Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammilapsia Turun seudulta?

05.02.2007 |

Heippa!

Onkos meitä muita? En muista enää, vaikka Odotus-puolella seurailinkin keskustelua päivittäin, tosin itse en ehtinyt vajaa 2-vuotiaalta esikoiseltani paljoakaan kirjottelemaan... Miten lapset kasvavat?

-Lounis ja poika reilut 3 vkoa

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin maanantaina rota virus rokote mutta ei menty siihen tutkimukseen vaan maksettiin itse. En jotenkin jaksa kuljettaa vauvaa minnekään ylimääräiseen ja eihän ne pistoksetkaan kivoja oo. Just tänä aamuna soittivat sieltä hepatittti-b rokotus tutkimuksesta mutta kieltäydyin sieltäkin. Tosta rota virus rokotteesta on muuten tytölle tullut ripuli, pari kertaa on tullut ihan housuistakin läpi.

Mä olisin tosi innokas tapaamaan muita jos sellainen järjestetään!

Kivaa viikonloppua!

Vierailija
2/71 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomera: Hyvä idea, ihan pienten kanssa kahvittelu vielä onnistuu.. !*kokemuksella* Me ollaan esikoisen kanssa osa sellasta porukkaa, joiden lapset on syntyneet kesäkuussa -05, ja me kahviteltiin sillon aluksi Myllyssä aina (samalla pääs shoppailemaan..). Piti sitten siirtyi toistemme koteihin kun lapset eivät enää viihtyneet sylissä/vaunuissa ts. halusivat konttailemaan lattialle. Mutta siihen saakka oli oikeen hauskoja kaffe-aamupäiviä, ja siitä eteenpäinkin mukavaa, mutta se vaatii vaan et joku kutsuu kotiinsa:-)

Katskula: Me ei olla saatu mitään kutsuja mihinkään tutkimuksiin, mutta odottelen kyllä soittoa lasten diabetes tutkimuksesta (DIPP, onko muita kellä lapsia siinä mukana?) kun esikoisella on perinnöllinen riskigeeni, elisiis luultavasti tällä toisellakin se on. Ottivat sen näytteen sillon sairaalassa siitä napaverestä. Muistelin kyllä että esikko tais olla jo reilut parikuinen kun kutsu sinne tuli..

75pauliina: Aika hauskaa, meillä on sitten lapset ihan samanikäsiä tosiaan! Meidän isosisko ei kyllä ole mennyt mitenkään sekasin, nukkuu ihan ok, ja päiväuniakain tällä viikolla jopa pitempiä kun normaalisti. Lisäks alkoi syömään itte ruokansa vauvan syntymän jälkeen, mikä on ihan kivaa:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia paljon tuosta vyöhyketerapia infosta! Ellei meillä nää vatsavaivat ja itkuisuus ala pian talttumaan niin kokeillaan varmaan sitäkin piakkoin.

Tapaaminen olisi munkin mielestä oikein kiva juttu! Meillä kun ei ole paljoa vauvautuneita tuttuja, joten olisi kiva tavata muita samassa elämäntilanteessa olevia!

Voi kun nää pakkaset pian helpottaisivat, että pääsisi ulkoilemaan. Niin toivon, että tää meidän pikkumies oppisi vaunuissa nukkumaan. Päivisin kun ei kelpaa kuin syli. Herää samantien kun siirretään muualle nukkumaan. Ja sitten alkaa itku.

Vierailija
4/71 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, meilläkin isosisko nyt nukkunut nyt pari yötä paremmin, päivätkin ihan erilaisia kun unta alla tarpeeksi! Jospa tuo rupeais sopeutumaan vauvan olemassaoloon-toiveajattelua?

Tomera: Kahvittelut kuulostaa hyvältä, tosin mun melkein pitäis saada vanhempi muksu hoitoon siksi aikaa, onneksi on mummu samassa kaupungissa :)Ehdotapa jotain paikkaa, olisko se sitten kaupungissa tai myllyssä..?

LounaToivo: Me osallistuttiin kanssa DIPP-tutkimukseen jo esikoisen kanssa, ei löytynyt altistavia tekijöitä ja sama juttu nyt kuopuksen kanssa, annoin luvan tutkia. Pitää vielä udella esikoisesi synt.päivää, kun näin samoihin aikoihin ollaan saatu muksut.. Meillä tyttö on synt.27.6 2005 ja poika siis 16.1. Oletko hankkinut tai harkinnut ostaa sisarusrattaita? Me tultiin siihen tulokseen, että sellaiset tarvitaan ja ens viikolla pitäis saada ne, ihanaa kun pääsee sitten kunnon vaunulenkeillekin:)

Vauva on edelleenkin rauhallinen kaveri, huomenna taas punnitus neuvolassa, kun pienen paino ei oikein ole lähtenyt nousuun, vaikka maitoa kyllä mielestäni tulee ja pissaa ja kakkaa riittää.. Syntymämitat oli 4180g ja 52cm ja viime viikolla 3-viikkoisena mitat olivat 52.5cm ja 3960g. Mutta niinkuin neuvolassa sanottiin, ei kannata huolestua vaan tissitellä pojan tahtiin.. Onko muilla ollut samankaltaisia " ongelmia" painonnousun kanssa?

Mukavaa viikonloppua kanssasisaret ja VOIMIA!

Meillä

Vierailija
5/71 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

75Pauliina: Tyttö on syntynyt 12.6.05 ja vauva 12.1.07. sisarusrattaita mietin raskausaikana, mutta nyt mennään kantoliinalla ja esikko rattaissa. Tyttö nukkuu päiväunensa pihalla, joten sit olis pitänyt olla nekin rattaat esillä edelleen ja meillä ei ole siihen tilaa.. Eikä oikeen varaakaan ostaa enää yhtiäkään rattaita, nyt on jo kolmet tässä taloudessa;-) Mutta hyvin sujuu näinkin ja sit kun en jaksa kantaa enää poikaa/ei viihdy liinassa enää niin sit pitää kattoa et jaksaako esikko jo kävellä itte. Nytkin jo kävelee kauppareissut, melkeen kilsa per suunta.

Vierailija
6/71 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#800000]Tapaamiset ois munkin mielestä kivoja kun ei tunneta ketään vauvallista..=) Aikeissa on liikkua sit vauvan kanssa mahdollisimman paljon joka paikassa, niin ei tule siitäkään hermoheikkoa sit kun näkee muita ihmisiä..=D Ens viikon torstaina ollaan lähdössä ekaa kertaa ulos neuvolassa käymään..Katsotaan miten se menee..=)

Ei muuta tähän hätään..Oikein ihanaa viikonloppua kaikille turkulaisille!

t. poppis ja räpsy 8vrk

Vierailija
7/71 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta vyöhyketerapiapaikka-vihjeestä, täytyy katsoa mennäänkö käymään. Meillä on nyt kolme iltaa ollut suht rauhallista, en tiedä johtuuko siitä että oon ite ollut viimeisen viikon täysin ilman maitotuotteita vai siitä että ollaan annettu pojalle relatippoja. Mutta illat on rauhallisia ja viime yönäkin Rasmus nukkui 4,5t pätkän!

Neuvola oli torstaina, pituutta oli tullut parissa viikossa 2cm ja painoa reilu 0,5kg eli nyt oli mitat 57,5cm ja painoa 5370g.

Onneksi pakkaset laski, tänään päästin vihdoin ulos ja Rasmus nukkuikin 3 tunnin päikkärit ulkona.

Täältä myös kannatusta päiväkahveille! Mylly voisi olla hyvä paikka. Pitäisikö alkaa oikein sopimaan niitä treffejä?

-Outi ja Rasmus

Vierailija
8/71 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa myös mahdolliset isotsisarukset siihen lapsiparkkiin hoitoon, on tosin hiukan kallis mut... (muistaakseni olikohan 7 e /tunti?)

Heittäkääpä ehdotuksia, päivällä varmaan kuitenkin ja arkena? Aamupäivä lienee hyvä ajankohta?

..nyt mun tissejä taas tarvitaan, aina kun istun tähän koneelle.. argh.

Vierailija
9/71 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy myös Mylly ja tosiaan arkipäivät kun mies on töissä. Onko jollain muuten tietoa, että millä bussilla sinne pääsee Turusta, jos ei ole auto silloin käytössä? Ilmeisesti matka pitää silloin maksaa, kun bussillahan pääsee Turun sisällä ilmaiseksi liikkumaan.

Oli kyllä ihanaa kun pääsi tänään ulkoilemaan. Kierrettiin vaunuilla kunnon lenkki tässä meidän lähistöllä ja kyllä piristi mieltä. Vaunuissa suostui meidänkin sylivauva tyytyväisenä nukkumaan.

Vierailija
10/71 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko alkamassa ja tänään mennään poitsun kanssa neuvolaan punnituskäynnille, huomenna tulee ikää 4vkoa ja toivon, että olis jo saavuttanut synt.painonsa.. Palaan myöh.kertomaan sitten miten kävi.

Mylly-kahvittelut sopii HYVIN, nyt kun vaan joku jaksais nähdä vaivaa, että sovitaan päivämäärä, ettei jää ikuiseksi jahkailuksi ;)

cinza: Myllyyn menee bussi nro 10, lähtee torin kupeesta ruotsalaisen teatterin edestä ja ihan ilmaiseksi pääsee vaunujen kanssa, vaikka raision raja ylitetäänkin!

!

Nyt laittamaan itseä ja muksuja valmiiksi :9

Pauliina ja tenavat 1v7kk ja 4vkoa

Vierailija
11/71 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin Mylly sopii hyvin! En olekaan siellä vielä tytön kanssa käynyt. Mikä tahansa ajankohta sopii myös, kunhan nyt ei ihan heti aamulla kun meinaa noi aamut vähän venyä...toisaalta olis ihan hyvä alkaa heräämään vähän aikaisemmin että tulis tytöllekin jonkinlainen rytmi!

Mutta ny tyttö taas kutsuu!

T: Lazo + tyttö kohta 2,5 kk

Vierailija
12/71 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sopii myös päivällä hyvin kun mies on töissä.

Jos jotakuta kiinnostaa lähteä jo tällä viikolla, niin itse ajattelin mennä huomenna tai torstaina Myllyyn. Varmaan ollaan Myllyssä siinä klo.12 maissa kun meidän Rasmus menee päikkäreille 11 maissa niin päästään silloin lähtemään.

Pääseekö joku muukin, sovitaanko treffejä vai katsokaanko joku myöhempi ajankohta isolla porukalla?

-Outi

Vierailija
13/71 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan huomenna ei meille käy. Ollaan menossa neuvolaan. Piti kysellä, että mitenkäs muut olette ajatelleet mennä sinne Myllyyn vauvan kanssa. Eli tuleeko pikkuinen vaunuissa vaiko auton turvakaukalossa vai kantoliinassa?

Ollaan itse oltu niin vähän liikkeellä pienen kanssa, että mietin mikä olisi kätevintä.

Vierailija
14/71 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Mulla on myös loppuviikolla kiireitä kun mieskin on vapailla. Mutta esim. ens viikolla sopisi mainiosti!

Cinza: mun mielestä ehdottomasti parasta on vauvan kanssa liikkua vaunuilla. Meidän neiti ainakin nukkuu lähes aina kun on vaunuissa. Ja itsekin on kevyempää työnnellä vaunuja kuin esim. kantaa kantokoppaa.

Palailen paremmalla ajalla.

Vierailija
15/71 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinpa tipahdettu kauas, kolmannelle sivulle.

Ensi viikolla olisi hyvä tavata ja Mylly minunkin mielestä hyvä paikka. Ainoa vain, että ens viikol on myös talvilomat, joten siellä on päiväsaikaankin paljon normaalia enemmän ihmisiä. Lauman vaunukansaa voi olla vaikea löytää tilaa... Mä olen huomenna menossa Myllyssä käymään, joten jos Outi tai joku muu vielä lukee tämän ennen torstaita niin voitais tavata pikaiseen edes.

Vaunuilla vai miten keskusteluun, mä olen havainnut hyväksi Myllyn oranssit ostoskärryt, jossa taso ylhäällä ja siihen turvakaukalon. Oli vähän vaikeasti selitetty, mutta toivottavasti saitte jotain tolkkua.

Me oltiin tänään kuusiviikkoisneuvolassa ja hyvin oltiin kasvettu. Lähtöpainoon tullut jo yli kilo lisää ja senttejäkin melkein neljä! Kaikki siis hyvin täällä, paitsi tämä nuha. Vaivaa varsinkin öisin pientä. Nokka menee tukkoon ja on limaa kurkussa. Olen antanut keittosuolatippoja ja yrittänyt imeä nenä-friidalla jotain pois. Kaksi yötä olen nukuttanut vauvaa sitterissä, pystyy paremmin hengittämään kun on vähän pystymmässä.

Katsku ja Hilu vajaa 6 vkoa

Ja oikein hyvää ystävänpäivää!!!

Vierailija
16/71 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täältä tupsahtaa mukaan keskusteluihin Turun seudulla (Turusta 22 km) asustelevat kahden lapsukaisen äiti. Huomasin tämän keskustelun ja enpä voinut olla vastaamatta, sillä samassa elämäntilanteessa olevia äitejä tuntui riittävän.

75pauliina, sulla on lähes saman ikäiset lapsukaiset kuin mulla. Esikoinen syntyi 6.5.2005 ja pikku-kakkonen 31.1.2007. Ikäeroa siis tuo 1v 9kk ja molemmat tyttöjä.

Kunhan päästään parin viikon paremmalle puolelle, niin eiköhän sitä lähdetä mekin Myllyttelemään. Tämä kotona oleminen on tuskaa, sillä tekemistä on vaikea keksiä ja vanhimmainen haluaisi kovasti ulkoilemaan. Olemme pariin otteeseen olleet pieniä pätkiä vaunuttelemassa, mutta kyllä vaan tämä kaikki oli helpompaa kesävauvan kanssa =) Odotan postitse kovasti sisarrattaita, jotka tilasin viime viikolla, niiden pitäisi tulla ensi viikolla. Sen jälkeen meitä ei enää pidättelekään mikään.

Näihin kuviin ja tunnelmiin...

Vierailija
17/71 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Meille kyllä sopii tämäkin viikko tapaamiseen, mutta kun vatsavaivat vaivaavat öisin niin päästään varsin myöhään nukkumaan. Sen takia me varmaan tultaisiin vasta klo 11 Myllyyn. Olisko muitakin tulijoita?

Lounis: Mitenkäs teillä on sujunut vatsavaivojen kanssa? Onko syöttövälin pidentäminen edelleen auuttanut tai onko maidottomasta ruokavaliosta ollut apua? Meillä alkaa poikkeuksetta huuto puolilta öin ja päivälläkin on helpolla itkuisuutta, joten ehkä itsekin pitää kokeilla tuota maidotonta. Syöttöväliä yritin alkuun pitää pidempänä. Nyt olen syöttänyt tiuhaan lähes joka itkuun. En oikein ole huomannut eroa.

Vierailija
18/71 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisiko teille tapaaminen perjantaina Mylllyssä? Meille sopis kans klo 11 paremmin, ollaan aamu-unisia.

Tänään oltiin tytön kanssa ekaa kertaa Turun Nv:n vauva voikassa, oli tosi kivaa. Vaikka neiti nukkui siellä ensimmäisen 15 min, mutta sitten heräili ja naureskelikin, tykkäsi kovasti!

Nyt kuuluu sängystä taas ääntelyä....

T: Lazo + Ava

Vierailija
19/71 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että olisko ensi viikon torstai sopiva päivä tapaamiselle?

Meidän vatsakipuisen kanssa meni edellinen yö mukavasti, joten nyt lähdetään nukkumaan toivoa täynnä..

Vierailija
20/71 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poitsu syntyi kylläkin vasta 4. päivä tätä kuuta, mutta LA oli visusti tammikuun puolella, joten ehkä me kelvataan...

Musta olisi myös mukavaa käydä jossain kahvittelemassa vaikka me ei ollakaan päivisin yksin, kun mies opiskelee kotona. Mutta saisipa hänkin sitten hetkeksi lukurauhaa. Tarkoittaahan teidän aamupäivä aikaa yhdentoista jälkeen? Me ollaan nimittäin kovin aamu-unisia...=)