Suomessa melkein kaikille jää palkasta käteen 2700-3000e?
Kiitos verotuksen. Täysin turhaan kadehditte jotakuta joka "tienaa" tonnin enemmän kun hän maksaa veroja sen verran että hyöty katoaa.
Paljonko sinulla jää käteen palkasta verojen jälkeen? Ja mikä on bruttopalkkasi?
Kommentit (248)
Keskiluokka tosiaan maailman koviten verotettua Suomessa. Duunarien verotus on selvästi alempaa kuin esim. Ruotsissa ja yläluokan verotus taas samalla tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeassa. Jos tienaa 100000 e vuodessa, niin siitä menee noin 50% veroja. Eli 100000/2/12 kk= 4166 e / käteen. Versus keskipalkkainen, joka saa käteen noin 2200-3000 e/ kk.eii ei ole kuin noin 1000-1500 euron ero käteen jäävässä summassa.. Progressiivinen vero.
Ei mene sentään noin paljon veroja. Itse saan peruspalkkaa 6500 euroa/kk (< 80k/v) ja siitä käteen 4200 euroa/kk.
Kyllä sen palkanlaskijana huomaa. Meillä ne, joiden palkka on 5500 saavat käteen n 3000. Lähes saman saa joku käteen 4000 bruttopalkalla. Veroprosentti monilla 36. Tietty eläkemaksut ja muut vielä, lähes 10 % muuta pois, ei pelkkä ennakonpidätys.
Ei mulle vaan jää noin paljon ja silti ihan hyvin pärjään.
Olen kokoaikatyössä kaupassa ja tienaan 2500e/brutto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeassa. Jos tienaa 100000 e vuodessa, niin siitä menee noin 50% veroja. Eli 100000/2/12 kk= 4166 e / käteen. Versus keskipalkkainen, joka saa käteen noin 2200-3000 e/ kk.eii ei ole kuin noin 1000-1500 euron ero käteen jäävässä summassa.. Progressiivinen vero.
Ei mene sentään noin paljon veroja. Itse saan peruspalkkaa 6500 euroa/kk (< 80k/v) ja siitä käteen 4200 euroa/kk.
80 k on paljon vähem,än kuin 10k. Kyllä vain menee.
Brutto 2350 e/kk, käteen jää nettona n. 1850 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee. Googlaa jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
2700 jää palkasta käteen, lisäksi vuokratuloja. Nyt kohta kuusikymppisenä sinkkuna tällä pärjää hyvin.
Mulla sama. Mietityttää kyllä, miten tulevalla eläkkeellä pärjää, se tulee mulla olemaan n 1600 netto.
Taloushallinnon asiantuntijatyö, 8-vuoden kokemus alalta, brutto 4100 + puhelin- ja lounasetu. Netto noin 2900. Nelikymppisenä opiskelin töiden ja perheen ohella tradenomiksi ja valmistuttuani töitä on riittänyt ja palkkakin on noussut tässä matkan varrella yli 2000 euroa. Ei voi valittaa enkä usko, etteikö olisi kenelle tahansa mahdollista, jos vähän tsemppaa. Lisääkin nettoa kyllä kelpaisi menojen osalta.
Netto 1900 e/kk, bruttoa en tiedä/muista
Tienaan vajaa 7000€/kk
Käteen ei mitään jää, koska saan kaiken maksaa, kiitos pienituloisen hoitsuvaimoni.
Mutta onneksi on sitten ne perinnöt.
Oletko ap tosissasi?
Tule varhaiskasvatusalalle niin käteen jää ehkä 1900€, parhaimmillaan kaikilla kahdella kokemuslisillä ja vaikka olisit 40v ollut alalla muutaman (3-5) satasen enemmän.
Brutto noin 4700 ja netto noin 2950.
Äidinkielen opettaja (täydet ikälisät, pari ylituntia, luokanvalvojuus)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen palkanlaskijana huomaa. Meillä ne, joiden palkka on 5500 saavat käteen n 3000. Lähes saman saa joku käteen 4000 bruttopalkalla. Veroprosentti monilla 36. Tietty eläkemaksut ja muut vielä, lähes 10 % muuta pois, ei pelkkä ennakonpidätys.
Piti ihan huvikseen katsoa, että itselläni veroprosentti olisi 5500 tulolla 27,5 ilman mitään vähennyksiä.
Voihan sitä omaa prosenttiaan tietysti nostaa niin ylös kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan huvikseen katsoa, että itselläni veroprosentti olisi 5500 tulolla 27,5 ilman mitään vähennyksiä.
Voihan sitä omaa prosenttiaan tietysti nostaa niin ylös kuin haluaa.
Kaikki eivät asu samoilla paikkakunnilla. Kunnallisverotus voi tarkoittaa jopa satasten eroa netossa. Olen itse joskus laskenut että jos asuisin Helsingissä, minulle jäisi kuussa 300 euroa enemmän käteen kuin täällä muuttotappiokunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan vajaa 7000€/kk
Käteen ei mitään jää, koska saan kaiken maksaa, kiitos pienituloisen hoitsuvaimoni.
Teillä kuitenkin on yhteistulot aika hyvät.
On monia pariskuntia, jotka tienaa molemmat saman parisen tonnia, kuten vaikka ne hoitsutaloudet.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikille... No ei jää. Olin itse opettaja n. 30 vuotta, ja ei koskaan jäänyt tuollaista summaa verojen jälkeen tuntimäärästä riippumatta.
Mutta nyt puhutaan nykyajasta,ei menneisyydestä.
Samoin. Brutto on 3300. Kätee jää noin 2200e.