Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko muutti ja ei ollut mattoja

Vierailija
04.08.2024 |

Miksi poistui aihe

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Mitä se väliä jos matossa on muutama kahviläikkä?  Mattoja on monen värisiä valittavaksi. Jos se ei haise niin antaa muutaman tahran olla.  

Hieman tahrainen matto on parempi kuin kastunut laminaatti. "

Minä en käytä elämässä aikaa mattojen kantamiseen enkä pesuun. Minulla ei ole ollut mattoja 20 vuoteen ja yhtään lattiaa en ole saanut pilalle. 

Tuossahan nimenomaan kehotettiin jättämään huomioimatta tahrat. Kahviläikkä ei ole niin paha juttu, että pitäisi olla koko ajan mattoa pesemässä.  

Kaikki ei tunnista pilalle mennyttä parkettia tai laminaattia.

Vierailija
42/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa. Ja mulla ei ole myöskään verhoja. Mitäs nyt? Ilmoitatko poliisille?

Eihän tuo nyt niin kauheaa ole jos ei tarvetta pimennykselle. Verhot voi jonkin verran lämmittää talvipakkasilla kyllä kun ikkunasta hohkaa kylmää.

En uskaltaisi ikinä elää ilman verhoja. Nyt kun ihmisillä on pieniä lennokkeja, joita voi lennättää monen kerroksen korkeudelle. Näin kerran kuinka helsinkiläishotellin ikkunan ulopuolella lensi sellainen härveli ja mietin onko kyseessä salakuvaaminen vai muu asia. Mainitsemani ikkuna oli viidennessä tai kuudennessa kerroksessa.

Minulla ei ole verhoja, kun on sälärit. Kerran pörräsi drone tuolla ikkunan takana ja tää on ihan tosi. Yöllä kattelin ikkunasta ulos ja ihmettelin sitä dronea. Lähti maantien viertä etelään päin, mutta pörräsi tuolla pellonlaidalla melko lähellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se oli idioottimainen provo...

Mitä idioottimaista siinä oli? Olettepa herkkiä. 

En ole aloittaja, mutta ihmettelen minäkin miksei jotku suojaa lattiaansa. Jos on esim. pieniä lapsia tulee helposti vahinkoa. Parketti menee äkkiä pilalle kun siihen jotain läikyttää.  

Toki jokainen tekee omassa talossaan mitä tekee, mutta vuokra-asunnossa ikävää tulevien asukkaiden kannalta.

Mun kaverilla ei ole mattoja ja uusi puulattia on jo kärsinyt sotkuista. Omapa on talonsa. Mutta helpompihan se on heittää matto roskiin kuin uusia lattia.

Mattoja voi pestä ja puulattian voi aika-ajoin hiotuttaa. En näe mitään ongelmaa asiassa, ainakaan jos on oma talo. 

No jos on oma talo niin voi olla vaikka ihan maalattia.

Vierailija
44/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesula hakee matot ja tuo puhtaina takaisin, ei stressiä mattojenpesusta.

Vierailija
45/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ei minulla köyhällä ole varaa ostaa eikä pestä mattoja. Just kaikesta tuollaisesta säästetään. Eikä ikinä tule aikaa mihinkään matonpesuun tai mattojen siirtelyyn. Kun ei ole autoakaan, en kyllä alkaisi kantamaan mitään mattoja mattojenpesupaikoille jonnekin hornan tuuttiin. Vuokranantaja vastaa siitä, että lattiamateriaalit kestää elämistä. -

Mattoja voi ostaa vaikka Torista/facebookista. Sinun vuokralaisen vastuulla on pitää huolta asunnosta. Omalla toiminnalla voit vaikuttaa ettei asunto homehdu.  

Lattiamateriaali on nykypäivänä usein laminaatti. Muovimatoissa on havaittu ongelmia sisäilmanlaadussa. Laatta kestäisi vettä mutta särkyyhän sekin kun jotain painavaa tiputtaa.

Vierailija
46/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Mitä se väliä jos matossa on muutama kahviläikkä?  Mattoja on monen värisiä valittavaksi. Jos se ei haise niin antaa muutaman tahran olla.  

Hieman tahrainen matto on parempi kuin kastunut laminaatti. "

Minä en käytä elämässä aikaa mattojen kantamiseen enkä pesuun. Minulla ei ole ollut mattoja 20 vuoteen ja yhtään lattiaa en ole saanut pilalle. 

Tuossahan nimenomaan kehotettiin jättämään huomioimatta tahrat. Kahviläikkä ei ole niin paha juttu, että pitäisi olla koko ajan mattoa pesemässä.  

Kaikki ei tunnista pilalle mennyttä parkettia tai laminaattia.

Joo ihan sama. Meillä lapsena oli kotina omakotitalossa parketti, että on kyllä jotain tietoa niistäkin ja olen kyllä sisään muuttaessa perehtynyt esim. siihen, miten laminaattilattia siivotaan. Muutenkin oikeisto vaatii muuttamaan pois ns. normin ylittävästä asunnosta, niin mua ei paskan vertaa liikuta huolehtia asunnosta mitään ylimääräistä silloin. Ei varmaan muutkaan köyhät enää satsaa, kun muuttoja voi tulla aina vuokrankorotuksen jälkeen. Nythän pitää olla muuttolaatikot pakattuna koko ajan, kun köyhälle voi tulla muutto ihan joka vuosi ja aina, kun vuokrat nousee. Ei silloin kodista huolehdita mitään ylimääräistä. En niinku ala ostamaan mattoja tänne, kun haen ns. normin mukaista asuntoa. En edes ole sisustanut asuntoa enkä purkanut edellistäkään muuttokuormaa kokonaan. Matka jatkuu. 

Vierailija
47/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on, että matot on pakko olla, jos naapurilla tai sukulaisellakin on. Jos on lapsi- tai lemmikkiperhe, voi ilmoittaa lasten- tai lemmikkiensuojeluun puutteista.

Vierailija
48/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ei minulla köyhällä ole varaa ostaa eikä pestä mattoja. Just kaikesta tuollaisesta säästetään. Eikä ikinä tule aikaa mihinkään matonpesuun tai mattojen siirtelyyn. Kun ei ole autoakaan, en kyllä alkaisi kantamaan mitään mattoja mattojenpesupaikoille jonnekin hornan tuuttiin. Vuokranantaja vastaa siitä, että lattiamateriaalit kestää elämistä. -

Mattoja voi ostaa vaikka Torista/facebookista. Sinun vuokralaisen vastuulla on pitää huolta asunnosta. Omalla toiminnalla voit vaikuttaa ettei asunto homehdu.  

Lattiamateriaali on nykypäivänä usein laminaatti. Muovimatoissa on havaittu ongelmia sisäilmanlaadussa. Laatta kestäisi vettä mutta särkyyhän sekin kun jotain painavaa tiputtaa.

Kuule, olen harrastanut kodista huolehtimista siitä saakka, kun muutin asumaan itsenäisesti 17-vuotiaana. Olen huolehtinut kodista jo reilusti yli 20 vuotta ja sen lisäksi tehnyt yhden rempan vuokranantajalle. Ettei niinku tarvii kenenkään tulla opastamaan tässä asiassa. 

Vierailija
49/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaattia ei saa kastella. Se menee pilalle samoin kuin parketti jos märällä luutulla pesette.  

Tahroille vain nihkeä pyyhintä. Muuten pölyt siivotaan imurilla tai staattisella liinalla.

Vierailija
50/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin on, että matot on pakko olla, jos naapurilla tai sukulaisellakin on. Jos on lapsi- tai lemmikkiperhe, voi ilmoittaa lasten- tai lemmikkiensuojeluun puutteista.

Itse vaan joskus huomasin, että elämä on sujuvampaa, kun ei ole mattoja. Yksin asuvalle se sopii, kun ei ole lapsia eikä eläimiä. 

Vierailija
51/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laminaattia ei saa kastella. Se menee pilalle samoin kuin parketti jos märällä luutulla pesette.  

Tahroille vain nihkeä pyyhintä. Muuten pölyt siivotaan imurilla tai staattisella liinalla.

Saa pestä kostealla. Laminaattilattialle on omat pesuaineetkin ja mopit. 

Vierailija
52/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin oikeisto vaatii muuttamaan pois ns. normin ylittävästä asunnosta, niin mua ei paskan vertaa liikuta huolehtia asunnosta mitään ylimääräistä silloin. Ei varmaan muutkaan köyhät enää satsaa, kun muuttoja voi tulla aina vuokrankorotuksen jälkeen

Toivottavasti sulta peritään vuokravakuudet takaisin. Tuommoselle idiootille en vuokrais mitään.  

Haluaisitko itse muuttaa asuntoon, jossa edellinen asukas on pilannut lattiat? 

Vierailija
53/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa pestä kostealla. Laminaattilattialle on omat pesuaineetkin ja mopit. 

Tutkipa sitä laminaattiasi. Kostunut laminaatti turpoaa ja kupruilee.

Vierailija
54/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea! Voisinkin oikeastaan luopua matoista, en tee niillä mitään. Tulisi hyvän näköinen lattia paremmin esiin ja helpompi siivota. 

Ei ole tullut mieleenkään, että matoilla olisi muuta tarkoitusta kuin sisustus ja ehkä äänien pehmentäminen. Asun yksin eikä minulta kaadu mitään lattialle ikinä - tai jos kaatuisi, sen saa heti siivottua pois. Eteisen lattialle voisin jättää maton, koska siihen kuitenkin astutaan ulkokengillä. Asunnossa kävelen ihan sukkasillani ja tuolin jaloissa on pehmusteet. 

Vierailija
55/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea! Voisinkin oikeastaan luopua matoista, en tee niillä mitään. Tulisi hyvän näköinen lattia paremmin esiin ja helpompi siivota. 

Ei ole tullut mieleenkään, että matoilla olisi muuta tarkoitusta kuin sisustus ja ehkä äänien pehmentäminen. Asun yksin eikä minulta kaadu mitään lattialle ikinä - tai jos kaatuisi, sen saa heti siivottua pois. Eteisen lattialle voisin jättää maton, koska siihen kuitenkin astutaan ulkokengillä. Asunnossa kävelen ihan sukkasillani ja tuolin jaloissa on pehmusteet. 

Jalat hikoilee sukkien läpi. Joten ilman mattoa hikijalat imeytyy lattiaan.  

Matot pehmentää äänien lisäksi myös askellusta. 

Kaikki ei lähde siivoamalla pois vaikka toimisi heti. Esim. joku mustikkamehu vain jämähtää lattiaan.

Vierailija
56/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta ihmettelen minäkin miksei jotku suojaa lattiaansa. Jos on esim. pieniä lapsia tulee helposti vahinkoa. Parketti menee äkkiä pilalle kun siihen jotain läikyttää.  

Toki jokainen tekee omassa talossaan mitä tekee, mutta vuokra-asunnossa ikävää tulevien asukkaiden kannalta.

Miksi sinne lattialle pitää jotain läikytellä?

Oletko koskaan ollut lasten kanssa tekemisissä? Tai koiran?  

Toki aikuinenkin voi oksentaa lattialle.

Oksennuksen saa helpommin siivottua suoraan paljaalta lattialta kuin matolta.

Vierailija
57/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei lähde siivoamalla pois vaikka toimisi heti. Esim. joku mustikkamehu vain jämähtää lattiaan.

Hikijalat lähtee helposti pyyhkimällä, mustikkamehukin lähtee, punaviini ei.

Vierailija
58/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne lattialle pitää jotain läikytellä?

Oletko koskaan ollut lasten kanssa tekemisissä? Tai koiran?  

Toki aikuinenkin voi oksentaa lattialle.

Oksennuksen saa helpommin siivottua suoraan paljaalta lattialta kuin matolta.

Oksennus imeytyy parketin/laminaatin saumoihin. Jää myös tumma läiskä. Muovimatossa voi olla reikä josta lattian alle jää sotkua.  

Lattiat menee pilalla, mutta maton voi heittää roskiin.

Vierailija
59/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa. Ja mulla ei ole myöskään verhoja. Mitäs nyt? Ilmoitatko poliisille?

Eihän tuo nyt niin kauheaa ole jos ei tarvetta pimennykselle. Verhot voi jonkin verran lämmittää talvipakkasilla kyllä kun ikkunasta hohkaa kylmää.

En uskaltaisi ikinä elää ilman verhoja. Nyt kun ihmisillä on pieniä lennokkeja, joita voi lennättää monen kerroksen korkeudelle. Näin kerran kuinka helsinkiläishotellin ikkunan ulopuolella lensi sellainen härveli ja mietin onko kyseessä salakuvaaminen vai muu asia. Mainitsemani ikkuna oli viidennessä tai kuudennessa kerroksessa.

Minulla ei ole verhoja, kun on sälärit. Kerran pörräsi drone tuolla ikkunan takana ja tää on ihan tosi. Yöllä kattelin ikkunasta ulos ja ihmettelin sitä dronea.

Mulla pörräsi helikopterit ja toisinaan pimeällä heittivät valokiilan mun parvekkeelle kun asuin asossa. Mitäköhän etsivät, kaljapulloja parvekkeelta? Tekivät turvallisuusselvitystä? Ällöä jos joku helikopteri lähtee kadullakin seuraamaan ja matalalla, ilman mitään syytä. 

Vierailija
60/88 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hikijalat lähtee helposti pyyh

Ei lähde parketista/laminaatista pyyhkimällä. Lattiaa kun ei voi kastella. Mustikka imeytyy lattiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan