Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Närästykseen

24.11.2005 |

kohta 18 viikkoa kasassa. Edelleen voin välillä pahoin syömisen jälkeen ja siihen vaikuttaa koko raskauden vaivannut ruokatorvensuun falskaaminen eli sieltä tulee ilmaa ja on sellainen olo, että siellä olisi jokin pala jumissa. Viime viikkoina on alkanut tulemaan happoja. Ekassa närästys tuli vasta myöhemmin.

Maitoa käytin silloin. Mitä muita konsteja voisi olla? Tunnistaako kukaan sellaista pala ruokatorvessa oloa ja ilman nousemista? Kaikki makea ja mausteinen tekee tosi pahaa, samoin mausteiset eli glögikään ei pelitä tänä vuonna :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudessa yllättänyt kamala närästys. Ihan suuhun asti oksennus välillä ehtii. Ja myös tuo pala kurkussa kiusaa välillä, etenkin iltaisin!

Olen ottanut rennietä aina pahimpiin närästys-puuskiin ja helpottaa kyllä oloani huomattavasti.

Mua närästävät kaikkein eniten appelsiini-mehu ja sitrushedelmät ja rasvainen ruoka, yöks!

Ekassa raskaudessa närästystä oli sen viimeisen kolmanneksen aikana, mutta nyt tässä toisessa jo ihan 6. viikosta lähtien!

pricilla 12+2

Vierailija
2/6 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Rennie, Gaviskon, Link (joita myös sairaaloissa käytetään). Voit myös kokeilla sekoittaa teelusikallinen ruokasoodaa lasilliseen vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun niin mielelläni vältän kaikkia lääkkeitä, niin nyt kun ihan viime metreillä oksennustaudin jälkeen oon elämäni ekaa kertaa saanut tuta, mitä närästys on niin oon kokeillu tota perunajauhoa. Eli varsinkin illalla nukkumaan mennessä kun menee makuulle, alkaa poltteleen ja nousee kurkkuun, ni aika hyvin on auttanu kun oon laittanu 2-3 teelusikallista perunajauhoja viileään veteen. Vettä sen verran, että hyvin sinne sekoittuu. Mitään muuta en oo tarvinnu. Josku silti aavistuksen närästää, mut se pahin lähtee joka kerta. Ja tietty sit toi tiettyjen ruokien välttäminen. Kuten sipuli, kahvi ja mitäs niitä nyt olikaan. Suosittelen kokeileen eka tolla ja mikä sitä lääkettäkään estää ottamasta jos se on todettu turvalliseksi. Itse vaan pyrin aina pärjäämään ilman tollasia vaikka viisaampaa ois joskus ottaa lääke ku kärvistellä. Onneks on myös näitä hyviä vanhoja kikkoja =)

Vierailija
4/6 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä käsikauppalääkkeistä toimii hyvin ja on turvallinen, Renniet on suoraan sanottuna peestä! Mulla on itsellä diagnosoitu refluksitauti ja aion nyt juuri alkaneen raskauden aikana käyttää pääasiassa vain sitä lääkkeenä, vaikka vahvempaan reseptikamaankin sain lääkäriltä luvan.

Vierailija
5/6 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilin vasta nyt kolmatta odottaessani manteleita, vaikka aiemminkin olin täältä niistä lukenut. uskomatonta, että ne auttaa. mutta niitäkään ei pitäs isoja määriä popsia päivän aikana (ei miel. yli 20, luin jostaki kunto-plus-lehdestä). minä ainaki pystyn hyvin juomaan glögiä, kun nautin sen manteleiden kanssa *<I:-)

toinen jota voi kokeilla muutenkin kuin närästykseen on tuo rooibos-tee. se ei oikeastaan ole oikeaa teetä, vaan afrikkalaisen punapensaan lehdistä tehty terveysjuoma. tosi hyvää! maistuu makealta ilman sokeriakin ja voi juoda kuumana tai kylmänä. ja saa antaa vauvoillekin koliikkivaivoihin. meidän lapset tykkää kovasti juoda. voi ostaa tavallisesta kaupasta, markkinoi ainaki Forsman ja Nordqvist. lukekaapa lisää mihin kaikkeen auttaa/mitä oireita lievittää: http://www.nordqvist-tee.net/e-cat/?sid=&mother=0&group=00000009&level=1

on siis turvallinen odottajille, tämä mainitaan erikseen Forsmanin rooibos-teepaketissa

Vierailija
6/6 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Valmarin on luontaistuote ja ollut markkinoilla jo 40v.