Jos sinulla on tilillä 10000 euroa, olet tyhmä jos et sijoita siitä vähintään 75%
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaivautuisin pikkurahoja sijoittamaan? Aikani on arvokkaampaa kuin penneillä leikkiminen. Ainahan lompakossakin minimi on 30000.
Joo, niin mullakin. Se on se klassinen kolkyt tonnia lompakossa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/kolkyt-tonnii-lompakossa
Nykyrahassa vuoden 1985 rahaa 30000 markkaa on noin 12000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki halua vaurastua! Mukavaa olla köyhä.
Virtuaalivaurastuminen on helppoa. Sen kun väität palstalla että olet rikas. Muuta ei tarvita.
Sitä ei pörssistä tiedä, miten siinä käy loppujen lopuksi. Nythän siellä on nousua, mutta jos tuleekin iso romahdus. Kaikki riippuu jenkeistä ja maailman tilanne on mitä on nykyään.
Ehkäpä varmin on kulta, mihin sijoittaa ja sijoitus asunnot.
Sijoittaminen toki järkevää, mutta "vähintään 75%" sijoittaminen vetää kyllä mutkia suoraksi. Ihmisellä voi olla vaikka minkälainen tilanne, johon tarvitsee käsirahaa. Riippuu myös palkkatilanteesta jne. Mutta siis joo, ei kannata jättää ylettömästi rahaa tilillekään homehtumaan.
Minulla on 90 000 euroa tilillä, olen siis tosi tyhmä!
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä, huoleton on hevoseton mies.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei pörssistä tiedä, miten siinä käy loppujen lopuksi. Nythän siellä on nousua, mutta jos tuleekin iso romahdus. Kaikki riippuu jenkeistä ja maailman tilanne on mitä on nykyään.
Nousua? Missä? Ei ainakaan Suomen pörssissä. :D Eikä kulta ole järkevä sijoitus kuin jo muuten rikkaalle. Mitä joku tavis tekee muutamalla harkalla, johon on kuluttanut kymmeniä tuhansia euroja? Ei se tuota yhtään mitään.
Ap.llä ja kaltaisillaan on vankkumaton usko, että sijoitukset toisivat aina voittoa.
Niinhän ei todellakaan ole.
Millä mä sitten maksan mun ulkomaanmatkat, jos pistän rahat poikimaan. No pikkasen enemmän on poikimassa kuin 10 tonni, toihan on ihan perus säästö tilillä, jos tarvii jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä, huoleton on hevoseton mies.
Ja siaton nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kulta on nyt niin kallista, ettei kannata ostaa. asuntoa ei kympillä saa paitsi muuttotappiokunnasta eikä se kannata.
Sveabankista 4,1% korko.
Op.n korko 3kk euribor-0.5%.
Parempia kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ap.llä ja kaltaisillaan on vankkumaton usko, että sijoitukset toisivat aina voittoa.
Riippuu pitkälti omasta taidosta. Toki onnella on myös oma osansa, mutta sijoittaminen on taito, jota voi kehittää eikä mitään uhkapeliä. Tietty keskimääräinen sijoittaja on ns. tuulipukusijoittaja, joka tuskin lainkaan tietää mitä tekee.
Jospa tehtäisiin asuntolainoista rahastoinstrumentteja joihin voisi sijoittaa? Eikös se olisi tosi hyvä ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuussa, kun palasin töihin pakkolomalta, oli tilillä 1.600€. Nyt on 13.000€. Ei minulla ole kummoista kiirettä sijoittaa noita. Autokin pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa. Sitä paitsi niissä sijoituksissa on jo 780.000€.
Joo, mullakin huitelee tuossa parin kolmen miljoonan paikkeilla tää av-palstalla esiteltävä virtuaaliomaisuus. Käy varmaan teitä köyhiä kateeksi.
Teidän köyhien, tarkoittanet, muuten kadehdittava teitä köyhiä...
T. Pääomaa
Olen mieluummin tyhmä, kun se raha olisi minulla heti käytettävissä kuin jos sijoittaisin johonkin. Jos olisi satatonnia, niin sitten olisi parempi sijoittaa osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu pitkälti omasta taidosta. Toki onnella on myös oma osansa, mutta sijoittaminen on taito, jota voi kehittää eikä mitään uhkapeliä. Tietty keskimääräinen sijoittaja on ns. tuulipukusijoittaja, joka tuskin lainkaan tietää mitä tekee.
Monella ei riitä kiinnostus. Aika on rahaa arvokkaampaa.