Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkkejä köyhille

Vierailija
04.08.2024 |

Maksa aina käteisellä niin, että summa pyöristyy 2 senttiä alaspäin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy itse hakemassa Kuubasta sikarit, isoja laatikoita, tulee halvemmaksi lentää sinne +hotellit, ku että ostas samat suomesta.

Vierailija
22/26 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kaikki Netflix- ym. palvelut tai käytä niitä vain se maksuton koeaika ja peru heti.

Kävele ja pyöräile tarpeelliset matkat, pitkillä matkoilla käytä julkisia. Jos sinull on auto tms. luovu siitä, jos se ei ole ehdottoman välttämätön (esim. 50 km lähikauppaan). Opeta lapset käymään harrastuksissaan julkisilla ja tee heille eväät mukaan - ei ostettuja välipaloja, sokerilimsoja, proteiiinihuttua jne.

Tee itse kaikki ruoka. Itse ostan ainoastaan leipää valmiina, koska iso kassi eilistä leipää tulee halvemmaksi kuin itse leipominen (erään leipomon ns. 'artesaanileipiä'). Käytä hyvikki-, hävikki- ja muu vihannesale, niistä saa aina sosekeittoa ja kaura-omenapaistosta. Ja paljon muutakin. Laputetuista tarkista, mitä ja milloin voit tehdä - osa pakkaseen sellaisenaan tai kypsennettynä. Käytä kaikki superhyperalet hyväksi.

Nyt omena- ja marja-aikaan kaikkea on tarjolla. Jos  alueella ei ole ilmaislaatikoita, vilkaise FB:n palstoja, aina joku antaa omenoita, viinimarjoja ym. Omenoista hilloa tai tuoresosetta, riittää hyvin kevääseen asti. Pidä muutenkin silmällä FB:n roskalava- ym. palstoja. Meidän alueella on mm. ylimääräistä ruokaa -palsta, jossa voi antaa itseltä yli jäänyttä ruokaa, vaikkapa kattilallinen hernekeittoa tai puolet uunipannulle tehdystä pizzasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti, vakuutukset, kahvin juonti, tupakointi pois.

Vakuutus on pakollinen 

Missä? Ei mulla ainakaan ole yhtään pakollista vakuutusta. 

Vierailija
24/26 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti, vakuutukset, kahvin juonti, tupakointi pois.

Vakuutus on pakollinen 

Sen voi irtisanoa kun vuokrasopimus tehty

Vierailija
25/26 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen ihmisen ei tarvitse syödä kuin 1-2 kertaa päivässä. Välipalat pois. 

Syön todella useammin. Jos söisin 1-2 kertaa niin joutuisin syömään aika isoja annoksia ja vatsalaukku venyisi. Syön kaksi ateriaa (ei kovin isoja) ja kaksi välipalaa. 

Vierailija
26/26 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä halpa ruoka ehdotus: Kotimainen uunilenkki, pari tomaattia ja coop emmental raaste juustoa, pitsamaustetta ja ripaus suolaa. Viipaloi tomaatit ja makkarat ja lado vuokaan niitä vuoronperään, ripota suolaa ja pitsamaustetta ja juusto päälle, uunissa 10 minuuttia kunnes juusto sulaa, 250 asteessa. Tarjoa noin tai vihersalaatin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme