Miehet kyllästyvät nopeasti
Mistähän aloittaisin vaikkapa siitä, että jälleen heräsin ensimmäiseen arkiaamuun loman jälkeen yhä sinkkuna. Olen kovasti käynyt treffeillä vuosien varrella ja yrittänyt löytää kumppanin, joka ottaisi siipiensä suojaan myös nyt 9-vuotiaan lapseni (sain hänet itsellisesti, eikä minulla ole tässä ollut pitempää parisuhdetta kuin kaksi kertaa yhden vuoden sekä muutama alle puolen vuoden tapailu. Sekä yksittäisiä treffejä. Missään näissä suhteissani tyttäreni ei ole saanut bonusisää / välittävää toista aikuista elämäänsä.
Itsellisenä äitinä on ollut työn takana saada tyttöni hoitoon ja lapsenvahdit maksavat paljon, suhteessa jo kalliiseen yksin maksamaan arkeemme.
Ennen tyttäreni saamista olin kymmenenkin vuoden parisuhteessa sekä viiden vuoden suhteessa. Tytön syntymän jälkeen, siis noin 9 vuoden ajan, olen hämmästellyt vain lyhyiksi jääviä tapailuja. Yhdet-kahdet treffit tai muutaman viikon tapailu, ehkä muutama kuukausi.
Olen yliopistokoulutettu, vakituisessa työssä, ymmärtääkseni olen ystävällinen, nauravainen ja ekstrovertti luonne. Olen mallintöistä nuorempana tehnyt, eli taidan sopia klassiseen ulkonäkökategoriaan normaalipainollani, pitkillä hiuksillani, päivittäisellä meikkaamisella ja naisellisella pukeutumisella.
Nautin seksistä ja sitä on suhteissani ollut joka kerta nähtyämme, siis parhaimmillaan päivittäin. Harrastan liikuntaa ja kulttuuritapahtumia sekä seuraan ajankohtaisilmiöitä. Keskusteltavaa siis aina on riittänyt miesten kanssa.
Miksi tulen hylätyksi kerta toisen jälkeen, kun uutuudenviehätys päättyy? Harrastanko seksiä liian pian eli tulisiko odottaa useammat treffit (nyt harrastan 1.-3. treffien aikana yleensä jo)? Miksi miehet haluavat äkillisesti selata jälleen deittisovelluksia ja janoavat uutta? Ei tällaista ollut aiemmin. Vanhempiemme sukupolvesta puhumattakaan.
Kiitos ja tsemppiä juuri Sinulle, jos painit samantyyppisessä tilanteessa tai millaisessa tilanteessa oletkaan :)
Kommentit (94)
Miksi olet jakorasia ja kelpuuta vain jotain komeita jännämiehiä. Jännämiehet jättää naisen kun ovat saaneet nussia muutaman kerran. Kiltti ja kunnon mies olis sinun kanssasi parisuhteessa kymmeniä vuosia.
9v pärjää jo itse kotona paljon ja ulkoilee. Toki aikuinen on hyvä saada kiinni puhelimella usein.
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa olisi miehiä, joille varmaan kelpaisit. Siellä on sen 1990-luvun yhden lapsen politiikan jäljiltä noin 100 miljoonaa miestä enemmän kuin naisia. Nyt nämä kiinalaismiehet hakevat vaimoja uusista alusmaistaan Afrikasta, kun Kiinassa naisia ei yksinkertaisesti riitä kaikille miehille.
Harvemmin Kiinan pojalle musta kelpaa. Moni pelkää kuin ruttoa siellä päin jos sattuu näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kiertää lapsettomat miehet kaukaa ja panostaa sellaisiin, joilla on lapsia itselläänkin. Samanlainen elämäntilanne yhdistää.
Aika tyly ohje, jos miehellä on ollut epäonnea rakkaudessa eikä ole siksi saanut lapsia niin tuollaisen neuvon noudattaminen estäisi häntä saamasta edes parisuhdettakaan myöhemmin. Näin sitäkin huolimatta vaikka saattaisi olla ihan hyvä mies eikä välttämättä olisi ollenkaan pahoillaan siitä että kivan naisen lisäksi pääsisi osaksi lapsiperhe-elämää.
Samassa tilanteessa osin itsekin. Olen 44v kahden lapsen äiti. En kylläkään missin mitoissa tai muodoissa tällä hetkellä, mutta kuitenkin hieman enemmän ekstrovertti ja tulen päällisin puolin juttuun monenlaisten ihmisen kanssa. Sellainen kiva vaimotyyppi mielestäni siis. :) Töissä käyn, haave on että ei tarvitsisi käydä mutta ei tosiaan miehen avustuksella vaan ihan omin avuin toivon pääseväni tavoitteeseen vielä jonain päivänä.
Uskoisin, että mies jolla on lapsia ymmärtää todennäköisesti sellaisen naisen tilannetta, lapsia. SIlti olen lukenut lapsettomista miehistä, jotka ovat menneet naimisiin naisen kanssa jolla on olluit lapsia ja ovat tyytyväisiä. Ei tarvitse sitoutua 100% biologiseen lapseen mutta joka toinen viikko saa elää lapsiarkea eikä ole tarvinnut hoitaa raskasta vauvavuotta ja joka toinen viikko saa olla aikuisessa suhteessa lasten äidin kanssa ja tehdä aikuisten juttuja. Mulle muutama ystävä suositteli nuorempaa miestä. Niissä hirvittää jos ne sitten 40-vuotiaina saavat paniikin biologisen lapsen puuttumisesta. Esim. Sophia Vergarallekin kävi näin. Itse en siis ole nuorempien perään varsinaisesti mutta nyttemmin olen alkanut ajatella, ettei sekään olisi poissuljettu vaihtoehto. Poissuljettua on huomattavasti vanhempi mies, ikäeroa en enää haluaisi yli 10 vuotta kumpaankaan suuntaan. Täytyy tavoitella unelmiaan lähtökohtaisesti yksin mutta mahtavaahan se olisi löytää elämänkumppani.
Annat siis ekalla ja viimeistään kolmannella tapaamisella, käytännössä ventovieraalle miehelle. No ei ihme, että noista ei mitään tule. Miehet ei arvosta helppoja. Oot liian helppo.
Eli ap olet ollut jonkun kanssa 10v, ei toiminut. Sitten jonkun kanssa 5v, ei toiminut. Sen lisäksi olet ollut 2x vuoden mittaisessa suhteessa. Tämän päälle paljon treffejä ja lyhyitä pätkiä. Sanoiko kaikki miehet lähtiessä että huh huh, nyt kyllästyttää, vai mistä vedit tuon johtopäätöksen? En nyt halua loukata, mutta voisiko kyse olla kuitenkin jostain muusta?
Tinderissä moni mies valehtelee haluavansa parisuhteen helpon panon toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Naisia pyörittävä mies ei ole ulkoisesti mikään alfa. Ranteiden paksuus voi olla 15cm ja olemus hintelä. Puhumaan ja valehtelemaan hän voi sen sijaan olla hyvä. Valehtelee pitkistä suhteista. Todellisuudessa niitä ei ole yhtäkään. Unohtakaa netin miehet. Hyvät miehet eivät nettiä pariutumiseen tarvitse.
Väärin. Ei se hyvienkään miesten pariutuminen helppoa ole. Tänä päivänä ilman nettiä vielä vaikeampaa.
Niin kauan, kuin kontaktointi sälytetään vain miesten hartioille, tulee pariutuminen vain vaikeutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät jaksa edes omia lapsiaan. Etäiseistä kolmannes ei tapaa niitä omiaan. Vieraita lapsia jaksavat vielä vähemmän. Muutaman tynkäsuhdekokeilun jälkeen päätin unohtaa miehet kokonaan. Minullakin on lapsi. Hän on jo aikuinen. Enää ei kantsi miesten tulla itseään tyrkyttämään. Oli näet kurjaa elää puutteessa vuosikausia enkä harrasta yhden illan juttuja, koska seksin on oltava minulle tyydyttävää.
Kokenut samaa. Miehet ketkä ei katso omia lapsiaan, niin on turha toivo odottaa, että katsois toisten jälkikasvua yhtään. Nykyisen miehen, kun tapasin, niin hänellä oli lapsi. Hän sanoi deiteillä ihan suht heti, että hänellä on lapsi ja viettää aikaa hänen kanssa myös, koska rakastaa lastaan ja pitää huolta hänestä. Jos sinulla ei ole nyt niin mailman kovin hoppu viettää aikaa 24/7, ja voidaan tutustua rauhassa ja edetä sen mukaan, että molempien lapset mahtuu meidän elämään, niin olet mitä etsin. Lapsestani en tingi etkä sinäkään. Mutta, jos me käytetään järkeä ja annetaan asioiden mennä omalla painolla, niin me voidaan rakentaa ihan oikea suhde. Kaikki me neljä.
Mielessäni siinä mietin, että en olis ikinä uskonut, että kuulisin mitään tuollaista epäonnistumisten jälkeen. Mies oli ja on sanansa mittainen mies. Ollaan oltu nyt 8v yhdessä ja oma lapseni on hänelle yhtä tärkeä kuin omansa. Minun lapseni on nyt 15v ja hänen lapsi on 16v. Ennen kuin koulut alkoi taas, niin mieheni sanoi, että jos hän veis tytöt viikon italian lomalle, ja itse voisit pitää viikon lomaa meistä. Tietenkin saat lähteä reissuun mukaan, mutta olet jo lomat viettänyt ja olet töissä taas. Jos saat järkättyä extra viikon pomoltas, niin mukaan vaan.
Sanoin, että hei. Menkää te, niin saan olla viikon rauhassa, vaikka työt alkoi. Saan olla työn jälkee yksin ja lukea ja käydä lenkillä, katsella sarjoja.
Kun he lähtivät lomalle, niin siskoni sanoi minulle, että mieti minkälainen mies sinulla on ihan oikeasti. Oletko ikinä ajatellut miten elämäsi on muuttunut, kun tapasit ton. Olen ajatellut aika monestikin.
Oli kiva nähdä, kun palasivat reissulta, ja tytöt oli täynnä energiaa ja intoa. Sit taas alkoi koulut. Silloin sanoin miehelleni, että olet aidosti parasta mitä minulle on tapahtunut. Todella on niin.
Vierailija kirjoitti:
Annat siis ekalla ja viimeistään kolmannella tapaamisella, käytännössä ventovieraalle miehelle. No ei ihme, että noista ei mitään tule. Miehet ei arvosta helppoja. Oot liian helppo.
Tämä. Miehet ei arvosta naisia jotka antaa vento vieraille. Se laskee naisen tasoa, tykkäsi naiset siitä tai ei. Myös toisen miehen lapsi laskee tasoa.
APn taso oli paljon korkeampi silloin kun oli 5 ja 10 v parisuhteessa. Et saa enää sen tasoista miestä parisuhteeseen ellet muilla tavoin ole onnistunut nostamaan tasoasi tavalla, joka kompensoisi. Nyt ihan ensimmäisenä lopetat sen seksin harrastamisen vento vieraiden kanssa niin ettei antamasi ensivaikutelma ole yh-hutsu. Yh-hutsuja on Tinder pullollaan ja miehet ihan avoimesti kertovat kiinnostuvansa näistä lähinnä seksimielessä.
Vierailija kirjoitti:
Toinen juttu on se, että sellaiset miehet jotka odottavat näin toimittavan eivät ole pysyvän parisuhteen perässä ollenkaan.
Nykypäivänä kaikki on niin vaikeaa.
Et ilmeisesti itse ole akateeminen ja olet duunarityössäkin, jos et kerran tunne yhtään akateemista miestä. Vai onko tilanne se, että asut jossain tyyliin Kokkolassa etkä yleensäkään tunne kauheasti pk-seudulla asuvia ihmisiä?