Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sillä pelotellaan, että ihminen voi kuolla alkoholin liikakäyttöön?

Vierailija
04.08.2024 |

En tiedä ketään joka olisi kuollut alkoholin liikakäytön aiheuttamiin seuraamuksiin.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ryypännyt päivittäin 10 vuotta ja elossa olen vielä. Maksa-arvot ovat koholla, mutta tämä on vielä pientä. Ap

Vierailija
2/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ryypännyt päivittäin 10 vuotta ja elossa olen vielä. Maksa-arvot ovat koholla, mutta tämä on vielä pientä. Ap

Maksahan se vasta viimeisenä yleensä menee. Sitä ennen puhkeaa nuoremmilla kaikenlaisia muita kroonisia sairauksia. Mt-ongelmista nyt puhumattakaan, itsari on yksi yleisimmistä kuolinsyistä päihteilijöillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on koko loppuelämä aikaa ryypätä itsesi kuoliaaksi.

Vierailija
4/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistien itsemurhakuolleisuus on normaaliväestöä suurempaa. Jatkuva alkoholin juominen johtaa tilanteeseen jossa alkoholisti luulee että hän saa alkoholista iloa mutta hänen fyysinen riippuvuutensa on johtanut siihen että hän tuntee muuten alakuloa jatkuvasta alkoholinkäytöstä johtuen (aivoissa tapahtuy muutoksia) ja vain tuolla nautintoaineella kokee iloa. Silloin alkoholisti alkaa sotkea haittoja hyötyihin. Alkoholiin voi liittyä monenlaisia lieveilmiöitä mitkä alentavat elämänlaatua jota ei tule vielä ajatelleeksi jos tilanne ei ole vielä niin paha. Niitä ovat esimerkiksi kävelykyvyn ongelmista (katkokävely), alkoholineuropatia (tunto-ongelmat ja kivut, myös alapäässä olevat tunto-ongelmat) , delirium. Nuoriakin voi joutua olemaan hoitokodissa pitkälle menneen alkoholismin takia ja kävelykyky heikkenee. Alkoholi tuhoaa jalkojen hermoja. Maksakirroosi ei ole ainoa alkoholin aiheuttama negatiivinen seuraus.

Yksi yleinen kuolinsyy on toikkarointi humalassa. Eräs alkoholisti jonka tunnen joka kuoli oli kolauttanut päänsä katkokävelyn vuoksi niin monesti että  mietin saattoiko hänen lisääntynyt sekavuutensa ja epäkoherenttiutensa liittyä myös siihen.. Eli olisiko saanut jotain aivovammojakin vielä sen lisäksi että alkoholi on liuotin eikä hyväksi pääkopalle laisinkaan. Hän kuoli kun kroppa petti lopulta. Tiedän myös vähäisempiä määriä jatkucasti juovia jolla terveys petti lopussa. Maksa sanoi poks. Sitten oli edessä vain tukihoito kohti kuolemaa ja sen tiedettiin tulevan. 

Vierailija
5/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei faktojen toteaminen ole pelottelua.

Vierailija
6/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on koko loppuelämä aikaa ryypätä itsesi kuoliaaksi.

Kun vauvana syntyy ja juovuksissa kuolee niin ei tiedä pahassa maailmassa käyneensäkään.

Vierailija
7/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksahan se vasta viimeisenä yleensä menee. Sitä ennen puhkeaa nuoremmilla kaikenlaisia muita kroonisia sairauksia. Mt-ongelmista nyt puhumattakaan, itsari on yksi yleisimmistä kuolinsyistä päihteilijöillä

Jees. Itsemurha-ajatuksrt tulee varmaan siinö kohdin kun alkaa unet häiriintyä, deliriumit iskeä ja ahdistustasot kasvaa alkoholin myötä. Alkoholi sotkee kehon luonnollisia rauhoittajavälittäjäaineita (gaba) ja polkaisee kehon ylikiihtyneeseen tilaan mistä johtuu se kaamea olo ahdistaa on levoton olo. Se on niinkuin täysin vastakohta alkoholin tuottamalle rentoudelle ja raukealle ololle.

Mitäköhän haittaa alkoholista on, no mitäköhän lienee.... 

Vierailija
8/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuuluu ryhmään= osa luonnollista karsintaa..

Vierailija
9/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän montakin, ex naapuri aloitti aamun tappiolla kuoli alle 50 vuotiaana, sydämen laajentamaan. Yks sukulainen kuoli noin 60 vuotiaana vaikkei ryypännyt kuin pari kertaa vuodessa kolmen - viiden viikon rännejä, sydänkohtaus. Tätini sai aivo-ja sydäninfarktin yhtäaikaa noin 55 vuotiaana, vaikkei ollut ryypännyt kuin 10 vuotta enemmän. Että jatka vaan samaan malliin

Vierailija
10/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän muutaman. Ystäväni isä joi itsensä hengiltä. Alkoholismi koskettaa jollain tavalla lähes tulkoon jokaista suomalaista. Alkoholilla on ihan järkyttävät terveyshaitat.

Vierailija
11/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistien itsemurhakuolleisuus on normaaliväestöä suurempaa. Jatkuva alkoholin juominen johtaa tilanteeseen jossa alkoholisti luulee että hän saa alkoholista iloa mutta hänen fyysinen riippuvuutensa on johtanut siihen että hän tuntee muuten alakuloa jatkuvasta alkoholinkäytöstä johtuen (aivoissa tapahtuy muutoksia) ja vain tuolla nautintoaineella kokee iloa. Silloin alkoholisti alkaa sotkea haittoja hyötyihin. Alkoholiin voi liittyä monenlaisia lieveilmiöitä mitkä alentavat elämänlaatua jota ei tule vielä ajatelleeksi jos tilanne ei ole vielä niin paha. Niitä ovat esimerkiksi kävelykyvyn ongelmista (katkokävely), alkoholineuropatia (tunto-ongelmat ja kivut, myös alapäässä olevat tunto-ongelmat) , delirium. Nuoriakin voi joutua olemaan hoitokodissa pit

Haima voi myös pettää. Ruokatorvi puhjeta

Vierailija
12/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktoja pitää kertoa niin monta kertaa, että ne tajutaan faktoiksi.

Vierailija
13/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi kuolla ihan minkä tahansa asian liikakäyttöön.

Vierailija
14/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressut kun ei uskalla olla selvin päin. Raasuja vaikka luulee olevansa cooleja tyyppejä. Haimatulehdus iskee nopeasti ja tehokkaasti. 

Vierailija
15/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja.. jo suvussani on kolme kuollut suoraan alkoholin liikakäyttöön. Viimeisin tällä viikolla. Se ei ole helppo loppu, kun haima ja/tai maksa lakkaa toimimasta. Myös vuosien saatossa kaksi entistä työkaveria on kuollut em. syiden takia. Äitini kuoli myös alkoholidementiaan.  Alkoholi laukaisee ja pahentaa myös monia mielenterveysongelmia kuten masennusta, biboa, epävakaa jne jne

Ap, sinä et edes ymmärrä mitä tuhoa liika alkoholi tekee vuosien saatossa. Enkä ole itsekään mikään fanaatikko asian suhteen eli otan kohtuudella joskus.

Vierailija
16/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei faktojen toteaminen ole pelottelua.

En tiedä mitä pelottelua se on kun se on enemmän faktaa että alkoholin suurkuluttaja on menossa näitä asioita kohti. Joidenkin kroppa kestää pitempään kuin toisten. En edes liiku missään alkoholistipiireissä mutta tiedän lukuisia 40-50 vuotiaana eri syistä alkoholismiin kuolleita ihmisiä joista kaikki oli miehiä. Jos lasketaan vielä tutut joiden kuolemasta tai sairastumisesta tututkin puhuvat niin määrä nousee entisestään. Nuorena on mennyt. Ei taida kovin korkeaksi nousta alkoholin suurkuluttajan ikä. Näistä moni kävi alkoholin kanssa jakson joka vaikutti petollisen stabiililta jossa elivät alkoholistin arkea mutta keho ei pysy terveenä ja tasapainossa alkoholilla ja seinä saattaa nousta yllättäen vastaan. Haluan kirjoittaa tämän kokemuksesta että alkoholismi ei ansaitse mitään korulauseita. Se on tappava sairastuttava sairaus joka tuhoaa ihmisen

Vierailija
17/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tuntee muutaman alkoon kuolleen...

Vierailija
18/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistien itsemurhakuolleisuus on normaaliväestöä suurempaa. Jatkuva alkoholin juominen johtaa tilanteeseen jossa alkoholisti luulee että hän saa alkoholista iloa mutta hänen fyysinen riippuvuutensa on johtanut siihen että hän tuntee muuten alakuloa jatkuvasta alkoholinkäytöstä johtuen (aivoissa tapahtuy muutoksia) ja vain tuolla nautintoaineella kokee iloa. Silloin alkoholisti alkaa sotkea haittoja hyötyihin. Alkoholiin voi liittyä monenlaisia lieveilmiöitä mitkä alentavat elämänlaatua jota ei tule vielä ajatelleeksi jos tilanne ei ole vielä niin paha. Niitä ovat esimerkiksi kävelykyvyn ongelmista (katkokävely), alkoholineuropatia (tunto-ongelmat ja kivut, myös alapäässä olevat tunto-ongelmat) , del

Alkoholi voi aiheuttaa "pukamia" ruokatorveen, jotka voivat alkaa vuotamaan ja verta voi vuotaa aivan älyttömästi. Lopulta kuolee siihen verenvuotoon. Tämä on sellainen tila ettei ihminen välttämättä itse tajua, että on jotain tosi vakavaa tapahtumassa eikä hakeudu hoitoon, vaikka pitäisi päästä sairaalaan heti. Voi kuolla nukkuessa siihen verenvuotoon.

Vierailija
19/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sitä juomista on niin monenlaista, ja toisaalta toisten ihmisten kroppa kestää eri lailla kuin toisten.

Mutta kyllähän monen kroppa kestää tosiaan kymmeniäkin vuosia ns. tissuttelua, jos kyseessä työssäkäyvä ihminen joka kuitenkin aina vuorokauden aikana välillä selvänäkin. Oma isäni on juonut päivittäin jotain 50 vuotta, ja on 79-vuotiaana terve ja hyväkuntoinen. Mutta hän tosiaan on sellainen viinintissuttelija / ajoittaisen viskin tai konjakin nauttija, ei heilu missään selvästi humalaisena mikä lisäisi onnettomuusriskiä.

Toisaalta ongelma on se, ettei ihminen etukäteen tiedä onko hänellä sellainen genetiikka, että aivot ja maksa kestää hyvin juomista. Maksan tilaa voi seurata perusverikokein, mutta aivot on vaikeammat. Alkoholidementia lievänä työssäkäyvillä ei ole kovin harvinaista, ja on usein syy siihen jos ihminen alkaa keski-iässä tuntea ettei muisti ja järki leikkaa ihan kuten nuorempana. Ja joillekin se vakava, katkokävelyyn ja laitoshoitoon vieväkin alkoholidementia tulee suhteellisen helposti. Ei ne kaikki potilaat ole siltojen alla aamusta iltaan kirkasta viinaa kiskoneita.

Vierailija
20/48 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö rasvaista ruokaa, juo maksasi sököksi, lääkärin kiellosta huolimatta jatka juomista. Sitten yks ilta oksennat verta niin, että seinillä asti on roiskeet. Leikkauksessa siihen päälle vielä sydänkohtaus. 

Siinä eräs surullinen loppu elämälle. Vielä on aika muuttaa elämänsuuntaa, koska elossa olet ja vielä kirjoitat tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme