Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammilapsia Turun seudulta?

05.02.2007 |

Heippa!

Onkos meitä muita? En muista enää, vaikka Odotus-puolella seurailinkin keskustelua päivittäin, tosin itse en ehtinyt vajaa 2-vuotiaalta esikoiseltani paljoakaan kirjottelemaan... Miten lapset kasvavat?

-Lounis ja poika reilut 3 vkoa

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä kirjoittelee kahden suloisen tytön äippä. Esikoinen syntyi kesäkuussa 2005 ja tämä nuorimmainen tammikuussa 2007. Mahtunenko vielä mukaan tähän Turun seudun porukkaan?

Mylly tuntuu autottomalle kotiäidille kaukaiselta. Varsinkin kun olemme täällä Turun itäpuolella. Kysymykseni kuuluu, että onko täällä muita itäsektorilta eli esimerkiksi Kaarinasta, Piikkiöstä tai Paimiosta? Jos on, onnistuisiko oma tapaaminen tälle suunnalle?

Vierailija
22/71 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meijän tammikuisesta tuli sit helmikuinen: poika syntyi 8.2, 4200 g ja 51 cm. Rankka mutta onneksi nopea avautumisvaihe!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mylly käy hyvin mutta ehkä myöh ku poika vasta viikon ja mies isyyslomalla ja ens viikon talvilomalla, sit tulee mummu viikolla 9. Mut jos tarkoitus on aina sillo tällö nähdä isommalla porukalla niin tulen mielellään sit myöh, tosin mulla ei aina autoa ole käytettävissä. Mut saanen järjestymään ku etukäteen sovitaan.

Onko tarkoitus tavata vain vauvojen kanssa vai myös isommat mukaan? Mulla 3,5 v poika myös mutta on toistaiseksi tarhassa sen alimman mahdollisen hoitoajan.

Nyt on muuten niin paljon tauteja liikkeellä ja lisää tulee ku hiihtolomalaiset lähtee liikkeelle että en vielä uskaltaisi lähteä minnekään pöpöpesään isoon paikkaan ettei vauva saa mitään tautia.

Vierailija
24/71 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katskula; näin sun Mylly ilmoituksen vasta torstaiaamulla, mutta oltiin tosiaan myös myllyssä torstaina siinä 12 ja 15 välillä, olitko silloin? Yritin sillä silmällä katsoa josko olisiko joku näkynyt pienen vauvan kanssa =D.

Mä en uskalla luvata tuota torstaita varmaks, tai pikaseen varmaan ehdin, mulla on lääkärin jälkitarkastus klo.14.15 eli täytyy lähteä 13.45, mut jos aamupäivästä jo mennään niin sitten. Me päästään yleensä liikenteeseen siinä 10-11 maissa, poju herää yleensä klo.8 niin sitten hän jo hyytyykin taas muutaman tunnin päästä ja olen yleensä lähtenyt silloin kun nukahtaa heti autoon ja vetää kevyesti 3 tunnin tirsat.

Mutta mukana ollaan!!

-Outi ja Rasmus 7vko+3pv

Vierailija
25/71 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki mahtuu mukaan Suvikukka!

Ei toi Mylly ole varmana mikään ainut treffi paikka. Itsellenikin sopisi paremmin Turun keskusta. Ei perun edellisen ehdotukseni ja kysyn olisiko halukkaita tapaamaan keskustassa huomenna? Mulla olis sinne muitakin asioita. Paikkoja siellä varmaan olisi useampia esim. Fontana (siellä on ainakin kiva lastenhoitohuone). Olisiko joku kiinnostunut tulemaan???

Vierailija
26/71 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille varmaan kävis toi ens viikon torstai, miehellä sopivasti lomaa niin ei ehkä tarttis ottaa esikoista mukaan... se kun kuitenkin haluaa vaan siihen pomppupaikkaan, ja kovin montaa pomppukertaa ei tämän äidin kukkaro kestä :) Meillä on aamulla 9.30 neuvola, siinä menee varmaan reilu tunti ku on esikoisen kasvukontrolli samalla, mut sen jälkeen päästäis...

Siis kenelle kaikille sopis ens viikon torstaina joskus ehkä 11 aikoihin?

Petra ja Aaro huomenna 8vkoa

Vierailija
27/71 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli me ei päästä ens viikon torstaina, meille on tulossa kavereita aamupäiväkahveille. Mutta jos sen päätette pitää niin sopikaa sitten, että miten jatkossa niin eiköhän me sit seuraavalla kerralla päästä!

Onko muilla ollut masuvaivoja vielä? Meillä poika huutaa kaiken hereilläoloaikansa, ja mä alan oleen aika puhki. Pitäis ton esikoisen kanssa pitää kuitenkin sitä sen päivärytmiä yllä, mutta sitten tuo pienempi huutaa aina just kun pitäis vaihtaa vaippa/syödä/mennä ulos/mennä päiväunille.. Puoltoistavuotias kun tarvii noihin kaikkeen vielä paljon apua. No tänään haen niitä maitohappoja vauvalle, eilen alotin kahvilakon ja maidottoman dietin (on muuten aika vähän ruokia mitä voi syödä.. hedelmiä ja vihanneksia, hohhoh.), jos vaikka huuto vähenis. Tätä pitää kyllä jatkaa vähintään viikko jotta mahdolliset suolisto-oireet vähenevät vauvalla. Kahvin kanssa mulla tekee tiukinta..! Onko muut joutuneet karsimaan omaa ruokavaliotaan?

nyt on ajatukset vähän tukossa, jatkan kun taas ehdin (haluun kahvia!!!!)

Lounis

Vierailija
28/71 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Jatkossa mullekin käy niin Turku kuin Myllykin, mutta huomenna en pääse tulemaan. Mies ilmoitti pitävänsä huomenna töistä vapaapäivän, joten saadaan hieman enemmän yhteistä aikaa..

Pitäis varmaan sopia joku päivä vähän myöhemmälle ajankohdalle, että kaikki halukkaat ehtisivät sen näkemään.

Meidän pikkumies nukkuu parhaillaan rintarepussa. Ja ikävä kyllä huomaa heti jos yrittää siirtoa muualle. Äidin huono selkä ja hartiat vaan eivät oikein kestä kanniskelua.

Vierailija
29/71 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sovitaan tosiaan joku uusi ajankohta että saatais enempi porukkaa. Kovin tuntuu hiljasta olevan. Mutta kyllähän ne vauvat melko kiireisenä pitääkin....

Vierailija
30/71 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äiti kärvistelee a-viruksen aiheuttamassa kurimuksessa, toivottavasti jo suunta parempaaan -kuumetta ollut liki 40 ja armoton päänsärky+niska/hartiakipu, onneksi on voinut napata ibuprofeiinia,niin on pärjännyt kotona lasten kanssa. Tosin eilen mies jäi sitten pois töistä, kun olin kertakaikkiaan vuoteen oma,huh. No,toivottavasti ei tartu lapsiin :/

Ens torstaina oltais kyllä tulossa myllyyn, tulen näillä näkymin molempien lasten kanssa, kun mummukin lomamatkalla,joten hoitajaa ei ole.

PiaTurku: ihan mielenkiinnosta kysäisen, minkälaisiin tupliin päädyit? Itse pähkäilin asiaa aika kauan ja ostin sitten netistä easywalker sky duot, pitäis saada ne maaliskuun puolella käyttöön,jee :)

Sitten vielä omia kuulumisia: poika edelleen rauhallinen, ei turhia kitise ja syö 1.5-4.5t välein, yöunille käy 21-22 ja yö mennään 2 syötöllä. Päivisin jo tarkkailee kovasti menoa ympärillään :) Painoa oli 4vkon iässä 4200 (sp 4180) ja pituutta 53(52). Pojalla oli myös kireä kielijänne, joka katkaistiin torstaina, ei tainnut paljon tuntua,kun herra jatkoi uniaan tyynen rauhallisena toimenpiteen jälkeenkin :)Tämmösiä meille, nyt tuli mies töistä ja mä taidan lähteä hakemaan herkkuja kaupasta, vielä kun ehtii..

Mukavaa viikonloppua kaikille,

Pauliina ja naperot

Vierailija
31/71 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

75pauliina:

PiaTurku: ihan mielenkiinnosta kysäisen, minkälaisiin tupliin päädyit? Itse pähkäilin asiaa aika kauan ja ostin sitten netistä easywalker sky duot, pitäis saada ne maaliskuun puolella käyttöön,jee :)

Heip Pauliina,

Carena Tricar Twin -sisarusrattaat oli mun valinta, olisihan noita ollut tarjolla yhtä sun toista merkkiä ja laatua, mutta tuo Carena sopii meille, sillä mulla oli jo kantokopat ja muistakin lisävarusteita Carenan sarjaan.

Me voitas kans tulla ensi torstaina Myllyyn. Varmaksi en tosin uskalla vielä luvata, mutta nyt ainakin näyttää hyvältä. Siispä harkinnassa on osallistuminen teidän muiden treffaamaiseen!

Vierailija
32/71 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Onko joku turkulaisista Nan 1 korvikkeen käyttäjä? Meillä nimittäin syötiin sitä alkuun pari kuukautta, mutta sitten huomattiin ettei se sovi neidin (nyt 4kk) vatsalle ja vaihdettiin merkkiä. Kuitenkin ehdimme hamstrata kaappiin aika läjän Nannia, kun sitä ei läheskään aina vielä viime vuonna kaupassa ollut :(

Nyt ei luonto anna periksi kipata avaamattomia purkkeja roskikseen... Eli jos joku haluaa, voisin vaikka myydä koko satsin alle puoleen hintaan, 20 snt purkki. Kaupassahan Nan 1 (2 dl) maksaa about 50 senttiä. Purkit on parasta ennen 28.04.2007 ja niitä olis tarjolla alehintaan suunnilleen 40 kpl. Auttakaa ystävää " hädässä" :) ja käyttäkää joku hyvä tavara pois!

Laittakaa vastausta tähän ketjuun tai sähköpostilla ope01@luukku.com

Toimitetaan Turun seudulle sopimuksen mukaan :)

t. Ope

Vierailija
33/71 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (valitettavasti) olis tarvetta korvikkeelle, yritin laittaa sähköpostia mut ilmeisesti sulla on posti täynnä...

Petra ja pullolapsi Aaro 23.12

Vierailija
34/71 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynpäs heti siivoomassa ton luukun :) Se kun kerää aika paljon spämmiä :(

Vierailija
35/71 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistunut ensimmäinen mummola reissu takana! Oltiin siis viikonloppuna ekaa kertaa Pohjanmaalla tytön syntymän jälkeen. Matka meni tosi hyvin, tyttö nukkui lähes koko matkan ja söi vain kerran 5 tunnin ajon aikana. Mutta kyllä sitä reissussa rähjääntyy, nyt olen itse jotenkin ihan poikki.

Meille sopii kans torstai, mutta löytyykö sieltä tilaa vaunujengille kun on hiihtoloma??

Mutta ei ny tämän enempää, tyttö heräilee.

Vierailija
36/71 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan riippuu vähän ilmoista et miten siellä on porukkaa torstaina... toinen suht hyvä tapaamispaikka on forumissa, se rico vai mikä lie, siis ei siinä ravintolan puolella vaan forumin puolella... voiko sekavammin enää selittää? :) siinä on yleensä aina tilaa ja vaunujakin mahtuu hyvin...

Vierailija
37/71 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen nosto vain.

Oletteko luovuttaneet tapaamisen suunnittelussa? Mä olisin edelleen mielellään treffaamassa teidän kanssa. Ensi viikolla sopii kaikki muut päivät paitsi perjantai, koska silloin lähdemme Espanjaan. Ehdottakaa vain päivä, paikka ja aika, niin me ilmestymme. Mutta yksin en enää viitsisi treffeillä olla =

Katsku ja neiti 2kk+

Vierailija
38/71 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistankin sut odotuspolelta!

Eli me asutaan Vahdolla, 30km Turusta. Meidän esikoisen laskettu oli 10.1, mutta pienelle taisi tulla ahdasta joulukinkun kanssa ja pieni poikamme tuli maailmaan jo 26.12, tasan 2 viikkoa etuajassa. Mutta silti olen sitä mieltä että Tammiksiin kuulutaan =)

Meillä on arki lähtenyt ihan mukavasti liikkeelle, kaikki vain on uutta ja ihmeellsitä kun on ensimmäisestä lapsesta kyse. Vatsanpurut on ainoa kun kiusaa lähes joka ilta 2-4 tuntia, jotenkin ollaan sekin kestetty ihan täyspäisesti. Huuto alkaa yleensä klo.19-20 niin siihen pystyy päivän aikana henkisesti valmistautumaan =).

Huomenna onkin neuvola ja saadaan tietää kuinka paljon poika on taas kasvanut, viimeksi kun oltiin 2 viikkoa siten niin pituutta oli huimat 55,5cm ja painoa 3950g (syntymäpituus oli 50cm ja -paino 3195g).

Mahtaakohan meitä olla vielä muita? Ainakin Mieletön kirjoitteli ahkeraan ja hänen kanssaan oli puhetta TYKSin remontistakin eli hän oli täältä suunnalta.

-Outi ja Rasmus 6vko 1pv

Vierailija
39/71 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro!

Me kans vaikutetaan täällä Turun seudulla (14 km Turusta). Meidän pikkuneiti syntyi 26.1. tasan laskettuna päivänä :)

Kotona ollaan oltu nyt viiko ja 1 pv ja ihan kivasti on tämä arki lähtenyt rullaamaan. Tyttö syö ja nukkuu hyvin ja on muutenkin melko rauhallinen tapaus, ei pahemmin hötkyile.

Kyllä meitä Turun suunnalla asuvia oli muitakin tuolla alkup. tammenterhoissa pinoutuneena, mutta en nyt muista oliko aktiivisia kirjottelijoita kuinka paljon...Markelmi siellä eilen ainakin vielä odotus puolella ja puheli tyksin kontrollista, eli luulenpa, että on lähistöltä :)

Käväisin eilen kirjoittelemassa tuolla vauva puolella tammisten pinoon ja kirjoittelin synnytys puolelle meidän synnytystarinan, sitten olikin vähän omat paikat hellänä tästä istumisesta :(

Neiti simahti justiinsa ja taidan laittaa imurin käyntiin. Tämä auringonvalo saa kämpän näyttämään karmivalta!!!!

Äitee ja Alina 12 pv

Vierailija
40/71 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Täällä kans yks turkulainen! Asutaan ihan keskustassa ja esikoinen synty 02.02. rv41+3. Päästiin just eilen kotiin eli meillä ei oo vielä kamalasti tietoa tästä arjesta, mutta ihanaa on olla kotona vauvan kanssa..=) Mä kirjoittelin enskapinoon odottajissa, vaikka kävinki sillon joskus ilmoittautumassa sinne tammisten pinoon..Tunnistan kyllä nickejä kun kävin kuitenkin lukemassa juttuja sieltäkin..=)

t. poppis ja räpsy pieni tytöntyllerö 5vrk