoinvointi on tullut takaisin.

Kävin lisääs tonne listaankin, että poikaa odotellaan. Juu ja ei todellakaan nukuteta perhepedissä ihan jokaisen turvallisuuden takia:) Mä just sanoin miehelle, että taidan muuttaa pysyvästi vierashuoneeseen..

Saikku on loppu ja huomenna töihin. Herätys olis 5.30, KÄÄK!

Oltiin äsken Ricossa syömässä ja nyt närästää niin pirusti. Onneks Rennie on ainakin vielä auttanut. Yritin saada miestä pysähtyyn leipomon edes kotimatkalla, että ois saanu laskiaispullaa, mut ei se taipunut. Ihan hyvä, että pitää välillä jöötä, ei täst muuten tulis mitään:)

Väsyttää...taidan ottaa loppuillan iisisti sohvalla!

26/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

murisemaan kovaa kohtaloani... heh...

Kolmeplusyks: mulla oli viime raskaudessa (4/2005) paasto 4,8 ja se oli silloinkin se raja, ei edes puhuttu mistään nostamisesta. Säästyin sentään pistämiseltä, kun meidän neuvolassa ei ollut tapana ' rajatapauksia' piikittää. Siitä kyllä sai sitten kuulla äitipolilla (' kyllä olis pitäny ottaa ja plaa plaa...' ), mutta se oli myöhäistä jo siinä vaiheessa, kun oli jo LA... ;) Eikä neuvolan kokeissa ollut mitään vikaa, niin pissassa kuin verensokerissakaan. Nyt on sitten eri asia, kun meni kymmenyksen yli, ei taida selitykset auttaa. Ja arvaa ottaako päähän tieto, että jos asuisin 50 km länteen tai etelään nykyisestä, olis rajana se 5.1, kun on eri sair.hoitopiiriä... ARGH!

Minralle voin kertoa, että mulla on normaalisti sokerit ok tai jopa alhaalla, joskus jopa ihan huimaukseen asti. Mittasin yhden kerran sukulaisen koneella, kun niin kovasti huimas ja se näytti vaivaiset 3,4... (ja söin ensin lautasellisen soppaa). Mutta tuleepa näytettyä ettei oo vikaa. Ainakaan toivottavasti tällä kertaa. Kop kop. Eihän sitä ikinä tiedä miksi ajan mittaan muuttuu itsekunkin terveys...

Nyt meen hakemaan kaakaota, että lämpiää. Kotiuduttiin hiljattain kauppakierrokselta ja on vähän vilu...

Äippä taas

Vierailija
27/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein äippähakemuksen työnantajalle 04.01 (en edes tiedä miksi ottivat sen, kun eivät tule mitään maksamaan ja edellisellä kerralla vastaavassa tapauksessa kakkosen kohdalla sanoivat, että vie itse Kelaan). Soittelin tänään sitten Kelaan ja kyselin väliaikatietoja, niin kertoivat hakemuksen saapuneen heille 30.01. SIIS MITÄ! Työnantaja on siis makuuttanut papereita melkein kuukauden. Ja nyt menee vielä melkein kuukausi, kun käsittelyaika on kuulemma 4 viikkoa. Varsinaiset rahathan tulee vasta lasketun ajan aikoihin (paitsi tietty toi ¿ 140), mutta kun mä vaan haluaisin ton päätöksen jo nyt!

Mä muuten sain vaan yhden raskaustodistuksen neuvolasta, olen aina saanut vaan yhden. Toivottavasti miehen työnantaja ei sellaista tarvitse.

Nyt poistun lukemaan iltasatua ja taas kiljukaula kiljuu tuolla ilman mitään syytä (tai ainakaan hyvää syytä). Ei jaksa:( Oppisi nyt nopeasti puhumaan vähän enemmän, ehkä loppuisi kiljuminen sitten myös, kun osaisi ilmaista itseään paremmin.

Kolmeplusyks ja 27+6

Vierailija
28/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tuolta Diabetespalvelun sivuilta ja siellä sanottiin sokerirasituksesta: " raskaudenaikaiset raja-arvot ovat: paastoarvo 5.1, 1 t:n arvo 10.0 ja 2 t:n arvo 8.7 mmol/l..." . Nämä siis muuttuivat joskus keväällä 2004. Aika outoa, jos noita uusia raja-arvoja ei kuitenkaan noudateta koko maassa.

Vierailija
29/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa paljon tullut tekstiä...päivällä nopeasti luin osan,mutten sit jaksanut kirjotella eikä poika oikein olis antanutkaan! tää meno 1vuotiaan kans tuntuu välillä niin rankalta...vaikka ainahan lasten kans työtä ja tekemistä on,mutta on hassu huomata miten touhukas ja omatahtonen lapsi näin pienestä jo on. oih niitä vauva aikoja....sillon odotti et lapsi alkaa ite liikkumaan...ja nyt muistelee haikeana sitä aikaa kun oli vauva eikä mennyt joka paikkaan;) kyllä jännittää kovasti kevät ja tuleva kesä....minkälaiseen pyöremyrskyyn ooon itteni laittanut :D

TIITIÄISTÄ piti onnitella hirmuisesti hyvästä ultrasta ja tytöstä!!!!!!ONNEA ONNEA!!!!ihana oli kuulla miten hyvin ultra meni. voi että kun olis itekkin kiva mennä tollaseen,mut eipä oo suunnitelmissa...

UUSIAKIN MAMMOJA oli ilmestynyt:) TERVETULOA munkin puolesta!!

kiva saada vielä lisää väkeä:D

aika tuntuu vain äkkiä menevän....ku kattoo teidän joidenkin viikkoja,lähenee 30....hui,vastahan me plussattiin...;)

nyt en kyl muuta muista...enkä sit laittanut mitään lapulle,laiskottaa ilmeisesti niin. omaankaan napaan ei kummempia kuulu....tätä samaa herkuttelua jatkuu aina vaan..tulee ihan huono omatunto ja mietityttää miten vauvaan vaikuttaa tää sokerin määrä:( tänään sitten ostin kreemimunkin ja söinkin tietysti! pah....ja ukko toi töistä tullessaan suklaata ja karkkia!oi voi...siinä toivossa et viimestään synnytyksen jälkeen nää himot vähenee!!ja toivon mukaan imetys onnistuu niin kilot karisee...jos karisee;)

toymama 24+3

Vierailija
30/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla mittari näytti -26 astetta. Nuohoojan piti tulla tänään mutta eiväthän ne näin kylmällä töitä tee. Olisi vaan ollut kiva saada tuo takan hormi auki, kun se on mennyt tukkoon. Vanhassa talossa on tälläisellä kylmyydellä vähän kalsaa, joten takkatuli olisi ollut kiva.

Pääsin hierojalle tänään ja hän löysi aika melleviä kipupisteitä käsivarsista. Ja mikä parasta, tunto palasi käsiin tunnin hieronnan jälkeen! En olekkaan tuntenut käsiäni kunnolla yli kuukauteen, joten aika mahtava fiilis! Vauvakin taisi tykätä hieronnasta, koska puljasi aika innokkaasti koko ajan.

Sain Kelasta tänään äitiyspäivärahapäätöksen, vihdoin joku asia meni kerrasta niinkuin piti! Korotukset ja kaikki! Tsemppiä vaan kaikille ko laitoksen kanssa taisteleville! Pitäkää pintanne!

Kevättähdelle onnea ultran tuloksien ja Kaikkea_uutta:lle onnea kummitytön johdosta!

Lieköhän nyt joku hormoonipöllähdys menossa, kun on pakko rehellisesti myöntää, että olen viime päivinä ollut varsin oikukas ja mies on saanut tuntea sen nahoissaan. Jotenkin vaan pinna palaa ihan kaikesta. Onko vinkkejä, kuinka saisi itseään vähän hillittyä?

Rauhallista iltaa koko poppoolle!

Jansku 26+3

Vierailija
31/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daim, ilmeisesti se on just se Baby Safe plus. Mäkin mietin samaa, kun siinä ei ole määritelty. Mutta kuva on ainakin ihan sama, kun yhdessä kuvastossa, jossa on koko nimi. Ja normaalihinta on suunnilleen sama, kun tossa Vauva-lehdessä on kyseiselle kaukalolle kirjotettu.

Mun kaveri sanoi, että just toi Britax Baby Safe plus on pärjännyt tosi hyvin testeissä. Heillä on se käytössä ja ovat olleet tyytyväisiä. Itse haluan vielä nähdä luonnossa miten tilava se on. Nimittäin kun sitten ensi talvena sen pitäisi mahtua toppavaatteiden kanssa olevalle vauvalle. Kuvassa näyttää ihan hyvältä.

Laru

Vierailija
32/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan itsekkin nyt kirjotettua tänne, pitkään aikaan en oo taas kirjottanut...

Eilen menin sitten kouluun pitkästä aikaa (oli taukoa 8 viikkoa...) ja kun opiskelen sellaista aika ruumiillisen työn alaa, niin tänään sitä sitten 7 tunnin rehkimisen jälkeen ollaan ihan kipeänä... :(! Nukuin neljä tuntia miehen vieressä koulun jälkeen ja kun heräsin niin tähtiä vain näkyi silmissä kun yritin sängystä ylös, vihloi niin paljon tuonne selkään. Iskias vaivaa... Eikä kävelykään oikein onnistunut kun säteili kipu ihan jalkaan asti! Ja sitten alkoi tämä supistelu... Iltaa kohden vain kipeämmäksi ovat tulleet! Hirvittää ja pelottaa näin lujat supistukset... Ja tuntuu muutenkin olo niin raihnaiselta ja inhottavalta! Ihan kuin olisi tän yhen päivän aikana tullut ikää lisää 50 vuotta...

Anteeksi tämä valitusvirsi, mutta ihanaa päästä tänne purkamaan itseään, mieskin lähti yövuoroon, niin ei sillekkään pääse kiukkuamaan ja itkemään.

Huomenna taidan suosiolla jättää koulun väliin, en varmaan pääse sängystä ylös huomis aamuna kun saan itseni sinne kaadettua! Ja huomenna olisi tiedossa vielä rankempikin päivä. Tuntuisi niin inhottavalta ja typerältä olla pyytämässä aina toisilta apua jokaiseen nostamiseen ja kantamiseen, vaikka ei saisi tehdä niitä nostelemisia ja tänään se sitten tosiaan tuntuukin että on nostellut ja rehkinyt aivan yli voimien... Miehelleni kun valittelin kivuista ja kerroin että nostelin ja kannoin kaikkea painavaa, niin mieheni ihan suuttui minulle! Nyt on sitä mieltä, että lopettaisin koulun ja jatkaisin sitten joskus myöhemmin, ettei vaan satu mitään... Pelkään sitä itsekin, kun näin napakasti supistelee, ja on supistellut jo pitkän aikaa! Kyllä kiukuttaa ja itkettää ja tuntuu epäonnistuneensa kaikessa, kun ei edes koulussa pysty tekemään kaikkea mitä pitäisi, ilman että on sitten päivän jälkeen ihan kipeänä! Pystyyhän muutkin olemaan töissä ja toimimaan ihan normaalisti vaikka onkin raskaana, mikä vika minussa on. Olenko vain niin heikko ja herkkä kaikelle kivulle ynnä muulle...!!??

Anteeksi ihan hirveästi kun kiukkuan ja itken tänne omia olojani... mutta se tuntuu helpottava edes pikkasen...

Ei tule enää tästä kirjoittamisestakaan mitään, kun ei ajatus kulje... Jos menisin kokeilemaan nukkumista, toivottavasti auttaisi!

Yrittäkää te mammaset jaksaa ja pitäkää niistä massuistanne hyvää huolta <3!! Ja kiitos erittäin paljon kun saan tänne purkaa näitä tuntemuksiani!!!

T: Mirmuska ja Vilperi 25+2

Vierailija
33/33 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tee susta sen huonompaa vaikket enää kaikkeen pystykään. Mieti, toinen ihminen kasvaa sun sisällä joten ei ihme jos ei pysty enää ihme suorituksiin :) Jäät suosiolla vaan pois ja jatkat sitten myöhemmin. Nyt on kuitenkin tärkeintä että sä ja vauva voitte hyvin ja näillä viikoilla ei kuitenkaan kannata yhtään riskeerata. Olis vauva niin pieni jos nyt syntyisi, kuinka paljon parempi sen onsaada rauhassa kasvaa sun masussa. Nyt vaan vauhti seis ja koulu jäihin. Lepäät ja koitat saada supistukset rauhoittumaan :)

Kyllä mäkin välillä kateellisena lueskelen kun osa lenkkeilee, käy salilla, jumpassa ym...ja oma liikunta rajoittuu puolen kilometrin lyllertämis-lenkkiin ;) Mutta lapsi on nyt tärkein ja se että jaksaisi pysyä mahd.kauan mahassa.

Tsemppiä sulle, toivottavasti sulla on jo parempi olo hyvin nukutun yön jälkeen. Aloita aamu rauhassa ja relaa...koulu on vaan koulua :)

Todellakaan, se ei tee susta sen huonompaa ettet pysty tekeen enää asioita niinkuin ennen, päin vastoin. Mun mielestä raskausaikana saa ja täytyykin olla itsekäs sen suhteen mitä tekee ja mitä ei, kukaan muu kun ei voi tietää miltä itsestä tuntuu ja kuinka paljon supistelee tms. Se että osaat rauhoittua ja asettaa raskauden ja vauvan etusijalle, on musta nimenomaan se,mikä tekee susta vahvan ja rohkean, hyvän äidin :) ei todellakaan huonompaa! Me vaan ollaan erilaisia ja toiset porhaltaa täysiä vielä yliajallakin,kun taas toiset saa maata ja elellä hissukseen koko raskausajan.

Tsemppiä sulle ja kauniita unia :)

Kirjoittelen huomenna lisää omia kuulumia ja muutakin, öitä :)

Ida-Antonia rv27tasan