14 vuotias poikani luulee olevansa kettu
Hän on jo kauemmin puhunut tällaisia juttuja ja nythän on meneillään se mikälie therian trendi. Poika suuttuu kamalasti jos hänestä puhuu ihmisenä ja hän on keksinyt uuden nimenkin. "Skypaw". Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?!. Pojalla on muutama näitä therian kavereita ja hän kuuluu kaikenmaailman nettiyhteisöihin. Hävettää kun naapurit näkevät poikani kettu naamio päässään kävelemässä nelinkontin.
Onko kenenkään muun lapset lähteneet mukaan tuohon trendiin?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika lastenpsykiatrialle, mutta katso kenen luokse menette (lue vähän muiden kokemuksia ym. vastaavia).
Älä luo varatusta ajasta mitään paineistettua hetkeä, vaan koita nostattaa ihan yleistä keskustelua.
Jos/kun mainitsemasi asia nousee esille, anna pojan puhua itse. Hoitoalan toimija osaa sitten kyllä itse siitä johtaa keskustelua eteenpäin.
Ei tuolle mitään tehdä, jos ei ole mitään muuta hoidettavaa. Jos arjen toimintakyky on ok, mieliala hyvä, koulu sujuu, eikä ole viitteitä neuropsykiatrisista ongelmista niin ei täyty kriteerit hoidolle.
Kun luette näitä kommentteja niin mietittekö koskaan, että nää kirjoittajat on todennäköisesti jonkun lapsen vanhempia?
Ihan sairasta, todella sairasta!!
Vierailija kirjoitti:
Kun luette näitä kommentteja niin mietittekö koskaan, että nää kirjoittajat on todennäköisesti jonkun lapsen vanhempia?
Ihan sairasta, todella sairasta!!
Sit ihmetellään miksi lapset ja nuoret voi huonosti. Ja yllätetään tekemään lisää lapsia! Jos vanhempien mielenterveys on tämä mitä voi odottaa.
Tällaista tapahtuu, koska lapset ovat huonossa seurassa internetissä. Vaikutteet tarttuvat ja leviävät nuorten nettikeskuudessa äkäisesti ja kerran kun tällainen vaikutusaltis lapsi päätyy johonkin väärään paikkaan niin se voi olla menoa. Jos lapsi ei kuuntele vanhempaansa, pyydä jotain tuttua aikuista puhumaan järkeä lapselle, hänelle kannattaa selittää että Internet on ihan tulvillaan kaikkia typeriä juttuja jotka kuulostavat kivalta, mutta eivät ole totta.
Oikeasti kaikelta tällaiselta vältyttäisiin jos lapsilla ei olisi pääsyä internettiin vaan sillä puhelimella vaan soitettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko syynä kettukuvioinen viltti?
Unohdit, että nyt on kettu virkeänä.
Teinit haluavat oman viiteryhmän ja erottua vanhemmista. Joskus se voi sitten tarkoittaa vaikka sitä, että teini on kettu vähän aikaa. Jos lapsi kuitenkin itse ymmärtää, ettei ole oikeasti kettu, ja pystyy käymään koulua, mieliala on teiniksi ok, jaksaa kiinnostua asioista, pitää huolta hygieniasta, ymmärtää arjen realiteetit, päivärytmi pysyy kasassa, on yleisesti toimintakykyinen, ei harhoja jne, kysymyksessä ei varmaankaan ole psykiatrinen ongelma.
Ap, voisitko esim. soittaa perheneuvolaan ja pyytää saada jutella ammattilaisen kanssa tilanteesta?
Itse en luule mitään, mutta täydenkuun aikaan minussa tapahtuu outoja muutoksia. Nousen sängystä keskellä yötä, revin pyjamani ja ryntään mäelle ulvomaan. Niin, ja se karvankasvu! Koko kropasta turskahtaa tuhti karvapeite alta 39 sek. Ja on aamulla tipotiessään.
0/0, laiskaa trollausta. Ketut eivät osaa puhua, eivät käytä vaatteita jne. Jos hän on alasti pihalla ja syö kissanruokaa, niin sitten hän on kettu.
Sano olevasi haisunäätä ja toimi sen mukaan joka paikassa, eiköhän pojan hymy hyydy. Ekstrahyvä jos olet laktoosi-intolerantikko.
Vierailija kirjoitti:
kysy haluaako lihat raakana
Kai muistaa käydä hädällä myös ulkona ja nukkua myös siellä. Kuuluu ketun elämään.
Meidän 11v on myös kettu. On naamari, häntä ja käy ulkona hyppimässä. Muutama kaveri on myös jotain eläimiä ja niillä on oma therion ryhmä. Ja kaikki jotka katsoo touhua yhtään kieroon on heittereitä 🙄
Kyllähän mun ensimmäinen ajatus oli, että mitä ihmettä nyt taas. Olen pitänyt tiukasti suuni vaan kiinni, enkä lähde yhtään arvostelemaan. Etenkin, kun tyttö on aika lyhyellä aikavälillä vaihtanut kolmeen kertaan tyyliä. Samalla pitäisi vaihtaa kaikki vaatteet ja huoneen sisustus vastaamaa uutta juttua. Kaipa tämäkin menee jossain vaiheessa ohi. Oli mulla itsellänikin erilaisia vaiheita nuorena ja muistan, että etenkin black metal-kausi taisi aiheuttaa vanhemmilleni häpeää ja harmaita hiuksia 😂 Karma on nyt täällä ketun muodossa.
Kännykkä pois ja huoneen ovi irti viikoksi!