Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muuta kuin koodaamista voi opiskella työkkäriltä salaa?

Vierailija
05.08.2024 |

Koodaamaan voi kuulema oppia itsenäisesti netissä mutta ei kuullosta ihan mun jutulta. Mitä muita työllistymistä hyödyttäviä taitoja voisi opiskella itsenäisesti salaa?

Avoimessa yliopistossahan on vaikka mitä mutta eihän työkkäri aina lähde tukemaan tällaista opiskelua vaan saattaa rangaista siitä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivutoiminen opiskelu ei ole kiellettyä (alle 5op/kk). Itse ilmoitin opinnoistani rehellisesti TE-toimistolle enkö menettänyt etuuksia. Opiskelin sosiaalityön perus- ja aineopinnot avoimessa yliopistossa sivutoimisesti. Myöhemmin hakeuduin ja pääsin tutkinto-opiskelijaksi. Tutkinto-opiskelijalle toki eri kriteerit jos työttömyysetuutta haluaa saada. 

Vierailija
2/23 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädentaitoja, musiikkia, tekoälyn hyödyntämistä, kasvien ja kotieläinten kasvatusta, kirjoittamista jne.

Vierailija
4/23 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huaraamista.

Vierailija
5/23 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieliä. Lataa Duolingo tai joku vastaava! 

Vierailija
6/23 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanurin soittoa.

Vierailija
7/23 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivutoiminen opiskelu ei ole kiellettyä (alle 5op/kk). Itse ilmoitin opinnoistani rehellisesti TE-toimistolle enkö menettänyt etuuksia. Opiskelin sosiaalityön perus- ja aineopinnot avoimessa yliopistossa sivutoimisesti. Myöhemmin hakeuduin ja pääsin tutkinto-opiskelijaksi. Tutkinto-opiskelijalle toki eri kriteerit jos työttömyysetuutta haluaa saada. 

Mitä jos kurssi on 5 op? Oliko jokainen kurssisi muka alle 5 op?

Vierailija
8/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimessa  yliopistossa saa opiskella ja ennen työttömät saivat alennusta. En tiedä, mikä tilanne on nyt.

Kun opiskelu ei ole tutkintoon johtavaa, ei  ole päätoimista eikä estä kokoaikatyön vastaanottamista, ei työkkärillä ole  siihen mitään sanomista. "Päätoimisen" raja on ollut jotain 5 op/ KESKIMÄÄRIN opiskelukuukautta kohti. Tämä keskimääräinen on ollut joillakin kuten 7:lla vaikea ymmärtää, eli vaikka jossakin kuussa tuli enemmän suorituksia, ne jaetaan koko opiskeluajalle aloituspäivästä alkaen. Voit suorittaa esimerkiksi 15 opintopisteen jakson 4 kuukaudessa  , niin keskimääräinen opintopistemäärä jää alle viiden vaikka tenttitulokset merkittäisi suorituksiin vasta 4. kuukauden aikana.

Vierailija
9/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisia itseopiskelukursseja on netti täynnä. Ne ovat siis ilmaisia, jos et tarvitse suoritusmerkintää ja pystyt opiskelemaan itseohjautuvasti. 

Vierailija
10/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kurssit olivat tuolla 5 op. Jos tuollaisen kurssin suorittaminen kestää vaikka 1,5 kuukautta niin ei ongelmaa. Kävin aina kahta tai kolmea kurssia kerrallaan niin että opintopistekertymä oli keskimäärin alle 5 op kuukaudessa. 

Vierailija
11/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huaraamista.

Suomi-akoilta onnistuu tuo homma kyllä ihan ilman eri harjoitteluakin.

Vierailija
12/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa

Vierailija
13/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieliä, matematiikkaa, atk-ohjelmistoja kuten excel ja tekstinkäsittely. Helppo opiskella kotonakin, ja edesauttavat työllistymistä.

Vierailija
14/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut MOOC-opintoja? Niitä saa opiskella omassa tahdissaan ja katsoa, että pysyt alle viidessä opintopisteessä per kuukausi.

Vierailija
15/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisyliopistot  tarjoaa vaikka mitä kursseja ilmaiseksi eikä niistä mene tietoa te-toimistolle. Englantia pitää tietysti osata.

Vierailija
16/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitoa ajattelin itse opiskella seuraavaksi ja jotain data science liittyvää.

Tsekkaa ap udemy.com valikoima. Kurssit on maksullisia mutta tarjouksia on todella usein jolloin saat kurssin kuin kurssin alle 15e.

Vierailija
17/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaisyliopistot  tarjoaa vaikka mitä kursseja ilmaiseksi eikä niistä mene tietoa te-toimistolle. Englantia pitää tietysti osata.

Näin on, esimerkiksi Harvardilla on vaikka ja kuinka erilaisia kursseja joita voi suoritella omaan tahtiin. 

Vierailija
18/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata opiskella. Itse pelaan vaan pleikkaria, nukun, käyn uimassa ja kivaa on.

Vierailija
19/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata opiskella. Itse pelaan vaan pleikkaria, nukun, käyn uimassa ja kivaa on.

Työttömiä dissaava provohan tämä on mutta kommentoin silti.  Pelaamisestakin voi tehdä ammatin, pitää vaan olla riittävän hyvä. Pitää vaan olla riittävän hyvä niin voi osallistua ammattipelaajana kisoihin. Jos koodaaminen sujuu niin siitä vaan kehittämään seuraavaa kv menestystä. Tai kommentoimaan muiden pelaamista omalla youtube-kanavalla. Kumma ilmiö mutta sitenkin toiset tienaa ihan kivasti.

Vierailija
20/23 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt mielessäkään että pitäisi ilmoittaa avoimen opinnoista työkkäriin. Mistä ne niitä muka saa selville, jos et itse ilmoita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi