Kukaan ei puuttunut häirintään
Kukaan ei puuttunut häirintään
Kommentit (152)
Kiusaamisessahan on kyse vallankäytöstä ja esineellistemisestä ja ulossulkemisesta. Esimerkiksi tuossa tiukka pillu-kommentoinnissa haluttiin näyttää, että me miehet keskenämme olemme keskustelleet sinusta objektina, olet ulkopuolinen, emmekä kunnioita sinua. Tuollaista kun saa kokea päivittäin, niin varmasti työmotivaatio katoaa.
Turha sanoa, että pitäisi antaa takaisin napakammin, sekin kuluttaa voimavaroja. Ihmisen ei pitäisi joutua puolustautumaan kiusaamista vastaan työpaikallaan. Koskaan.
Jos olisi naisvaltainen työpaikka, jossa myös johto on naisia, jossa sinä mies olisit yksin naureskelun ja ryhmän ulkopuolelle sulkemisen kohteena, niin ehkä ymmärtäisit, mistä on kysymys.
Entä jos isokokoiset homomiehet ahdistelisivat sinua ja kyselisivät perceeesi tiukkuusastetta?
Miksi vertaat homoutta ja heteroutta? Sopivampi vertaus olisi e
Yhtä ällöttävää limaisia juttuja puhuvan äijän lähentely on naiselle kun homomiehen lähentelyt heteromiehelle. Tajutkaa tämä jo viimein ja pysykää kaukana naisista ja pitäkää ennemmin ne rumat turpanne kononaan kiinni, jos sieltä suusta ei mitään järkevää tunnu tulevan.
Niin, tämä on se naisten yleisin tapa kiusata.
Hei camoon, pikku vitsi kyseessä. Relaa mies!
Palstan yleisin haukkumasana, mies.
Älä nyt pienestä suutu. Te miehet olette niin herkkiä. Vähän pitää kestää. Kasvata pallit. Leikillähän minä vaan.
Ei kukaan uskalla mihinkään puuttua ja jos puuttuu joutuu itse ongelmiin
Vierailija kirjoitti:
vierestä katsojia on yllinkyllin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Btw. Oli mikä tahansa tiukka tilanne, tilanteeseen puuttuja on yleensä sivullinen nainen. Se niistä miehisistä pelastajista ja suojelijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Btw. Oli mikä tahansa tiukka tilanne, tilanteeseen puuttuja on yleensä sivullinen nainen. Se niistä miehisistä pelastajista ja suojelijoista.
toivottavasti se kiltti helmi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toivottavasti se kiltti helmi
kuitenkin liian myöhään
Näitä kommentteja lukiessani olen aktiivisen kiitollinen miesvaltaisesta työpaikastani, jossa yksikään mies ei edes uneksisi puolustavansa jutussa kuvattua käytöstä - puhumattakaan siitä että itse moista harrastaisii.
Toki omalla alallani työntekijöiden pitää puhumisen lisäksi osata myös lukea ja kirjoittaa. Mikä näköjään tehokkaasti karsii tämän sortin sankarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä yksikään häiritty nainen ole haastanut miehiä oikeuteen seksuaalisesta häirinnästä. Naiset voisi avata se suunsa töissäkin ja kerto niitten miesten nimet jotka häiritsee naisia seksuaalisesti.
Suomessa on täysin turhaa haastaa miestä oikeuteen tuollaisesta. Rankasta pahoinpitelystäkään ei saa juuri minkäänlaista rangaistusta, tuosta tulisi vielä vähemmän. Pahimmassa tapauksessa nainen joutuu itse syytetyksi kunnianloukkauksesta.
Tällaisia keissejä ei ole juuri lainkaan mutta sen sijaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä yksikään häiritty nainen ole haastanut miehiä oikeuteen seksuaalisesta häirinnästä. Naiset voisi avata se suunsa töissäkin ja kerto niitten miesten nimet jotka häiritsee naisia seksuaalisesti.
Se potku munille pitää antaa heti. Se on ihan turha parkua ettei herrasmiehiä ole jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua. Hiljaa oleminen on hiljaista hyväksyntää. Nainen ei ole mikään lapsen tasolle typistetty uhri vaan toimiva subjekti.
Nykyään tytöillä ei ole isää joka neuvoo siksi heittäydytään aikuisena jälkikäteen uhriksi kun ei osta puolustaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas woketetaan. Tuokin eukko voi mennä vaikka lemmikkikaupapan myyjäksi.
Entä jos kyseessä olisi sinun tyttäresi?
Minun tyttäreni ei tarvitse tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään häirintää, normaalia miesten läppää
Mikään navanalusjuttu ei kuulu työpaikoille. Kumma, että vielä löytyy noita dinosauruksia, jotka luulevat, että vielä eletään jotain 70-lukua. Jos nainen vastaisi miehen kyselyyn värkin tiukkuudesta sanomalla, että kiitos kysymästä, on tiukka, mutta niin tiukka ei ole kellään, että sinun nysäsi tuntuisi miltään, mies suuttuisi ja ryhtyisi kantamaan kaunaa. Läppä onkin hauskaa miesten mielestä vain, jos itse on naureskelijan roolissa.
Entä jos ollaan lääkäreitä?
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja tein töitä raksalla.
Täytyy ymmärtää että nämä ihmiset siellä erityisesti miehet on niitä jotka ei pääse juuri mihinkää muualle töihin ja koulu ei kiinnosta.
Rakennusmestarikin laittoi työmaan seis ainoastaan siksi että sai 5 minuuttia tuijottaa naisen persettä viereisessä rakennuksessa.
Työmaakonttorin seinällä oli tyttökalenteri. Eli nämä ihmiset on 110% perverssejä ja jos joku nainen menee sinne uhriutumaan niin ei voi kuin ihmetellä.
Minä lähdin juuri tän työpaikka kulttuurin takia koska haluan puhua muustakin kuin alapää juttuja.
Kovasti saanut alapeukkuja. Miksi? koska kirjoittaja on mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas woketetaan. Tuokin eukko voi mennä vaikka lemmikkikaupapan myyjäksi.
Entä jos kyseessä olisi sinun tyttäresi?
Tästä taas huomaan olevani huono vanhempi. En ole kertonut tyttärelleni, että hän on uhri.
Eli susta olis ihan ok, kun sun tytöltä tultais kyselemään värkin tiukkuusastetta?
Aikuiselta voi tuollaista kysellä, alle 18v ei
Entä jos isokokoiset homomiehet ahdistelisivat sinua ja kyselisivät perceeesi tiukkuusastetta?
huono heitto sillä toi ei toimi miesten maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomessa oikeasti ole sitä työkulttuuria että esihenkilö saa kenkää jos ei puutu tarvittavilla keinoilla ahdisteluun?
Jos jonakin päivänä olen sellaisessa asemassa että on valtaa puuttua herää kysymys kuinka syytteet näytetään toteen mutta jos saan tekijän kiinni itse teossa niin kenkää annan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono tuuri käynyt. Omalla työpaikalla, kun häirintätapaus tuli ilmi, siihen puututtiin. Kun ko henkilä ei ymmärtänyt lopettaa asiatonta käytöstä (oli useampi todistajakin) sai hän vaihtaa toimipistettä. En sitten tiedä olisiko saanut kenkää, jos ei olisi voinut siirtää.
Häirintä ja kiusaamistapaukset on niin yleisiä, että ei voida puhua huonosta tuurista. Enemmän sääntö kuin poikkeus. Kun ei häirintään puututa, se vie luottamuksen johdolta ja työkavereista.
Tarkoitin huonolla tuurilla sitä, että siihen ei puututtu vaikka toi asian ilmi. Ei meno ihan noin karua ole kaikilla rakennusalan työpaikoilla.
Kaikenlaista törkykäytöstä sallitaan, mutta suojalasit pitää olla silmillä paskallakin tai muuten tule
Otatko ennemmin asiattoman kommentin vai lentävän metalli terän silmään?
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään, kun naiset eivät hakeudu miesten aloille. Eivät, kun jokainen tietää millaisia eläimiä miehet ovat. Jos kollegat ovat niin apinoita, etteivät ymmärrä ettei ole ok puristella tai heittää vitsinä ulkonäköön liittyviä kommentteja.
Miksi naisten täytyy hakeutua millekkään alalle?
Sinä se oletkin kenellä on alati tuo sama"huoh" aloituksissa ja lopetuksessa...huoh, huoh..