Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Graz, Salzburg vai Wien?

Vierailija
05.08.2024 |

Mietin muuttoa Itävaltaan. Näitä kaupunkeja olen miettinyt. Onko täällä ketään ulkosuomalaisia joka olisi asunut joissain näistä kaupungeista? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amstadt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geneve

Vierailija
4/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi on parempi

Vierailija
5/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amstetten

Vierailija
6/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut, mutta hieman tiedän. Kallista on ja siistiä. Romanian romanit nosteltiin poliisiautoon ja vietiin pois kaunista Wieniä rumentamasta eikä m a m u j a juurikaan näy. Monet asiat tehdään aika vanhanaikaisesti ja käteisellä maksetaan paljon enemmän kuin Suomessa.

Vierailija
7/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen työpaikka tiedossa/millä alalla olet? Muutatko yksin vai perheen kanssa? Ikäsi? Minkälainen asumismuoto? Ajattelitko pidemmäksi aikaa mennä vai vain käväisemään?

Vierailija
8/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pitäjä Itävallasta pitäisi valita, Fuck olisi shortlistillä.

Vierailija
9/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forssa.

Vierailija
10/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku pitäjä Itävallasta pitäisi valita, Fuck olisi shortlistillä.

Anteeksi, kylän nimi on Fucking.

Vierailija
11/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graz on tosi kiva kaupunki, sopivan kokoinen ja loistava sijainti. Lyhyt matka joka paikkaan, voi tehdä viikonloppureissun vaikka Italiaan. Kaunis ja viihtyisä yliopistokaupunki, joka ei tulvi turisteja - turistit ovat Wienissä ja Salzburgissa. Upeita liikuntapaikkoja ja mahtava viinialue alle tunnin ajomatkan päässä. Grazissa käyn ystävien luona, mutta on ehdottomasti paikka jonne tilaisuuden tullen muuttaisin 

Vierailija
12/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Braunau am Finn?

Vierailija
13/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut noissa kaikissa. Muuttaisin Graziin. Se ei ole niin iso kuin Wien, mutta siellä on ympäri vuoden kaikenlaista kivaa tapahtumaa, johon koko kaupunki lähtee innolla mukaan. Toki Itävallassa on muutenkin, mutta etenkin Grazissa.

Graz on myös jotenkin keskeisellä paikalla. Sieltä on helppo liikkua joka suuntaan. Wieniinkin köröttää pari tuntia.

Murre siellä on aika haastava, mutta siihen tottuu.

Vierailija
14/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen työpaikka tiedossa/millä alalla olet? Muutatko yksin vai perheen kanssa? Ikäsi? Minkälainen asumismuoto? Ajattelitko pidemmäksi aikaa mennä vai vain käväisemään?

Olen tällähetkellä aikuislukiossa. Seuraavaksi on ajatuksena lähtä opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Muutan yksin. Olen 23v. Olen ajatellut mennä hieman pidemmäksi aikaa.

Ap

Vierailija
15/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vain muuttaa Itävaltaan? Miten aikoo siellä elättää itsensä? Osaako kieltä? Mistä asunto?

Vierailija
16/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kahtena kesänä 3 viikkoa kerrallaan. Molemmat kerrat heinäkuussa. Salzburgissa satoi melkein joka päivä. Kengät homehtuivat. 

Sijainti varmaan määrää sinne sadetta. 

Vierailija
17/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tällähetkellä aikuislukiossa. Seuraavaksi on ajatuksena lähtä opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Muutan yksin. Olen 23v. Olen ajatellut mennä hieman pidemmäksi aikaa.

Ap

Jos ei saa sh paikkaa tai opiskelupaikkaa, niin aupairiksi pääsee. Itävallassa au pairit on aika tavallisia rikkailla ja niitähän siellä on.

Vierailija
18/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan hieman kieltä, opiskelin peruskoulussa mutta on tunnustettava että saksankielentaitoni on pahasti ruosteessa. 

Ap

Vierailija
19/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan hieman kieltä, opiskelin peruskoulussa mutta on tunnustettava että saksankielentaitoni on pahasti ruosteessa. 

Ap

Mene sitten au pairiksi. Kielen oppii äkkiä, koska on pakko.

Vierailija
20/22 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.