Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon koirametsän perustaminen maksaa?

Vierailija
05.08.2024 |

Tiedättehän varmaan mikä on koirametsä.. Tai ainakin joku täällä varmasti tietää mun lisäks 😂

Niin aloin miettiin paljonkohan tarttis rahaa vaikka sellasen 2hehtaarin koirametsän perustamiseen? 

Koitin ettiä netistä tietoa mutta en löytäny.

Ja voiko esim kuntaan olla yhteydessä että vuokraisko ne mettää tuohon tarkotukseen?

Tekis mieli perustaa tuollanen mutta en tiedä miten tätä lähtis suunnittelemaan.. Eka pitäs kai just löytää se metsä..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapurissa on koirametsä ja se on suunnilleen hirveintä, mitä voi olla. Joka viikonloppu yhtä haukkumista ja jos omassa metsässä tekee jotain, alkaa aidan takana varsinainen räyhääminen. Oma koira saa olla omassa metsässä vapaana ja se tuntuu ärsyttävän koirametsän omistajaa, joka toistuvasti selittää, että yritystoiminnalleen tulee antaa tilaa.

Heh, hänellähän on sitä tilaa siellä oman aitansa sisällä :D

Terveisiä koirallesi!

Vierailija
22/30 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsän hankintahinta, aitauksen hinta, mahdollisten palvelutilojen hinta, mahdollisen tarvittavan infran hinta. Paljon pystyt tekemään itse vai pitääkö kaikki ottaa ostopalveluna? Ehkä kannattais kysyä tollasen perustaneelta suoraan.

+ nettisivujen ja varaussysteemin perustaminen, kirjanpitäjän palkkio jollei itse osaa tehdä. Talvella täytyy tehdä lumityöt eli ostaa joku kone sitä varten. Polkujen linkoaminen kahden hehtaarin metsään jollain bilteman halvalla työnnettävällä lumilingolla tuskin on toimiva ratkaisu pidemmän päälle.

No ei sitä metsää pahemmin linkoilla, ehkä aitauksen tuntumaan reitti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miksi kukaan koirametsän perustanut haluaisi alkaa jakaa kustannuslaskelmiaan ihan huvikseen tuntemattomalle. Laske ihan itse vain, veikkaan että aita on suurin kustannus (kiinteä). Aloita vaikka siitä. 

Paitsi jos sitä omaa metsää ei edes ole. 

Vierailija
24/30 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää vaan ne piskit mettään...ja teilatkaa sinne!

Vierailija
25/30 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna se taitaa tuoda lisätuloja vain, jos omistaa metsää valmiiksi.

Vierailija
26/30 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kissametsä maksais?

Entäs kilpikonnat?

Vierailija
27/30 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirametsän perustaminen kannattaa vain, jos itsellä on siihen sopiva metsä, tiestö ja parkki sekä tietotaitoa rakentaa aitakin itse. Ja sijainnin pitää olla hyvä. Muuten ei tule kannattamaan.

Itsekin olen tuota pohtinut, omistan metsää, tiet sinne ovat omia yksityisteitä jne. Itse metsässä ei tarvitse lingota, polkuja on ennestään ja poljen niitä omien koirien kanssa päivittäin. Omat koirat eivät kyllä aitaa tarvitse. 

Yksityisyys tuossa kyllä menee, joten toistaiseksi en ole toimeen ryhtynyt.

Vierailija
28/30 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

58663,62

Oliks tossa alvi mukana?

Vierailija
29/30 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koirametsää perusta kukaan jolla ei ole omaa metsää. 

Vierailija
30/30 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä koirametsissä joissa itse käyn ei arkisin ole juuri varauksia päiväsaikaan, eli asiakkaita on lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin. Eli en usko että on oikeasti kannattavaa jollei ole jo valmiiksi omaa joutomaata ja mahdollisuus tehdä itse kaikki perustustyöt että kustannukset jää mahdollisimman alhaisiksi.

Perus-Jamppa

Ei se niin någon nuugaa ole tuollaisen liikeidean taloudellinen kannattavuus kun Ap:lle ja muille tuollaisille samanlaisille eläin- ynnä eritoten koirarakkaille tyttösille on tärkein asia maailmassa että saa viettää koko aktiivi-ikänsä ja kaiken valveillaoloaikansa niiden söpöjen elukoiden kanssa eikä tarvitse mihinkään oikeaan työhön mennä.

Toivottavasti Ap:lta evätään työmarkkinatuki, asumistuki ja kaikki viimesijaiset sossutuet niin ettei hän saa mitään mistään sitten kun tuo älytön koirametsä -utopia pissii taloudellisesti ja kun sitä joku hakee konkurssiin viimeistään parin vuoden kuluttua avaamisesta: sosiaaliturvan epääminen ja karenssi siksi, että Ap on tahallaan jättänyt hakeutumatta töihin ja on itse työnteon taikka työmarkkinoilla olon sijasta vetäytynyt sinne koirametsäänsä puuhastelemaan vailla realistisia edellytyksiä elättää itsensä, ja samalla pissimään tahallaan myös oman taloutensa.

Mistä se johtuu ja missä on mennyt vikaan kun nuo nuorten aikuisten naisten suunnitelmat ja koko työelämä ovat aina näitä koirametsiä, etätöitä, lifestyleblogihommia, enkelienergiahoitopalveluja, joogaamista jalat ristissä lattialla istuskellen ja piereskelemistä, pupujussien silittelypalveluja, lemmikkieläinsivustojen pitoa, rescuekoirajuttuja ym. pikkulasten söpöily-unelmahattarameininkiä?

Joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä.