Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon koirametsän perustaminen maksaa?

Vierailija
05.08.2024 |

Tiedättehän varmaan mikä on koirametsä.. Tai ainakin joku täällä varmasti tietää mun lisäks 😂

Niin aloin miettiin paljonkohan tarttis rahaa vaikka sellasen 2hehtaarin koirametsän perustamiseen? 

Koitin ettiä netistä tietoa mutta en löytäny.

Ja voiko esim kuntaan olla yhteydessä että vuokraisko ne mettää tuohon tarkotukseen?

Tekis mieli perustaa tuollanen mutta en tiedä miten tätä lähtis suunnittelemaan.. Eka pitäs kai just löytää se metsä..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsän hankintahinta, aitauksen hinta, mahdollisten palvelutilojen hinta, mahdollisen tarvittavan infran hinta. Paljon pystyt tekemään itse vai pitääkö kaikki ottaa ostopalveluna? Ehkä kannattais kysyä tollasen perustaneelta suoraan.

Vierailija
2/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaanko laittaa viestiä jollekin koirametsän perustaneelle vaikka en ihmistä tuntiskaan ja kysyä? Kun ei ole ketään tuttujakaan joka ois tuollasen perustanu.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja voiko esim kuntaan olla yhteydessä että vuokraisko ne mettää tuohon tarkotukseen"

Voit kysyä keneltä vaan ainakin joka metsää omistaa, turha kysyä sellaiselta joka ei itse omista.  Mikään laki ei estä.

Vierailija
4/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miksi kukaan koirametsän perustanut haluaisi alkaa jakaa kustannuslaskelmiaan ihan huvikseen tuntemattomalle. Laske ihan itse vain, veikkaan että aita on suurin kustannus (kiinteä). Aloita vaikka siitä. 

Vierailija
5/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsän hankintahinta, aitauksen hinta, mahdollisten palvelutilojen hinta, mahdollisen tarvittavan infran hinta. Paljon pystyt tekemään itse vai pitääkö kaikki ottaa ostopalveluna? Ehkä kannattais kysyä tollasen perustaneelta suoraan.

+ nettisivujen ja varaussysteemin perustaminen, kirjanpitäjän palkkio jollei itse osaa tehdä. Talvella täytyy tehdä lumityöt eli ostaa joku kone sitä varten. Polkujen linkoaminen kahden hehtaarin metsään jollain bilteman halvalla työnnettävällä lumilingolla tuskin on toimiva ratkaisu pidemmän päälle.

Vierailija
6/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaanko laittaa viestiä jollekin koirametsän perustaneelle vaikka en ihmistä tuntiskaan ja kysyä? Kun ei ole ketään tuttujakaan joka ois tuollasen perustanu.

AP

Tietenkin kehtaat. Mitään takeita ei tietenkään ole, että saat (kilpailun pelossa) vastauksen. Samalla voit kysyä kokemuksia ja muita käytännössä mietityttäviä asioita.

Vierailija
7/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta tuskin vuokraa, sopivalla paikalla olevat metsät ovat yleensä ulkoilukäytössä ja koska metsän lisäksi tarvitset parkkialueen, niin tuo saattaisi mennä hankalaksi. Poikkeuksena joku kunnan perimä mökki, jossa piha soveltuisi autoille ja metsä olisi mökin takana.

Koirametsässä kalleinta on aitaaminen, se maksaa helposti yli 15 000 e tuollaisellekin läntille (optimi tuossa olisi 100 x 200 m eli aitaa tarvittaisiin vain 600m, mutta harvoin se metsä on suorakaiteen muotoinen. Aita pitää kaivaa maanpinnan alapuolelle, koira ei voi kaivautua aidan alta pakoon eikä kettu tulla alueelle samaa reittiä. Jos maaperä on kalliota, pitää aita kiinnittää muilla tavoilla tukevasti. Ja sitten on tosiaan kunnon portit, parkkipaikat, jonkinlainen infra muutenkin (wc-tilat, roskiksia jne.) ja mietittynä se, miten maksu suoritetaan eli millaiset lukot koirametsässä on.

Hehtaarin metsää saa muutamalla tonnilla tai siitä voi joutua maksamaan paljon enemmän. Tärkeintä on sijainti.

Kaikki tietämäni koirametsät on taloudellisissa vaikeuksissa. Vain muutama tuottaa kulujen verran.

Vierailija
8/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä koirametsissä joissa itse käyn ei arkisin ole juuri varauksia päiväsaikaan, eli asiakkaita on lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin. Eli en usko että on oikeasti kannattavaa jollei ole jo valmiiksi omaa joutomaata ja mahdollisuus tehdä itse kaikki perustustyöt että kustannukset jää mahdollisimman alhaisiksi.

Vierailija
9/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja lisääkin saa laittaa

AP

Vierailija
10/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa on koirametsä ja se on suunnilleen hirveintä, mitä voi olla. Joka viikonloppu yhtä haukkumista ja jos omassa metsässä tekee jotain, alkaa aidan takana varsinainen räyhääminen. Oma koira saa olla omassa metsässä vapaana ja se tuntuu ärsyttävän koirametsän omistajaa, joka toistuvasti selittää, että yritystoiminnalleen tulee antaa tilaa.

Vierailija
11/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata koirametsää perustaa, kallista. Dildometsän perustaminen tulee halvemmaksi. 

Vierailija
12/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä aloituksesta,ihana. 

Vierailija
13/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa maapalan, siihen tehdään yleensä maanmittaus. On kauppakirja ja vero menee myös kun jotain ostaa. Jos on kaivo, se maksaa ja ylläpito. Mistä vesi vai onko pullossa +kuppi. Tiemaksu, usein joku paikallinen vaatii sen. Sitten yrityksen kulut jos on.

Vierailija
14/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kissametsä maksais?

Vierailija
15/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

58663,62

Vierailija
16/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän sijainnista. Helsingissä paljon kalliimpaa kuin Kemijärvellä.

Vierailija
17/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä näitä koirametsiä on tullu ihan hirveesti. Ihmettelen miten ihmisillä on varaa tehä tuollasia, kun ei noilla kyllä rikastumaan ainakaan pääse. Sitä vaan tällänen pieni vähävarainen ihminen jaksaa ihmetellä tällästä kun itellä hyvä kun edes just ruokaa vara ostaa ja laskut saa maksettua 🤦 Vaikka ihan työssäkäyväki olen... Ei olis kyllä.rahaa laitella koirametsiä...

Vierailija
18/30 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
19/30 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Otatko aloittaja minuun yhteyttä, samoja ajatuksia täällä!

Vierailija
20/30 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Halvempaa se on kuin hoitolan perustaminen.Kun ei osta kalliilta alueelta  maata .Ei tarvitse mitään ihmeempää rakentaa kuin aitaus ja tontti / parkkipaikka