14 vuoden yh-elämän jälkeen ex otti yhteyttä ja kertoi kuinka haluaa osallistua pysyvästi meidän elämään
Lapsi täytti heinäkuussa 14 ja tasan saman verran aikaa sitten ex jätti meidät vedoten siihen, että ei kykene isäksi ja asia tuli täysin yht'äkkiä järkytyksenä. Lapsi syntyi avioliittoon, mutta ex laittoi eron vireille ja halusi minulle täyshuoltajuuden, mutta nyt haluaa osallistua 120% meidän elämään. Voiko olla tosissaan vai vedättääkö taas? Mitään muuta ei ole tehnyt kuin antanut näkemättä lasta lahjoja jouluna ja syntymäpäivinä ja nyt arveluttaa, kun poika on herkässä iässä ja koulut sekä harrastukset menevät hyvin. Ex lähestyi ensin kirjeellä, sitten laittoi viestejä somessa ja eilen soitti, ettei voi jäädä lapsensa elämästä enempää pois - on ostanut talon meille kolmelle perheenä ja kertoi kuinka ahkerasti on työskennellyt, että voi taloudellisesti turvata meidän elämän.
Katuu kovin ja itki puhelimessa kuinka katuu lähtöään ja eroa, mutta elämäntilanne ei ollut paras mahdollinen aikanaan, mutta nyt olisi täydellinen hetki. Väkisin ei halua mitään suorittaa ja vähän kuulosteli kuinka reagoin ja kyseli lapsesta ja kuulemma tietää tarkkaan mitä poika harrastaa ja on koulussa samoissa aineissa haka kuin isänsä. On varmat tietolähteet exällä, vaikka en tiedä mistä ja keneltä on tietonsa saanut, kun ei ole minuun ollut yhteydessä koko aikana. Vannotti kaikessa, ettei ole muita naisia ollut ja etäältä eronneena on ollut minulle uskollinen ja meinasin naurahtaa, että niinkö muka on ja kyseli onko minulla ketään. Ei ole ollut, kun ei kiinnostaneet muut ja sanoin exälle, että aikoinaan sitouduin tähän eikä ollut aikomusta erota eikä hylätä, mutta ex sanoi arvostavansa minua entistä enemmän. Uskoo sanoihini ja tiesi, ettei minulla ole ketään toista ollutkaan eikä kiikarissa, vaikka ottajia olisi ollut. Parempi niin, kun ex rakastaa minua ja lasta.
Kiinnostaisi tavata ex kahdestaan ilman lasta, mutta en tiedä kannattaako, kun en halua pettyä.
Kommentit (53)
Ei lapsen elämästä voi itse häipyä 14 vuodeksi ja sitten tulla yli-innokkaasti takaisin. Lapsi ei tunne isäänsä ollenkaan.
Mistä se on teidän asiat noin selville saanut?
Ei se sitä taloa ole sulle ostanut. Se talo on ostettu jotain muuta suhdetta varten joka on nyt kariutunut mutta haluaa sinne siivoojan ja maksajan. Unohda koko mies.
Satutäti taas vauhdissa. En viitsinyt lukea.
En usko tätä. Ei kukaan ole noin epävakaa. Tai kukaan noin tyhmä, että tuollaista harkitsisi.
Miksi ihmeessä suostuisit muuttamaan saman katon alle? Lapsi pitäkööt isäänsä yhteyttä, jos haluaa. Sulla ei ole mitään velvollisuutta.
Mites ap sen lapsen elämä? Ei jumavitunlauta nyt oikeesti kukaan voi toimia noin.
Oli semmoinen sepostus, että voit alkaa kirjoittaa satuja. Mielikuvitus kohdillaan mutta liikaa on liikaa, joten hio vielä.
Luulen, että tuo mies valehtelee. On varmasti ollut parisuhteessa, ehkä tuli jätetyksi. Ei siedä olla yksin, niin nyt haikailee sinun perään, kun ei muutakaan ole.
En usko itse hetkeäkään, että olisi ollut 14v täysin yksin ilman että kiinnosti sinuun ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Pöhkö! Olisit sanonut, että seurustelet. Eksäsi ei käy täysillä. Hänellä on jonkinlainen päähänpinttymä meneillään ja sinulle parempi mitä etäänpänä pystyt pysymään. Et halua häntä takaisin.
Harkitsin sanovani, että seurustelen, mutta ei minusta ole valehtelemaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella oudolle. Ensin 14 vuotta 100 % pois ja sitten yhtäkkiä 120 % takaisin? Onko hän ihan terve päästään? Persoonallisuushäiriöinen?
Ei ole aikanaan ollut masentunut, joten masennuksen takia ei meitä hylännyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä usko exän sanoja.
Kaikki miehet ei ole pahoja eikä ghoustaajia vaikka kovin yrität mustamaalata. Jos ex-vaimo olisi hylännyt meidät perheenä niin voisin tavata mutta tekisin heti selväksi ettei toista oharia ole mahdollista tehdä. Onnekseni ollaan onnellisesti naimisissa mut kamu on ollut vastaavassa tilanteessa.
On peeaa, menettänyt asuntonsa, tehnyt vararikon, saanut potkut ja bänät tai muuta sellaista. Yritä pitää omasta elämästäsi kiinni jo lapsenkin takia. Älä ala pidemmille juttusille ollenkaan. Ota ennemmin vaikka joku väliaikainen hyypiö.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi ei kaipaa ja halua tavata isäänsä niin turha tulla sekoittamaan sen elämään tuossa vaiheessa. Sulla ei myöskään mikään velvollisuus ottaa takasin miestä jotta se pääsee toteuttamaan jotain typerää fantasiaansa.
Olen kertonut pojalle isästään, mutta en ole sanaakaan pahaa puhunut enkä sanonut, että isänsä aikanaan otti ja lähti. Poika tietää miltä isänsä näytti pojan syntyessä, kun olen näyttänyt kaikki valokuvat hääkuvia myöten ja onhan poika kummaksunut miksi isä noin vain lähti, mutta vastasin että kovasti toivottu lapsi on aina ollut. Meillä on läheiset ja hyvät välit pojan kanssa, vaikka poika muistuttaakin ulkonäöltä isäänsä yhä enemmän. Lapsi ei myöskään tiedä nykyisestä yhteydenotosta ja exälle sanoin, ettei ole poikaan itse yhteydessä. En ole vielä päätöstä tehnyt suuntaan tai toiseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä se on teidän asiat noin selville saanut?
Senkun tietäisi ja kyselin onko lähipiirin mummit ja kummit olleet exään tai onko exä ollut heihin yhteydessä, niin kaikki kielsivät jyrkästi. Jotain kautta ex on saanut tietoa minusta ja pojasta, kun niin tietäväisesti osasi kertoa meidän elämästä puhelimessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä suostuisit muuttamaan saman katon alle? Lapsi pitäkööt isäänsä yhteyttä, jos haluaa. Sulla ei ole mitään velvollisuutta.
En ole vastannut myöntävästi, kunhan harkitsen vasta tapaavani exän kahdestaan kasvokkain ja tein selväksi, että mihinkään äkkipäätöksiin ja ratkaisuihin en suostu. Lapselle en ole sanonut sanaakaan, koska suojelen mahdolliselta pettymykseltä. Ex hylkäsi niin pahasti, että en luota helpolla, oli muuttunut ja parantanut tapansa kuinka täydellisiksi tahansa. Ap
Mun isä häipyi kun olin 4v ja ilmestyi takaisin, kun olin juuri täyttänyt 18v. Voitte miettiä miksi (vastaus on elarit, joita ei suostunut maksamaan). Äijä olettaa vieläkin, 20v tuon jälkeen, että olen hänelle jotain velkaa "koska hän on isä". Ei hän ole koskaan ollut isä ja parempi olisi ollut, jos olisi pysynyt poissa ikuisesti. Älä ap ota sitä sekopäätä elämääsi ja vielä vähemmän lapsesi elämään.
Jumantsukka, täähän on selvää Harlekiini -matskua 😂 Mutta siis ei, ei oo eikä tuu . Pojalta voit kysyä haluaako tavata mutta se tapahtuu neutraalissa ympäristössä julkisella paikalla. Varoitat suoraan että todennäköisesti tulee tekemään saman tempun ennen pitkää uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Mites ap sen lapsen elämä? Ei jumavitunlauta nyt oikeesti kukaan voi toimia noin.
Mitään en ole toistaiseksi tekemässä ja lapselle en kerro, en ainakaan heti, jos ollenkaan. Muuttamassa ei olla mihinkään, kun lapsi menestyy hyvin koulussa ja on paljon mielekkäitä harrastuksia. Lapsella on kaikki hyvin eikä ole pariin vuoteen kysynyt isästään mitään ja on niin tottunut olemaan kahdestaan minun kanssa. Ex sanoi, ettei ole tunkemassa elämään mutta ei aio hylätä uudestaan ja sanoi antavansa aikaa minulle niin paljon kuin vaan tahdon, no mitä tuohon sanomaan. En tiedä muuta kuin sen, että luottamusta ei ole. Ex kertoi ja lähetti kuvia talosta, jonka on ostanut meille ja aikoo käydä tarkastamassa sen siivousta varten. Haluaa varmistaa, että kaikki on kunnossa ja muuttaa sinne ensin itse ja vakuutteli kuinka tosissaan on. Ap
Ei todellakaan kannata lähteä tommoseen, ainakaan lapsen. Ehtii pahimmillaan rakentaa suhteen isäänsä ja faija häippää taas, kun ei se ollutkaan hänen juttu. Ja lapsella särkyy sydän. Se voi vaikuttaa rankasti loppuelämän ihmissuhteisiin ja selviytymiseen ylipäänsä.