Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammilapsia Turun seudulta?

05.02.2007 |

Heippa!

Onkos meitä muita? En muista enää, vaikka Odotus-puolella seurailinkin keskustelua päivittäin, tosin itse en ehtinyt vajaa 2-vuotiaalta esikoiseltani paljoakaan kirjottelemaan... Miten lapset kasvavat?

-Lounis ja poika reilut 3 vkoa

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Minäkin tunnistan teidän nimimerkit, ahkeraan lueskelin odotuspuolella kirjoitteluanne, mutta nyt vasta vaavin syntymän jälkeen aloin itse kirjoittelemaan.

Meidän neiti syntyi siis 5.1. ja hyvin on mennyt. Muutimme juuri Turusta " maaseudulle" 20 km päähän. Nyt tyllerö vikisee kainalossa ja täytyy mennä tissittelemään. Palailen paremmalla ajalla, tää on just tätä ;)

Katsku ja Hilu 1kk + 2pv

Vierailija
42/71 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan poika syntyi 12.1, käynnistyksellä, la oli vasta 21. päivä. Mutta hyvä niin, hän oli tosi iso jo noilla viikoilla (4030, ja 54 cm), että ihan kiva ettei mennyt yli la:n niinkuin siskonsa.. heh.

Mulla on tällä viikolla alkanut vasta arki kunnolla kun mies meni töihin. Aika hullunmyllyä tää on kun poika viihtyy vaan sylissä, syö tissiä aina kun vaan annan ja itkee lähes koko ajan ilmavaivojaa:-( Ja tuo " iso" sisko, puoltoista vee ja vähän päälle, vaatii koko ajan huomiota,muuten tekee pahojaan. Nyt poika nukkuu ja tein äsken ruokaa, keksin laittaa tytön piirtämään samalla. No eikös ollut jo piirtänyt keittiön pöytään mustalla liidulla kun hetken olin selin.. hohhoh. Ja nyt kuulu lentävän koko liitukoppa lattialle!!

Pitänee mennä tekeen ruoka loppuun, ja laittaa tyttökin päikkäreille. Poika tosin herää varmaan taas samalla hetkellä kun tyttöä pitäis syöttää.Jeejee, on tää kivaa kun on kaksi lasta:-P Ei vaan, on oikeesti ihanaa! Kun vaan jaksaisin tota esikoisen uhmaa...!

Lounis ja lapset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään teistä tietoa mihin Turussa (tai lähiympäristössä) kannattaisi mennä koittamaan vyöhyketerapiaa? Ajattelin jos sitä koitettaisiin meidän pikkumiehelle, jos helpottaisi hänen oloaan. Onko joku paikka " erikoistunut" vauvoihin?

-Outi

Vierailija
44/71 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihan tammilapsi ole meilläkään, mutta seurailin kyllä odotuspuolella tammikuisten pinoja kun olin varma että tämä vauva menee yli la:n ja syntyy vasta tammikuussa... no ei mennyt ja poika syntyi 23.12, eli vain päivä la:n jälkeen. Esikoistyttömme on kohta 2,5v ja LounaToivo, juu on tämä kivaa kun on kaksi lasta :) ainakin silloin kun ne molemmat nukkuvat! Esikoisen uhma on välillä jotain aivan kamalaa, mutta kai se siitä ajan myötä helpottaa.

OMK80 (tai jotain sinne päin...) oletko alkujaankin vahtolainen? Mä oon Ruskolta kotoisin, tosin taidan olla muutaman vuoden nuorempi jos tuo 80 on sun syntymävuosi? Vyöhketerapiasta ei meilläkään ole kokemusta, on kyllä ollu harkinnassa, kun tuo poika itkeskelee melko paljon vatsaansa...

Vierailija
45/71 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tänne kirjoitellut aiemmin, mutta ajattelin ilmoittautua. Eli meidän poju syntyi 22.1.07 rv 41+1. Laskettuaika oli siis 14.1. Mittaa miehellä oli 52cm ja painoa 3230g. Ja Turussa asustellaan.

Alku on ollut aika takkuamista näin ensikertalaisilta. Meidän pojulla on meinaa kovasti ilmavaivoja. Eli huutoa ja itkua, johon ei tunnu mikään auttavan on paljon. Muutenkin poju viihtyy vain sylissä. Kun siirrän omaan sänkyyn pitäisi vaihtaa niin huuto alkaa viimeistään 20 minuutissa. Nyt kun mies on taas töissä niin välillä tuntuu olo aika avuttomalta huutavan vauvan kanssa.

Kaikin puolin ihastuttava ja rakastettu meidän pakkauksemme on. Kunhan vaan saataisiin mahavaivat taltutettua. Olen jo ehtinyt kokeilemaan hieromista, jalkojen pumppausta, usein röyhäyttelyä (jos vaan irtoo), Cuplatonia, omaa tiukennettua ruokavaliota... Tänään lähden ostamaan Relatippoja. Ongelmaa saattaa tehdä myös rintakumien käyttö, mutta se kun on ainoa mahdollisuus näiden matalien nänninpäiden kanssa..

Jaksamista kaikille vauvantuoksuiseen arkeen!

Vierailija
46/71 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

cinza: Kaikin puolin ihastuttava ja rakastettu meidän pakkauksemme on. Kunhan vaan saataisiin mahavaivat taltutettua. Olen jo ehtinyt kokeilemaan hieromista, jalkojen pumppausta, usein röyhäyttelyä (jos vaan irtoo), Cuplatonia, omaa tiukennettua ruokavaliota... Tänään lähden ostamaan Relatippoja. Ongelmaa saattaa tehdä myös rintakumien käyttö, mutta se kun on ainoa mahdollisuus näiden matalien nänninpäiden kanssa..

Pari kommenttia: me kokeiltiin esikoisen kanssa kaikkia mahdollisia tippoja mutta ainoa mikä auttoi (eikä tehnyt lisää huutoa) oli se että hän sai Jekovit-vitamiinia ja rela-tippoja, kaikki muut yhdistelmät vitaamiineja, maitohappoja, cuplatonia tai vastaavaa tekivät vaan lisää kipua:-( Tsemppiä siis niitten kanssa! Pitäkää lasta paljon mahallaan, vaikka sylissä vatsa alaspäin. ja jos sulla on kantoliina niin siinä vaan pystyasennossa niin paljon kun jaksat kantaa (esim. kietasuristi2:ssa liina on kolmesti lapsen tukena, olen kantanut vauvaa nyt siinä viikon vanhasta saakka ja hyvin nukkuu:-) )!

Ruokavaliohan pitää olla aika kauan ennekun näkyy tulokset, maidottomalla dieetillä esim. vähintää 7 päivää.. Ennemminkni luulen et ilmavaivat helpottais jos pääsisit eroon niistä rintakumeista. Mulla on kanssa tosi matalat rinnanpäät ja esikoisen aikana niitä rintakumeja kokeilin, mutta nyt en edes viitsinyt, ne vie ilmaa mahaan vauvalle tosi paljon. Oletkos käynyt Imetystukilistan kotisivuilla koskaan? Sieltä saat varmaan hyviä vinkkejä tohon! :-) Ja tääkin helpottu kun vauva kasvaa jasuu siinä samalla!

Mulla kanssa täällä vauva huutaa mahaansa, mutta minkäs teet kun ei toinen osaa vielä oikeen sitä imutekniikkaa, hörppii ilmaa välissä ja kun maitoa tulee suihkuumalla niin välillä tuntuu et tukehtuu ressukka siihen.. :-( No päiv kerrallaan, kyllä se tästä jossain vaiheessa...

Tänään olis neuvola, jännityksellä odotan mitä vaaka näyttää.. Tuun laittaan mittoja illalla sitten. Nyt esikolle ruokaa, jotta ehditään sinne neuvolaan!

Lounis ja lapset

Vierailija
47/71 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopii nin voisin myös kirjoitella tähän ketjuun, vaikka täällä ei olekaan tammilasta! Laskettuaika oli 31.12 ja olin varma että tämän vuoden puolelle mennään mutta kuinkas ollakaan neiti otti varas lähdön ja syntyi jo 30.11 rv 35+4....

Turun keskustan lähellä asustellaan ja ihan mukavasti on arki lähtenyt sujumaan ja tyttö (syntyessään 2610 g ja 45 cm) on kasvanut huimasti ja painaa jo yli 5 kiloa.

Myös täällä on alkuviikkoina kärsitty maha vaivoista, cuplatonia kokeiltiin mutta siitä ei tuntunut olevan suurta apua joten lopetimme sen. Myös minä olen kanniskellut tyttöä kantoliinassa iltaisin kun mikään muu ei tunnu auttavan, masureppu sidonnassa.

Mutta nyt neiti kutsuu! Palaillaan!

Vierailija
48/71 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli poika joo kasvanut; 5,2 kg, 57,6 cm, pipo 39,8 :-D Hohhoh. (syntyessä siis 4,030g, 54 cm, ja pää 57 cm, nyt hän on neljäviikkoinen, tai no päivän vajaa..) Muuten kaikki hyvin.

Jaaha nyt tarvitaan tissiä taas...

Lounis

Vierailija
49/71 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis syntyessä pää tietty 37 ei 57.....

Vierailija
50/71 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuitenkin " törmätä" muihin turkulaisiin! Meillä on pikkuinen tyttö, joka täyttää jo 4 kk viikon päästä, eli syntyi jo lokakuussa.

Mutta joku kyseli siitä vyöhyketerapiasta. Meidän piti aikanaan mennä, mutta lopulta ongelmat kasvoi niin isoiksi, että mentiinkin lääkärille käymään TYKSiin, mutta nyt on kyllä vaikeudet toistaiseksi voitettu. Mutta siis, selviteltiin toi vyöhyketerapia, ja Humalistonkadulla on sellainen kuin lääkärikeskus (tms) Apila missä oli jotain homeopatiaa tms, mutta siellä on myös vyöhyketerapiaa ja ihminen joka on nimenomaan erikoistuntu vauvoihin! Puhelimessa hänen kanssa juttelin silloin ja vaikutti oikein miellyttävältä ja asiantuntevalta. Hän vielä erikseen korosti, että hätätapauksille aina järjestyy aika nopeastikin ja että vauvat on hänen mielestään aina hätätapauksia. Nettisivut löytyy täältä: http://www.apila.net/dynamic/1/2.html

t. Ope ja pikkuneiti

Vierailija
51/71 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin tammikuisten kuulumisia ahkerasti

, mutta itse en pinoutunut- nyt pakko kirjoittaa, kun turkulaisia ollaan ja vauvakin syntyi 16.1. Kotona vauvaa on hoitamassa myös isosisko 1v7kk, huomasin että ainakin LounaToivolla samanikäiset lapset-aika rumbaa pitää, eikös? Vauva on toistaiseksi ollut itse rauhallisuus, nukkuu ja syö, tosin viime päivinä on jo jaksanut seukatakin tunnin verran pari kertaa päivässä :) Siskon elämä on mullistunut pahanpäiväisesti, yöt on hänellä aika rikkonaisia ja päivisinkin tulee porua jos jostakin asiasta.. Asiaa ei myöskään helpota nämä paukkupakkaset, kun ollaan jumissa 4 seinän sisällä,huh!

Mutta nyt pikkumiehelle tissi suuhun, palataan myöhemmin.

Vierailija
52/71 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi pieni tuhisija kantoliinassa. Aamulla viiden aikaan ei kelvannut edes tissi ku oli pienellä nenä niin tukossa ettei varmaan saanut hengitettyä. Hetken kun pidin häntä ylhäällä ja pystyssä niin aukes nessu sen verran et saatiin tissiteltyä. Tietenkään meillä ei ollut kotona varmuudeksi mitään keittosuolatippoja tai mitä ne nyt onkaan. Täytyy tänään hakea.

Oletteko te saaneet kutsun osallistua rotavirusrokotteen ja aivokalvotulehdusrokotteen tutkimukseen? Ajattelin muutenkin tuon rotavirusrokotteen ottaa, joten pitäisiko tuohon osallistua niin sais varmaan ilmaiseksi, luulisin ainakin. Kai ne ihan turvallisia on vaikka tutkimuksessa vielä ovatkin??? Ei kai niitä muuten näin pienille annettaisi. Tuollaisesta aivokalvotulehdusrokotteesta en ole kuullutkaan.

Huomenna jätän tytön iskän hoiviin päivällä ku mulla on turussa polttaripalveri. Mietiskelin tässä juuri, että ne polttarit on maaliskuun lopussa, et ilmoittaudunko vapaaehtoiseksi kuskiksi vai tohtisinko lähteä silloin vähän jo viihteelle. Siihen on kuitenkin vielä puolitoista kuukautta.

Katsku ja Hilu tänään viisi viikkoa

Vierailija
53/71 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen oli aikanaa rotatutkimuksessa mukana, en tosin vieläkään tiedä saiko neiti oikeaa lääkettä vai sitä lume-juttua... Pojan kanssa mennään b hepatiitti-tutkimukseen.

Oisko muita halukkaita tapaamaan joskus jossain kahvilassa tms.? Kun näitä turkulaisia suht saman ikäisiä vauvoja löytyi näin paljon.

Vierailija
54/71 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei valitettavasti käy se keskiviikko, ja Myylyynkin meidän on vähän hankala päästä kun ei ole autoa:-( Lisäksi kuulin että se myllyn lastenhoitopaikka ei ota alle 3-vuotiaita eli mä en saa tuota esikkoa sinne. JA tuon villin uhmiksen kanssa voipi olla hiukan hankalaa olla kaffella... MUtta ehkä voisin saada sen hoitoon joku kerta muualle niin päästäis pojan kanssa kaverehin tutustumaan! :-)

Nyt mua (=tissejä) jo kutsutaan, oli tarkotus vielä kuulumisia kirjottaa, yritän ehtiä tähän vielä uudelleen tänään..

Lounis ja poika

Vierailija
55/71 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taidetaan jättää huominen Myllyn reissu väliin kun on niin kovat pakkasetkin. Mutta tullaan sitten joku toinen kerta!

Mutta nyt en ehdi enempää, palaillaan!

Vierailija
56/71 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kovien pakkasten vuoksi emme pääse huomenna Myllyyn. Ajomatkaakin kun kertyy tuo lähes 20 km, niin voi olla viisaampaa jättää väliin. Jahka pakkaset hieman tippuu, niin sitten päästään kunnolla liikenteeseen...

Ja tervetuloa uusillekin turkulaisille tammivauvojen äideille =) Meillä oli tänään 3 vk neuvola ja painoa kertyy hienosti vaisun alun jälkeen. Neiti on kuronut tiputuksen kiinni ja nyt paino on jo 5100g, pituutta on tullut pari senttiä, 54 -> 56 eli ihannekäyrillä mennään.

Tuosta flunssasta, meilläkin kaikki muut kuin vauva ovat enemmän tai vähemmän kipeinä. Nyt vaan toivoo, että viikonlopuksi selviäisi nämä lihassäryt sun muut, kun pakkastakin on luvattu näille leveysasteille vain viiden asteen luokkaa.

Mukavaa viikon jatkoa!

Vierailija
57/71 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä voitaisiin tulla käymään pojan kanssa siellä Myllyssä huomenna, mutta käy myöhäisempikin ajankohta yhtä hyvin. Miten vaan.

OMK80: Mekin muuten oltiin pojan kanssa silloin samaan aikaan käymässä Myllyssä klo: 12-14. Taisin yhden yhtä pikkuisen silloin bongatakin..

Lounis: Meillä edelleen kärsitään ilmavaivoista ja sen takia välillä onkin melkoista huutoa. Yöunet jää vieläkin ainakin äidillä ihan muutamaan tuntiin. Onneksi nää hormonit auttaa jaksamaan.. Omaa ruokavaliota olen yrittänyt rajoittaa. Esimerkiksi poissa ovat suklaa, valkosipuli, sipuli, voimakkaat mausteet, herneet ja kahvi. Tulisten ruokien ja valkosipulin ystävälle se tuntuu välillä harmilliselta. En kyl tiedä onko niillä mitään merkitystä. Maidotonta ruokavaliota en ole vielä kokeillut... Käytössä on Cuplaton ja Relatipat.

Vierailija
58/71 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen aamuviesti.

Me ollaan tulossa Myllyyn tänään ja olin siellä itseasiassa eilenkin, niin puolenpäivän jälkeen alkoi siellä olla aika kova vilinä. Joten klo 11 on varmasti hyvä aika. Cinca, Outi ja kumppanit, jos olette tulossa niin lupaan pörrätä siinä Myllyn torilla siihen aikaan!

Toivottavasti joku tulee ja bongaa mut... =)

Katsku ja tytsy 6 vkoa ja 6pvää

Vierailija
59/71 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos joku tänään Myllyssä? Me oltiin, mutta kaamean yön jäljiltä päästiin sinne vasta klo: 11.20. Koitin kyllä katsella sillä silmällä, et jos pikkuisia vauvoja jossain näkyisi, mutta valitettavasti ei osunut silmiin.. Täytyypä jatkossa sopia toinen päivä tapaamiselle. Onko jollain ehdotuksia?

Meillä on pojun ristiäiset ensi sunnuntaina.Olen kyllä melko hyvin delegoinut kaiken avuliaille sukulaisille, joten kunhan paikalle päästään niin hyvä on. Ei tän sylivauvan kanssa kyllä mitään leivottaiskaan...

Tuli tänään Myllyssä mieleen, etteikö muiden vauvat ikinä itke ilman nälkää tai muuta konkreettista syytä. Sokkarilla pikkumies alkoi itkemään. Myyjä sitten alkoi murehtimaan pojan nälkää. Kun sitten sanoin, että juuri on syönyt niin kovasti ihmetteli, että mikäs sitten voi olla hätänä... Kai se suurin hätä oli silloin se, kun kärryt eivät enää liikkuneet...

Vierailija
60/71 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin eilen likan kanssa Myllyn torilla haahuilemassa klo 10.55 - 11.15, sit en jaksanut enää aloillani seistä. Jossain vaiheessa siihen tuli yksi äiti työntäen kantokoppaa kärryissä, niin hyvä et mä en hyökänny sen kimppuun, et " moi, kuka sä olet? tulitkos meiän kanssa treffeille?" Mä sille sit hymyilin pölönä ja se katsoi mua ihmeissään ja käveli ohi =) Ajatteli varmaan et olen ihan sekaisin.

Yritin kovin siellä kiertäessäni katsella vielä sillä silmällä ympärilleni, mut eipä sit seuraa löytynyt. Arvasin tosin, että joku teistä siellä oli, ku olin sokoksen kassalla, niin myyjä siinä ihasteli meidän neitiä ja sanoi, että juuri oli ollut varmaan ihan saman ikäinen poika siellä joka oli kovasti itkenyt nälkäänsä. Arvuuttelin mielessäni, et olikohan se joku teistä, mut Cinzahan se!

Taitaa tulla meille tänään reissu mehiläiseen, ku toi tyttö menee vain enemmän tukkoon. Puolet yöstä nukuttiin niin, että minä röhnötin puoli-istuvassa asennossa sohvalla ja tyttö rinnan päällä. Pienellä on kurkku ihan tukossa limasta ja tosi vaikea välillä hengittää. Kotikonstit on kokeiltu, mut en tiedä voiko ne lääkärissäkään sen enempää auttaa. Tuskin tuohon mitään lääkettä on. Yöllä " oksensi" yskän jälkeen ja tod.näk lähti limaa, ku sen jälkeen oli rauhallisempi. Ei tytteli tosin itke oloaan, katsoo vaan äitiä surullisen näköisenä. Tissikään ei maistu, ottaa vaan pieniä suullisia. Mä sitten pumppaan, etten räjähdä.

Katsku ja Hilu 7 vkoa